Bilder på era husdjur

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Uppdaterar med lite bilder fran varan Agusta, nu inte sa liten och oskyldig men fortfarande sot som fan!
Poserar lite pa parkeringen och en dar hon regerar sovandes i soffan.

sagt det tidigare, men hon e riktigt söt. Love Bulldogs, mest old english och Ambull.
Vill haaaaaa!!!!

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
sagt det tidigare, men hon e riktigt söt. Love Bulldogs, mest old english och Ambull.
Vill haaaaaa!!!!
Jag tackar!
Det vi far h'o'ra, det verkar faktiskt inte vara bullshit heller ar att hon ar den sotaste valpen de sett (folk pa gatan) tillomed folk med egna valpar sager liknande, fetdiss mot sina egna:(

Hittills javligt nojd med henne, intelligent och rolig! Enda jag oroar mig lite for att hon har svart att vilja ga om man ar ute med henne sjalv, om det ar tjejen och jag som tar henne tillsammans gar hon flera km utan att klaga. Som sagt kvallsskiten gar hon ut och gor sitt, mer ga an nodvandigt vill hon inte:gnissla

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
bus

Det rör sig en tjuv hemma, en tjuv som först spanar in sitt byte, gör en undanmanöver för att sedan stjäla klockor och apportera iväg dem. Jag upptäckte det dock snabbt och en vild jakt påbörjades, fann tjuven med hittegodset i biorummet.
Händelsen är polisanmäld och tjuvens namn är hamilton

Bifogat

• bus 3.JPG
    bus 3.JPG
    44.9 KB · Visningar: 64
  • bus2.JPG
    bus2.JPG
    43.8 KB · Visningar: 52
  • bus 6.JPG
    bus 6.JPG
    30.9 KB · Visningar: 57

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag tackar!
Det vi far h'o'ra, det verkar faktiskt inte vara bullshit heller ar att hon ar den sotaste valpen de sett (folk pa gatan) tillomed folk med egna valpar sager liknande, fetdiss mot sina egna:(

Hittills javligt nojd med henne, intelligent och rolig! Enda jag oroar mig lite for att hon har svart att vilja ga om man ar ute med henne sjalv, om det ar tjejen och jag som tar henne tillsammans gar hon flera km utan att klaga. Som sagt kvallsskiten gar hon ut och gor sitt, mer ga an nodvandigt vill hon inte:gnissla

det försvinner med tiden, min bulle brukade också stanna och tönta sig när han var så liten. men idag så vill han ut oavsett tid på dygnet och väder. finns många kep att få dem och inte vilja stanna upp och inte vilja framåt. ett av dem är att inte ha ett spänt koppel och dra dem mot sig, instiktvis så gör de tvärtom som vi vill. utan lite lätt ryck i kopplet och locka eller ropa på henne glatt. men som du kanske hört förut så är bulldogs väldig tjockskalliga av sig, gäller att motivera dem :) lycka till

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
det försvinner med tiden, min bulle brukade också stanna och tönta sig när han var så liten. men idag så vill han ut oavsett tid på dygnet och väder. finns många kep att få dem och inte vilja stanna upp och inte vilja framåt. ett av dem är att inte ha ett spänt koppel och dra dem mot sig, instiktvis så gör de tvärtom som vi vill. utan lite lätt ryck i kopplet och locka eller ropa på henne glatt. men som du kanske hört förut så är bulldogs väldig tjockskalliga av sig, gäller att motivera dem :) lycka till

Jasa du har en bullis du, oldis? Laste det som om det var hunden du alltid velat ha! Finns bilder pa honom?

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jasa du har en bullis du, oldis? Laste det som om det var hunden du alltid velat ha! Finns bilder pa honom?

Idag är han numera min familjs hund då jag jobbar väldigt mycket och inte hinner ta hand om han ensam. Men träffar han ofta så jag ser det som min hund fortfarande. Han är en blandning mellan amstaff och american bulldog, mest bulldog i han förutom hans färg. inte många bulldogs man ser som är blåbrindel. finns bild på han några sidor bak.
Har många hundvänner och några av dem har renrasiga american bulldogs, en ras som ligger varmt om hjärtat. Så jag har ganska bra koll på bulldogs. varför jag diggar old english bulldog är för de påminner om en mer sund och atletisk bulldog om man jämnför med engelsk bulldog. old english är så mycket bulldog liksom, vet man hur bulldogs är så älskar man dem bara. så i framtiden blir det antingen en ambulldog eller oldengbulldog.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
2693174310100741256S600x600Q85.jpg

Bullhundar i all ära, men de här två krypen bara är helt underbara! Påminner mycket av kattungar i sin lek, har dock inte träffat valpar med mer humör än dessa två! :D

Hade äran att passa dessa två, deras syster och typ tjugo vuxna av samma ras (förutom mina egna) förra veckan.

luci-guard

ja varför inte?
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
R1 -02 och -05
Lägger in en bild på våran Lillan (52kg) Det är en blandras av St.bernard Engelsk-mastiff och Am bulldog. Hon är snart två år gammal. Hon är en väldigt glad, sprallig å klok hund. Men otroligt vaktig av sig, släpper inte in någon på gården utan husses tillåtelse. Bättre Mc-larm får man leta efter.

Bifogat

• lillan.jpg
    lillan.jpg
    98 KB · Visningar: 53
  • lillan2.jpg
    lillan2.jpg
    116 KB · Visningar: 52

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Hon var riktigt söt :) Hur går det med rumsrenheten och det andra?

Gar fin fint, hon har inte gjort behov inne pa flera veckor nu:tummenupp
Dock forsoker hon direkt nar hon kommer utanfor dorren, i trappuppgangen typ, bara lyfta och slappa ner nar man kommer ut trots hon borjar bli ganska tung nu.

Bitandet fortsatter, hon har hittills tappat 5(?) tander sa det gar at typ 1 tjursnorre om dagen.
Vi har for ngn vecka sedan fatt i henne den sista sprutan sa nu drar vi till dogparks varenda eftermiddag och trottar ut henne:tummenupp

Last edited:

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Verkar vara väldigt populärt med stora mördarhundar här.

ZGyKaRdMr.jpg

13-årig tax som mest ligger och sover, men kastar man chokladgodisar har han inga problem att hoppa som en groda :)

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Uppdaterar med lite bilder fran varan Agusta, nu inte sa liten och oskyldig men fortfarande sot som fan!
Poserar lite pa parkeringen och en dar hon regerar sovandes i soffan.

Samma stajl på höronen som Trolla; ena åt sidan det andra fram... :gnissla :D
Fast det syns inte på dessa kort.

DSC00298-1-1.jpg

DSC00304-1.jpg

DSC00311.jpg

DSC00309-1.jpg

DSC00308.jpg

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...