Bilder på era husdjur

Mrs. Laphroaig

Guest
Det finns två avelslinjer, en med höga och smalare hundar (som Russel på bilderna) och en lägre och kraftigare. Trevliga hundar:)

jaha finns det ? Jag gillar stora hundar dvs som Russel, schäfer, rottis, Estrela Mounteain Dog, leonberger, siberian husky etc
Förmodligen blir det nog till att växa till sig lite då framtida hund kommer väga mer än matte :D
Söker en hund som till sinnet är ganska så lugn, vill gå långa promenader, barnkär och som inte dreglar några liter/dag.Behöver nödvändigtvis inte vara valp när han/hon kommer till mig. Nån av ovanstående raser du kan rekommendera ?

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
jaha finns det ? Jag gillar stora hundar dvs som Russel, schäfer, rottis, Estrela Mounteain Dog, leonberger, siberian husky etc
Förmodligen blir det nog till att växa till sig lite då framtida hund kommer väga mer än matte :D
Söker en hund som till sinnet är ganska så lugn, vill gå långa promenader, barnkär och som inte dreglar några liter/dag.Behöver nödvändigtvis inte vara valp när han/hon kommer till mig. Nån av ovanstående raser du kan rekommendera ?

Siberian husky går ju bort om du vill ha en stor hund, Alaskan malamuthe är mer i din storlek. Schäfer tycker jag är lite tråkiga och inte extremt barnkära, jag är ingen vallhundstyp :) . Leonberger har jag ingen direkt erfarenhet av, fast de verkar tycka om människor. Rottis är säkert ett bra val, likaså Rhodesian ridgeback, som är den hund jag helst hade valt av de ovanstående.
Om jag skulle köpa en såpass stor hund så skulle jag välja mellan Boxer och Dogo argentino. Bägge är glada, lekfulla, människorkära och jättegulliga :) . Snygga är de också med sina välmusklade kroppar och kraftiga huvuden.

Mrs. Laphroaig

Guest
Siberian husky går ju bort om du vill ha en stor hund, Alaskan malamuthe är mer i din storlek. Schäfer tycker jag är lite tråkiga och inte extremt barnkära, jag är ingen vallhundstyp :) . Leonberger har jag ingen direkt erfarenhet av, fast de verkar tycka om människor. Rottis är säkert ett bra val, likaså Rhodesian ridgeback, som är den hund jag helst hade valt av de ovanstående.
Om jag skulle köpa en såpass stor hund så skulle jag välja mellan Boxer och Dogo argentino. Bägge är glada, lekfulla, människorkära och jättegulliga :) . Snygga är de också med sina välmusklade kroppar och kraftiga huvuden.

Sökte lite på vovve. net om Rhodesian.. alltså jag vet att detta inte är mitt husdjur men fy satan vad fin !!!!!!
Dogo argentino var ingen hund som direkt föll mig i smaken utseendemässigt iallafall. Ett problem dock, blir ruggigt snuvig av strävhåriga hundar :( men långhåriga känner jag absolut ingenting av.

Bifogat

• Rhodesian Ridgeback 01.jpg
    Rhodesian Ridgeback 01.jpg
    34.5 KB · Visningar: 79
Last edited:

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Ska vi skaffa sällskap till kräket blir det en Rhodesian Ridgeback!
Otroligt vackra hundar med ett skönt psyke, dock lite skarpa.

Bifogat

• IMG_1837.jpg
    IMG_1837.jpg
    53.2 KB · Visningar: 109

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra

Bifogat

• 070212_8liten.JPG
    070212_8liten.JPG
    125.1 KB · Visningar: 85
  • 070212_9Liten.JPG
    070212_9Liten.JPG
    106.6 KB · Visningar: 102
  • 070212_14Liten.JPG
    070212_14Liten.JPG
    74.1 KB · Visningar: 106
  • 070212_17Liten.JPG
    070212_17Liten.JPG
    58.1 KB · Visningar: 110

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Sökte lite på vovve. net om Rhodesian.. alltså jag vet att detta inte är mitt husdjur men fy satan vad fin !!!!!!
Dogo argentino var ingen hund som direkt föll mig i smaken utseendemässigt iallafall. Ett problem dock, blir ruggigt snuvig av strävhåriga hundar :( men långhåriga känner jag absolut ingenting av.

Långhåriga säger du, en Afghanhund kanske:D :gnissla :rofl Hur långhårigt ska det vara då? Rhodesian ridgeback är ju inte som en Schäfer liksom.

Mrs. Laphroaig

Guest
Långhåriga säger du, en Afghanhund kanske:D :gnissla :rofl Hur långhårigt ska det vara då? Rhodesian ridgeback är ju inte som en Schäfer liksom.

naaaaaaaaaaj inte en jädra afghan *kräks*
Hur långhårig det ska vara ? ja du.. hm.. vill inte fläta hår och sätta upp hästsvans varje dag, på hunden då alltså.
Hårlängden som på en golden alt estrela funkar bra.
Det är ju en sak att kolla igenom alla hundraser, läsa om dem etc och en helt annan sak att umgås med dem på riktigt. Finns ju en allergihund men den tycker jag är så oförskämt ful så det är sanslöst.
Kanske kan vara värt att kolla upp fodervärd, hundvakt och sånt för att kunna testa lite olika raser.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Leonberger har jag lite erfarenhet av, morsan och farsan hade en (och jag har umgåtts med flera andra).

Perfekt hund på alla sätt och vis, förutom att just det exemplaret mina föräldrar hade inte hade fått någon som helst uppfostran som valp (omplaceringshund).
Följdaktligen betedde han sig fortfarande som valp trots att han var fullvuxen och t.o.m större än rasstandarden.
Lite lagom kul när han hoppade upp i soffan och la sig i knäet och voffade för att få uppmärksamhet/bus.

Jag tokgillade det, jag är fortfarande valp själv, men alla uppskattade inte hans busighet.

En annan grej han hade som specialare var att ytterst försiktigt bita tag ytterst i strumpan för att sen dra av den från foten om man inte brydde sig om honom, sen krävdes det list och övertalning för att få igen en halvblöt strumpa.

Han dreglade aldrig, inte ens när han la hakan på bordet och tiggde medans man åt. (sa jag att han var oupfostrad?)

I övrigt var han som sagt bra på alla sätt och vis.

En sak bara, stora hundar blir sällan gamla, vi har haft flera Newfoundlands tidigare, samt den här leonbergern, ingen av dom har blivit över tio år...
En ganska normal snittålder är strax under tio...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
De röda är hanar.. Vi fick fem hanar och en tik... Bra fördelning... NOT. Sugen eller?!:tuttar

/Carin

Blir du inte av med hanarna så tar jag emot en gratis när den är rumsren. :D
(har faktiskt erfarenhet av bulldozers med tassar sedan tidigare)

Jag skulle hemskt gärna ha en hund, men jag har inte tid/möjlighet att ta en valp eftersom jag är ensamstående och jobbar heltid, däremot har jag sån tur att jag kan ha med mig hund på jobbet om jag vill.

Vem vet, jag kanske blir med hund i framtiden, men just nu är jag bara hundvakt ibland åt mitt ex, eftersom hundarna vi skaffade när vi bodde ihop är hennes, men då skämmer jag bort dom desto mer :tummenupp

Jag brukar köpa hem ostkrokar och annat dom gillar åsså myser vi i soffan på kvällen.

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
en Orange <3
killens ena katt. Messi, men jag säger att han är iaf lite min för han är så söt:tungan

Bifogat

• messi.JPG
    messi.JPG
    70.7 KB · Visningar: 78

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Dags för lite papillon i denna macho-hund-tråd! :tungan

Bifogat

• Ronia2006 (Small).jpg
    Ronia2006 (Small).jpg
    54.7 KB · Visningar: 96

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
Här är 2 bilder på min schäfer Akilles
Finns nog inte tråkare miljö att fota i än vinterväder, usch!
IMG_1390.jpg

IMG_1910.jpg

Fler bilder finns på min hemsida, om någon nu orkar bry sig i det =)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy