Bilder på era husdjur

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Hundarna är charmiga, men en sukka köper jag inte, ok hamnar jag i rullstol kanske jag kan tänka på det.

:hördu back to topic

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
OLJEKYLD GSXR skrev:
japp. Min lille skrutt är 46cm i mankhöjd och 22,4kg lätt, aningens större än rasstandard....:gnissla

Vilken liten plutt! Inte för att jag överhuvudtaget intresserat mig att ta reda på någon rasstandard då rasen inte kunde bli mer ointressant för mig. Men jag hade nog ändå fått för mig att de skulle vara tyngre. T.o.m. min supersmärta, intelligenta (öhh..) bordercollie vägde mer. :)

Bara 20 kilo till så är min pappis också ifatt och förbi!:D

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Vilken liten plutt! Inte för att jag överhuvudtaget intresserat mig att ta reda på någon rasstandard då rasen inte kunde bli mer ointressant för mig. Men jag hade nog ändå fått för mig att de skulle vara tyngre. T.o.m. min supersmärta, intelligenta (öhh..) bordercollie vägde mer. :)

Bara 20 kilo till så är min pappis också ifatt och förbi!:D

Liiiiiiite mer ointressant tror jag nog den kan bli, eftersom du ju uppenbarligen har funderat på det:D Staffar är inte speciellt stora, rasstandarden säger max 41cm och 17kg, fast vikten får man ta med en nypa salt. Amstaff är större och Pitbull ligger däremellan om det inte är en Sydafrikansk modell för de är jättestora. Staffar är ganska korta och kompakta så det blir många kilo muskler per centimeter hund. Så extremt smärt kan inte din bordercollie ha varit, om den inte var väldigt hög, 14-22kg är ju rasstandard på 46-54cm. Damen på bilden här under är ca 50cm hög och väger 18kg.

Bifogat

• Ute-028web.jpg
    Ute-028web.jpg
    120.4 KB · Visningar: 64

Dr.Bike

Guest
Fin va?

ebba.jpg

Otroligt fin.
Jag har många roliga boxerminnen, då det är hundar som är glada och leker livet ut. (tyvärr leker de ihjäl sig många gånger på gamla dar)
Finns mycket av vår senaste hund i den. Ja de är ju släkt även om man inte tror det, men den hunden vi hade var en Dalmatiner.
Oxå trevlig, men absolut ingen barnhund som många tokigt nog tror efter Disneys 101 "björkhundar" som en liten pojk så fyndigt kallade vår Ingo.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
OLJEKYLD GSXR[/s skrev:
Liiiiiiite mer ointressant tror jag nog den kan bli, eftersom du ju uppenbarligen har funderat på det.

Hade du inte nämnt vikten så hade jag inte reagerat.
Din hund är en av raserna jag inte ens skulle övverväga. Jo, jag vet att de kan vara både charmiga och rara (har träffat tro det eller ej) men de kan MÅNGA andra raser också vara, som åtminstone tilltalar mig lite grann. Fast å andra sidan tror jag inte att du skulle välja en papillon heller. :D

OLJEKYLD GSXR[/s skrev:
Så extremt smärt kan inte din bordercollie ha varit, om den inte var väldigt hög.

Jopp, nog var hon smärt alltid! Hon var inte enorm, men hon var inte heller en pytteliten typ av sin ras.
Hon vägde 24-25 kilo, och var vältränad och i form genom nästan hela livet (tog över henne när hon var drygt två) förutom sista året då hon blev gammal och sjuk på ett trollslag och gick upp två kilo, och var en allmänt rund, god och glad pensionärsdam.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Våga vara med då:arsele Jag vet att du vill:arsele

Japp. Min lille skrutt är 46cm i mankhöjd och 22,4kg lätt, aningens större än rasstandard....:gnissla

Mätte igår och håll i dej!!
CA: 45,8cm <--man kan ju säga 46cm
Vikt:23,8!! <--- ööö inge tjock!

Visseligen inte den bästa vågen, samt jag misstänker att han hade korvat i sej mat innan.
Sen så dragtränade vi 5 dagar i veckan i ett halvår.
Nu på vinter kör vi backe bara.

/mvh jonas

Hundarna är charmiga, men en sukka köper jag inte, ok hamnar jag i rullstol kanske jag kan tänka på det.

:hördu back to topic

Duuuuu.....
Erkän att du dreglar efter min sukka! :arsele
Aja din ärrretta är jävligt fina iaf, eftersom jag själv hade tänkt att köpa den. :yoparty

Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Hade du inte nämnt vikten så hade jag inte reagerat.
Din hund är en av raserna jag inte ens skulle övverväga. Jo, jag vet att de kan vara både charmiga och rara (har träffat tro det eller ej) men de kan MÅNGA andra raser också vara, som åtminstone tilltalar mig lite grann. Fast å andra sidan tror jag inte att du skulle välja en papillon heller. :D

Jopp, nog var hon smärt alltid! Hon var inte enorm, men hon var inte heller en pytteliten typ av sin ras.
Hon vägde 24-25 kilo, och var vältränad och i form genom nästan hela livet (tog över henne när hon var drygt två) förutom sista året då hon blev gammal och sjuk på ett trollslag och gick upp två kilo, och var en allmänt rund, god och glad pensionärsdam.

Inga raser kan vara lika charmiga och rara som staffar:tungan Jag känner inte att just Papillon är min typ av hund, jag skulle vara rädd att trampa på den:D Har du någon bild på collien? Vore kul att se, har aldrig träffat nån såpass biffig.

Mätte igår och håll i dej!!
CA: 45,8cm <--man kan ju säga 46cm
Vikt:23,8!! <--- ööö inge tjock!

Visseligen inte den bästa vågen, samt jag misstänker att han hade korvat i sej mat innan.
Sen så dragtränade vi 5 dagar i veckan i ett halvår.
Nu på vinter kör vi backe bara.

/mvh jonas

Jösses! Vilken biff! Jag tycker min lilla kille är rätt biffig, men vi tränar ingen styrka på det sättet, men han är väldigt välmusklad ändå. Nu får du i uppgift att ta några snygga bilder på honom så man får se honom i all sin prakt!

Last edited:

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
OLJEKYLD GSXR[/s skrev:
Inga raser kan vara lika charmiga och rara som staffar:tungan Jag känner inte att just Papillon är min typ av hund, jag skulle vara rädd att trampa på den:D Har du någon bild på collien? Vore kul att se, har aldrig träffat nån såpass biffig.

MåNGA raser kan vara MINST lika charmiga! Så det så! :tungan Skulle det inte vara för alla ålderskrämpor så skulle min pälsängel charma staffen av dig! :pannkyss

Edit: Har inga bra bilder på Pi, får återkomma med det. Skickar med dessa sålänge.

Bifogat

• ÄlskadePi.JPG
    ÄlskadePi.JPG
    51.6 KB · Visningar: 73
  • Piälsklingen.JPG
    Piälsklingen.JPG
    49 KB · Visningar: 80
Last edited:

Dr.Bike

Guest
MåNGA raser kan vara MINST lika charmiga! Så det så! :tungan Skulle det inte vara för alla ålderskrämpor så skulle min pälsängel charma staffen av dig! :pannkyss

True dat! :mattias

SOM vi oroade halvt ihjäl oss för det lilla knyttet i somras! Å leta överallt :(
Men slutet blev ju gott! :)

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll

Edit: Har inga bra bilder på Pi, får återkomma med det. Skickar med dessa sålänge.

Du blev lurad, det där är en Schäfer som är omlackad:D Onekligen en rätt stor Bordercollie:)

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Hmm, lite märkligt att han är mätt mellan 38-40 cm hög på utställning? Vad hette din hund i stamtavlan sa du?

/Carin

Hmmmf... såg det nu också när jag kom hem nästan 41cm är han.
Gav i uppdrag att min tjej skulle mäta han.
Att man ska behöva göra allt själv.

Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Last edited:

Urglubb

Never apologize for making a decision!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 - Honda Cbr600rr
Här är mitt lilla rovdjur

Bifogat

• test.JPG
    test.JPG
    125.1 KB · Visningar: 59

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag har en Portugisisk vattenhund som heter Maya, jag har haft lite olika djur, möss,marsvin,kaniner,zebrafinkar, nymfparakiter osv.

Har bara bilder på hunden och nymfparakiterna dock.
Lite olika frisyrer på olika bilder.

Bifogat

• maya 1.jpg
    maya 1.jpg
    48.2 KB · Visningar: 73
  • mayaaaa.JPG
    mayaaaa.JPG
    105.2 KB · Visningar: 45
  • mayaaa.JPG
    mayaaa.JPG
    72.7 KB · Visningar: 48
  • mayaaaaa.JPG