Kan man dressera en katt som en hund?
En av våra två katter (den nakne) är hungrig och vill ha mat jämt.
Han är iofs väldigt go´och bara gör mysljud när han är hungrig, men jag har senare börjat fundera på om hela vårt umgänge bara är en komplott från hans sida, att han bara är så gosig när han är hungrig?
Det har jag dock fått stryka, eftersom han ju faktiskt ÄR sjukt go, oavsett.
Han är emellertid ganska jobbig när han tror att det är mat på G, springer framför våra fötter, "gnorrar" (mjorrrrrgg-kattläte) och håller på.
Jag har gett mig fan på att han inte ska få mat om han tigger, han får när det är dags.
Åas är det ju mkt kallare nu, både inom - och - utomhus, så stackarn kanske behöver mer för att klara sig?
Han vill gärna ligga under en fleecefilt om det går, men det vill han alltid.
Häromdan, när han sprang runtom mina ben och nästan välte mig fick jag välja mellan att antingen ramla (kanske på honom) eller slänga fram foten, vilket nästan blev som en spark, rakt i huvudet på honom, så han gled över hela golvet.
Han var jäävligt sårad.
I 2 sekunder.
Vi är vänner nu, tackålov, men jag mådde dåligt ett tag för det. Samtidigt var jag lite arg för att han skulle göra så.
Nåja.
Självklart behöver nakenkatter mer energi än andra när det börjar vara kallt, men tillbaka till topic; Kan man lära en katt "Vassjego"?
Jag tror det.
Han kan det.
Är det onormalt?
Kanske.
Men nu står han och väntar tills jag sagt "Vassjego".
Hmm.
Han verkar önska att han var hårig iaf: