Bilder på era husdjur

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Den svärmor laddat upp sin Hitlerkatt "Adolf" på.
Men de tog inte emot den.
Antagligen för att de gjorde fel, för mer Hitler har jag aldrig sett i en katt.

Våran ser inte ut som Adolf men däremot så lyfter han jämt upp tassen i någon sorts hälsning när man bär honom....:gnissla

Nu börjar även den andra katten apa efter :brinnerup

Bifogat

• luzze%20tr%C3%B6tt.jpg
    luzze%20tr%C3%B6tt.jpg
    130.4 KB · Visningar: 144

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Coolt! Tävlar du något i WP ?

Tar med en liten bild på min lilla bråkmakare...
HD B och ED 0 fick han, sjukt glad :yoparty

Systers och hennes kompis resultat från i helgen:

MH fredag
Testledarens kommentar: Klart bästa resultatet av de upp emot 300 bulldogar som han testat. Mycket hund som vet när hon ska använda sina förmågor. Har ett otroligt mod samtidigt som hon inte har några aggressioner - skulle förmodligen få mycket bra resultat på L-test.

Utställning lörd Klass tikar 2 - 4 år 3/3 plats
Domarens bedömning: "Nice Standard Female. Muscular. Nice chest. Good topline."

Utställning lörd Klass Working Dog 1/1 plats
Domarens bedömning (ej skriftlig): "En hund i mycket god kondition. Ovanligt att bulldogar är så vältränade."

Sprint
1/ca 10 hundar
Tro’t eller ej, men detta är nog Fellas paradgren. Här tog hon fram de förmågor som syntes på MH:et. Hon sprang de 100 metrarna med sådan fart att hon drämde rakt in i staketet i slutet av banan.

Weight Pull

Klassvinst Iron Dog WP 3
Fella drog drygt 30 p3p på regntung bana.

Utställning sönd Klass Tikar 2 - 4 år 3/3 plats Domarens bedömning: "Head good. Bite teeth good. Front good. Topline good. Good muscle. Back good. Angulation good. Too much brindle (like more white). Good movement. "

Utställning sönd Klass Working Dog 1/1 plats
Domarens bedömning: "Nice headtype - good teeth and bet. Good body. Moves good. Good angulation. Tail a little bit too long. Not enough white on body:"

Jag fattar inte mkt av det, men det gör säkert du :)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Coolt! Tävlar du något i WP ?

Tar med en liten bild på min lilla bråkmakare...
HD B och ED 0 fick han, sjukt glad :yoparty

Var aktiv förut, då det startade upp i sthlm. Var även nere i halmstad och jobbade ett halvår och hjälpte några att starta upp det där nere :) idag ägnar jag mig mest åt hojhobbyn :)

Pysslat eller pysslar du med det själv?

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Jesseboy: Jo det säger lite :) Utställningar är inte riktigt min grej för hundarna där är oftast feta exemplar av vad rasen egentligen ska se ut som. I sig är ju det skyldigt till att bl.a schäfern är så förstörd som den är idag.

Bully: Kör inget WP själv, har Rottis. Siktar mer på att tävla i IPO med honom.
Kul när djuren får arbeta ordentligt!

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jesseboy: Jo det säger lite :) Utställningar är inte riktigt min grej för hundarna där är oftast feta exemplar av vad rasen egentligen ska se ut som. I sig är ju det skyldigt till att bl.a schäfern är så förstörd som den är idag.

Bully: Kör inget WP själv, har Rottis. Siktar mer på att tävla i IPO med honom.
Kul när djuren får arbeta ordentligt!

Jag vet inte hur bra du är insatt, annars kan jag PM:a min systers kontaktuppgifter. Hon verkar ha total kläm på WP, lydnad, sköthundstest osv.
Ba säga till! :tummenupp

Sug på den :)
View attachment 319263
Stämmer inte riktigt in i tråden men kul bild.

En bild jag gärna tagit (i Pamplona, antar jag) men gärna sluppit följderna...:näsblod

Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
En av många:
Fundulopanchax sjoestedti.jpg

R5+1

Guest
En liten film när vovven drar mig på pulka :)
Visst är de underbara? När man sätter dom i arbete så bara stretar de på. Sånt skönt totalfokus!
Kul att se hur han bara bröt direkt du sa till. En på- och avknapp är oumbärlig och så tacksam när man behöver den.
Avundsjuk på dig som har möjlighet att ha hund. Nån gång ska jag återigen skaffa mig den möjligheten. :tummenupp

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Kan man dressera en katt som en hund?

En av våra två katter (den nakne) är hungrig och vill ha mat jämt.
Han är iofs väldigt go´och bara gör mysljud när han är hungrig, men jag har senare börjat fundera på om hela vårt umgänge bara är en komplott från hans sida, att han bara är så gosig när han är hungrig?

Det har jag dock fått stryka, eftersom han ju faktiskt ÄR sjukt go, oavsett.

Han är emellertid ganska jobbig när han tror att det är mat på G, springer framför våra fötter, "gnorrar" (mjorrrrrgg-kattläte) och håller på.
Jag har gett mig fan på att han inte ska få mat om han tigger, han får när det är dags.
Åas är det ju mkt kallare nu, både inom - och - utomhus, så stackarn kanske behöver mer för att klara sig?
Han vill gärna ligga under en fleecefilt om det går, men det vill han alltid.
Häromdan, när han sprang runtom mina ben och nästan välte mig fick jag välja mellan att antingen ramla (kanske på honom) eller slänga fram foten, vilket nästan blev som en spark, rakt i huvudet på honom, så han gled över hela golvet.
Han var jäävligt sårad.
I 2 sekunder.

Vi är vänner nu, tackålov, men jag mådde dåligt ett tag för det. Samtidigt var jag lite arg för att han skulle göra så.

Nåja.
Självklart behöver nakenkatter mer energi än andra när det börjar vara kallt, men tillbaka till topic; Kan man lära en katt "Vassjego"?

Jag tror det.
Han kan det.

Är det onormalt?

Kanske.
Men nu står han och väntar tills jag sagt "Vassjego".
Hmm.

Han verkar önska att han var hårig iaf:

Bifogat

• sevverasta.JPG
    sevverasta.JPG
    115.7 KB · Visningar: 75
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
En av våra två katter (den nakne) är hungrig och vill ha mat jämt.
Han är iofs väldigt go´och bara gör mysljud när han är hungrig, men jag har senare börjat fundera på om hela vårt umgänge bara är en komplott från hans sida, att han bara är så gosig när han är hungrig?

Det har jag dock fått stryka, eftersom han ju faktiskt ÄR sjukt go, oavsett.

Han är emellertid ganska jobbig när han tror att det är mat på G, springer framför våra fötter, "gnorrar" (mjorrrrrgg-kattläte) och håller på.
Jag har gett mig fan på att han inte ska få mat om han tigger, han får när det är dags.
:

Våra, men framförallt den mörka, är precis likadana. Det är ett jäkla kurrande på morgonen o är matskålen tom så börjas det klockan halv fem på morgonen med att väcka husse o matte genom att dra morrhåren över ansiktet :gnissla

Den första minuten i klippen
[YOUTUBE-ID]PxMYRmczf38&feature=related[/YOUTUBE-ID]så fort en börjar så börjar den andra apa efter...hamilton låter inte husse vara i fred även om han inte är hungrig, han fullkomligt dyrkar honom o har han datorn i knät istället för honom så lägger han sig vid fötterna o blänger surt. Inte ens i hängmattan får han vara i fre :D

De är för härliga:)

Edit fick åka in med lucifer (den gråa) till veterinären förra veckan då vi misstänkte urinsten, tack o lov så behövdes bara antibiotika ..ngt som dock inte uppskattades. Nu mår han betydligt bättre o glad att vi hade agrias veterinär att rådfråga :)

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Våra, men framförallt den mörka, är precis likadana. Det är ett jäkla kurrande på morgonen o är matskålen tom så börjas det klockan halv fem på morgonen med att väcka husse o matte genom att dra morrhåren över ansiktet :gnissla

Den första minuten i klippen
[YOUTUBE-ID]PxMYRmczf38&feature=related[/YOUTUBE-ID]så fort en börjar så börjar den andra apa efter...hamilton låter inte husse vara i fred även om han inte är hungrig, han fullkomligt dyrkar honom o har han datorn i knät istället för honom så lägger han sig vid fötterna o blänger surt. Inte ens i hängmattan får han vara i fre :D

De är för härliga:)

Edit fick åka in med lucifer (den gråa) till veterinären förra veckan då vi misstänkte urinsten, tack o lov så behövdes bara antibiotika ..ngt som dock inte uppskattades. Nu mår han betydligt bättre o glad att vi hade agrias veterinär att rådfråga :)

Kanske en dum fråga, men varför har dom inte mat i skålen? Min katta hemma har alltid käk, hon äter när hon vill...

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Kanske en dum fråga, men varför har dom inte mat i skålen? Min katta hemma har alltid käk, hon äter när hon vill...

En av dem, kanske båda blir feta som fan om de får som de vill.
Nu kör vi lightfoder, så då får de äta mer och oftare, men vi tror att de mår bättre om de inte är feta som as...
Men det skiljer mellan katter, speciellt mellan inne och utekatter.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM

Ang mat så är det precis som ovan skriver..luficer (en del ras, vet ej vilken) är betydligt större än hamilton så vi försöker ha en bra fördelning.....+ att de är innekatter.

Katter äter ofta istället för stora mängder så under natten kan det ta slut. Vi kom även på för ett tag sedan att de inte gillar när matskålen börjar bli halvtom då matskålen är lite blänkande.

Sedan när det väl kommer till kritan är det kanske 2 av 10 gånger som skålen verkligen är tom när vi kommer ner...de har lärt sig våra väckningstider och börjar väcka oss ungefär samtidigt. :)

På grund av problem med urinvägarna måste Lucifer äta specialfoder framöver, har börjat blanda in försiktigt med det vanliga fodret.

Bifogat

• tigrito_1152997801.jpg
    tigrito_1152997801.jpg
    18.1 KB · Visningar: 57
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Kris!

Nu är det kris här... min älskade 3 åriga vovve behöver ett nytt hem :( :(
Hon är helt underbar, glad, skuttig, snäll och en riktig kelgris, men nu när min dotter börjat gå rundor så har vovven börjat morra åt henne :( Vi har försökt med hundspykolog, och det blev lite bättre men inte helt bra. Hon morrar fortfarande. Vi har försökt med ännu mer aktivering, tänka själv mm, och hon har blivit lite gladare men morrar ändå. Står hon upp så säger hon ingenting när dottern kommer, men ligger hon ner så morrar hon och sen går hon oftast. Men det känns inte alls säkert för dottern, och hittar jag ingen som kan ta hand om henne så blir vi nog tvingade att låta henne somna in :( Orken börjar tryta, att ständigt vara på vakt så inget händer. VI har försökt med allt som hundkunniga säger. Önskar att mer tid fanns till kurser och liknande, men vi gör så gott vi kan. När det gäller allt annat är hon helt underbar och jättesnäll, men just med små små barn funkar det inte. Mycket synd att det enda hon inte är bra på är just det :( Hon som har mer livsglädje än jag någonsin sett i någon annan hund.
Någon som kan hjälpa mig med detta? Ta hand om henne? Någon som kan erbjuda mycket kärlek och aktivering? Det är kanske helt fel forum för detta, men jag är desperat. Vill verkligen inte avliva henne... så jävla blödig som jag är så är det hemskt jobbigt.

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras