View attachment 450339
Får väl lägga upp en bild på våran lilla tjej med då. "Ni vet en sån där som äter barn."
Ståtlig, eran lilla tjej!
Tankar & idéer?
Eftersom det var en del Dobermann och katter i tråden så lägger jag in en kombi-bild från kökssoffan för många år sedan.
View attachment 454038
Det var en idé, lyfta eller ramp blir det oavsett men jag siktar nog helst på en inte fullt så fast installation som platsbyggt Denna kommer i regel inte användas till några längre transporter, hon ska ha det flott oavsett men lastutrymmet behövs ibland. Personbilen har krocktestad bur efter konstens alla regler men just en sådan blir lite pointless i detta fall eftersom dubbla utgångar etc. inte kommer fylla någon funktion där den står.
Jodå, sådan "fuskis" körde jag med Subarun men inte alltför ofta och det gillar hon skarpt = få vara med och bättre vy. Men passagerarplatsen är ofta ockuperad vid pendling så då skiter det sig tyvärr. Utrymmet mellan stolarna är inte fy skam och tanken om en platta samt extra bältesinfästning har passerat men tveksamt om jag får till det bra.
Förmodligen bättre frågelåda än något nerhårat pk-forum, typ.
Har en idé för hundbur i skåpa, har läst mycket som jordbruksverket och vad det nu var har skrivit från sammanställning av en intresseskrift på nätet. Mycket självklara saker men samtidigt bra med mått och sånt som någon tänkt igenom, däremot handlade det oavkortat om personbil så helt lärd är jag inte.
Hundar i varm bil blev ett verkligt bekymmer för mig i år.
Tidigare o jag behövt lämna dem så har det varit med krok i bakluckan och rutorna nere lite, aldrig för varmt.
Är det så jäkla hett ute så blir hundarna hemma eller så är någon med dem ute.
Men, i nya bilen finns en finess, jag testade den idag., klimatisering.
I appen ställer man in vilken temp bilen skall hålla i kupén och det funkar utmärkt.
Satte det på lägsta idag och lämnade bilen i solen. Det var rejält kallt när jag kom tebax.
Perfekt med vovvarna i.
Men, det syns inte utanpå att jyckarna har det svalt och skönt. Möjligen om någon hör att fläkten går.
Så nu får jag skriva en lapp o lägga i rutan att bilen är sval och skön. Hoppas hysteriska kärringar fattar.
Jag såg någon som hade satt en stor termometer på hundburen och skrivit en lapp att bilen var kyld
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|