Bilder på era husdjur

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nu är det nog tyvärr dags med att hitta någon som kan ta hand om henne :( Det här var den jobbigaste annonsen att betala. Ever.
http://www.blocket.se/halland/Underbara_blandrastiken_Lajka_31842019.htm?ca=20&w=1

Tråkigt som fasen som sagt, men vetskapen om att hon kommer till ett bra hem och får fortsätta sitt liv måste ju dämpa sorgen lite hoppas jag.

Idag var jag och tjejen och kollade in denna lilla dam, en Chokladspotted Orientalhona på 7 månader. Nu ska hon veterinärbesiktigas och förhoppningsvis kan vi hämta henne i mitten av nästa vecka :) Vi kände att en 12 veckor gammal kattunge inte passar så bra just nu men vi vill samtidigt inte vänta till i höst.

Vår siamestjej här hemma har varit väldigt ensam sedan hennes dotter på 2 år dog i somras så nu hoppas jag att de kommer överens och blir bästa polare!
Sjukt mysig katt med jävligt fin teckning, blir förhoppningsvis några kattungar på henne om några månader.

Bifogat

• DSC00120.JPG
    DSC00120.JPG
    174.3 KB · Visningar: 111

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tycker uppriktigt synd om er, det där är som att sälja sitt barn. :(

Tråkigt som fasen som sagt, men vetskapen om att hon kommer till ett bra hem och får fortsätta sitt liv måste ju dämpa sorgen lite hoppas jag.

Ja, det känns nästan som att sälja sitt barn... har haft henne sedan hon var 8 veckor. Men, som du påpekade Anders, att hon kommer till ett nytt bra hem och kan leva vidare dämpar sorgen.
Skulle kommit en tjej i tisdags som verkade väldigt vettig och passande över telefon, men hon kom aldrig och svarar inte på telefonsamtal längre så hon var nog inte så rätt som jag trodde :gnissla
Många har hört av sig och en del av dem, ca 4-5 stycken, skulle nog kunna ge min vovve ett mycket bra hem. Jag fick ett svar som jag fastnade för extra mycket så henne ringde jag upp, och hon och hennes familj kommer imorgon :) Får se hur det går och om jag och frugan tycker de är passande :) Bor bara en timmes bilfärd bort. Måste ju hälsa på lite då och då. Men det är kämpigt ändå.

Fin katt! Katter är roliga djur :) Har två själv. Honan steriliserades förra veckan och tur är väl det. Kåtare kattfan får man leta efter. Skrek och vrålade på nätterna och kröp i cirklar runt min kastrerade hankatt som inte fattade ett dugg. Han grenslade henne, bet lite i nacken och kissade på henne. Sen gick han :crash :D

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Snubblade över en bild som togs för ett par år sedan.
Förhistoria:
Min syster ringde och frågade om jag kunde ta hand om hennes hundar.
"Javisst, skall ni ut och resa?"
"Nä,nä. Jag skall operera bort en tumör och jag tänkte att det kanske inte fungerar...."
Veckan efter operationen tog jag hustrun i sidvagnen och puttrade ut till systerns svärfar, där hon har hästarna.
Samma syrra som vanligt.
Det kändes direkt att hon var OK.
148500_1456448894387_1328300288_1025359_1316241_n.jpg

Blir lite tårögd.
Kortograferade svärfadern med hästarna också:
39246_1350262919804_1328300288_806451_1444515_n.jpg

Bägge är friska och krya, men jag känner att bilderna kommer att finnas med mig resten av livet.
Den dagen kommer vara en sådan som jag tjatar om på ålderdomshemmet.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Lekte lite med kissemissen i morse och passade på att filma det lite.
Hon älskar sin lilla träpinne, man kan leka apport med den och hon hämtar den så man får kasta fler gånger. Hon brukar bära den och lägga den i plastpåsen och busa med den där i.
Vi köpte ju massa häftiga leksaker, men dom hon leker mest med är påsen som leksakerna kom i och en träbit som hon hittade när vi hälsade på hos morsan.

[YOUTUBE-ID]ncu8gbqMkMc[/YOUTUBE-ID]

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Haha! han skulle behöva sockiplast tror jag!

Lekte lite med kissemissen i morse och passade på att filma det lite.
Hon älskar sin lilla träpinne, man kan leka apport med den och hon hämtar den så man får kasta fler gånger. Hon brukar bära den och lägga den i plastpåsen och busa med den där i.
Vi köpte ju massa häftiga leksaker, men dom hon leker mest med är påsen som leksakerna kom i och en träbit som hon hittade när vi hälsade på hos morsan.

[YOUTUBE-ID]ncu8gbqMkMc[/YOUTUBE-ID]

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Riktig snygg! Nu saknar jag allt mina kungar! Har ju ett tomt terrarie i källaren... :gnissla

Några av mina husdjur:

Fina! Vänta du hunden kommer äga soffan sen ;)
En fråga, hur är det att ha höns?

För att vara relevant, lite lydnadsträning direkt efter jobb med min lille bebis.

Och en på honom på 10 veckor tror jag det var...

Bifogat

• Orkanens_Muscle_Machine_1047.jpg
    Orkanens_Muscle_Machine_1047.jpg
    83.8 KB · Visningar: 122
  • blandat_049.jpg
    blandat_049.jpg
    244.8 KB · Visningar: 146

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Fina! Vänta du hunden kommer äga soffan sen ;)
En fråga, hur är det att ha höns?

För att vara relevant, lite lydnadsträning direkt efter jobb med min lille bebis.

Och en på honom på 10 veckor tror jag det var...

Tjusig!

Ja, han ligger i soffan för det mesta faktiskt. :)

Höns är trevligt. Jag försöker nöja mig med en tupp och sex hönor men sen blir det ju kycklingar hela tiden och så finns det massor med olika raser man vill ha så det är lätt att det skenar iväg. :) Tror jag hade 18 i höstas.

Vi bor i villa precis i utkanten av ett litet samhälle och än är det ingen som har klagat, men jag släpper inte ut tuppen förrän efter åtta. Bor man mitt i stan kan man ju strunta i tuppen så är det nog inga problem. :)

Jag har mina i en lekstuga med en bur till som de går i på dagarna. När jag är hemma går de fritt i trädgården.

Får lägga in några bilder till så det inte blir för off topic men skicka gärna ett pm om vill veta mer om hönshållning i liten skala. :)

DSC05434.jpg

tupp.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Snubblade över en bild som togs för ett par år sedan.
Förhistoria:
Min syster ringde och frågade om jag kunde ta hand om hennes hundar.
"Javisst, skall ni ut och resa?"
"Nä,nä. Jag skall operera bort en tumör och jag tänkte att det kanske inte fungerar...."
Veckan efter operationen tog jag hustrun i sidvagnen och puttrade ut till systerns svärfar, där hon har hästarna.
Samma syrra som vanligt.
Det kändes direkt att hon var OK.

Blir lite tårögd.
Kortograferade svärfadern med hästarna också:

Bägge är friska och krya, men jag känner att bilderna kommer att finnas med mig resten av livet.
Den dagen kommer vara en sådan som jag tjatar om på ålderdomshemmet.

Alltså, du har ett sätt att beskriva.....

Du borde bli film.

Eee..dit;

Vet knappt vad jag gör i denna tråden ens. Hjälp, någon?

Last edited:

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Två bilder på världens bästa Maya som tragiskt lämnade oss för sex månader sedan, och lilla Athena som flyttar in om två veckor!

Bifogat

• 2011-03-12 11.15.06.jpg
    2011-03-12 11.15.06.jpg
    207.8 KB · Visningar: 109
  • Foto078.jpg
    Foto078.jpg
    215.3 KB · Visningar: 109
  • Foto052.jpg
    Foto052.jpg
    213.4 KB · Visningar: 106

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Frasse 14 månader o Gösta 4.5 månader

Bifogat

• IMG_2857_redigerad-1.jpg
    IMG_2857_redigerad-1.jpg
    123.6 KB · Visningar: 134

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Gräddbakelser

Våra valpar, blir 8 veckor på lördag.
Någon som vet en fotograf som har tålamod att fota valpar och som inte är hutlöst dyr?

Bifogat

• Syskon.JPG
    Syskon.JPG
    166.7 KB · Visningar: 99

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Tänkte dela med mig av våra gangsters:

Tyvärr så gick min favorit bort för ett par veckor sedan, saknar han så in i helvete. Blodpropp vid 3,5 år...

Den cremefärgade divan är dock vid liv och röjer järnet härhemma tillsammans med en fotoskygg och allmänt sur bondkatt..

Bifogat

• webedit.jpg
    webedit.jpg
    45.4 KB · Visningar: 99
  • webedit2.jpg
    webedit2.jpg
    44.7 KB · Visningar: 102
  • webedit3.jpg
    webedit3.jpg
    63 KB · Visningar: 97
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar