Bilder på era husdjur

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
"Luzze" har kommit i "bit- och bråkåldern" :näsblod ...Allt ska undersökas; tvättmaskinen, Rozziparaplyet, kampfisken, favomuggen och den nyinköpta prasslande "kakmonsterfärgade" rullen.

Bifogat

• luzze.JPG
    luzze.JPG
    88.4 KB · Visningar: 44
  • luzz1.JPG
    luzz1.JPG
    120 KB · Visningar: 52
  • luzze3.JPG
    luzze3.JPG
    86.7 KB · Visningar: 38
  • luzze2.JPG
    luzze2.JPG
    92.3 KB · Visningar: 46
  • DSC01259.JPG
    DSC01259.JPG
    94.6 KB · Visningar: 38
  • DSC01261.JPG
    DSC01261.JPG
    74.6 KB · Visningar: 50
  • DSC01336.JPG
    DSC01336.JPG
    114.2 KB · Visningar: 57
Last edited:

Ligist

Självutnämnd chef
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
KTM 625 -06
Våran brevbärare är också rädd för katten, vi fick samma brevbärare till den nya lägenheten och till hans stora förtret har vi ju skaffat en katt till...kanske dags o sätta upp den här skylten...:gnissla

Hm jag tror brevbäraren lider av POSTtraumatisk stress:rolleyes:

Hehe klockrent :D

Mrs. Laphroaig

Guest
Jajjemän, det är hon :) Hon kom till efter en tjuvparning av två tjuvparningar, så därför har hon så många raser i sig. Min vovve har lite problem med höfterna (se ovan) och ländryggen, men hon är den enda i sin kull som har problem med det. Så egentligen ska det inte vara några bekymmer med många raser. Det brukar funka fint!

Det här kommer väl låta dumt men uppfostran av hund sker på samma sätt oavsett ras eller hur jag nu ska uttrycka mig? Hänger du med vad jag menar :)

Mrs. Laphroaig

Guest
Jo det gör det men eftersom vissa raser har sina säregna drag så måste du vara medveten om dessa och kunna göra det bästa av dessa så att dom inte tar över helt!

Ja det var så ja tänkte :)
vissa raser behöver alltså en "hårdare hand" som styr och andra lite mjukare, vet ju inte vad det blir för hund ännu men jag vill läsa på så mycket som möjligt först om sjukdomar, beteenden och uppfostran.

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
En sådan här kommer förmodligen hem till mig veckan efter midsommar :)

Bifogat

• devil_1.jpg
    devil_1.jpg
    127 KB · Visningar: 45

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
En bild från i lördags när vi var ute i skogen.

bild028_1209930964.jpg

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
Ja det var så ja tänkte :)
vissa raser behöver alltså en "hårdare hand" som styr och andra lite mjukare, vet ju inte vad det blir för hund ännu men jag vill läsa på så mycket som möjligt först om sjukdomar, beteenden och uppfostran.

Bra att du läser på så du vet vilken ras som passar just dig. Vill bara lägga till en kommentar till "hårdare hand". Det som är viktigt är att man alltid är konsekvent och att alla i familjen fostrar på samma sätt. Göran som exempel tar väldigt illa vid sig om man höjjer rösten eller låter arg. Typiskt för den rasen är att man vill så gärna vara sin matte husse till lags.

Lycka till! Du kommer aldrig ångra dig vilken ras du än köper. Hundar är det bästa :yoparty

Bifogat

• Göran.JPG
    Göran.JPG
    96.8 KB · Visningar: 50

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Lycka till! Du kommer aldrig ångra dig vilken ras du än köper. Hundar är det bästa :yoparty

Jag måste erkänna att jag var livrädd at jag skulle ångra mig..dvs att jag skulle ha hunden ett tag och sedan inse att det GÅR inte, känna mig bunden etc.
Inte en chans. Klart jag vill strypa honom när vi har vandrat ute i 30 minuter och han vägrar bajsa..bara för att lägga en hög i burspråket såfort vi kommer hem (ungefär VARJE dag)..men jag ångrar inte en sekund att jag skaffade honom.

Han är lika morgontrött som matte..man måste draaa upp honom.

Bifogat

• DSC01714.JPG
    DSC01714.JPG
    20.1 KB · Visningar: 55

Mrs. Laphroaig

Guest
Bra att du läser på så du vet vilken ras som passar just dig. Vill bara lägga till en kommentar till "hårdare hand". Det som är viktigt är att man alltid är konsekvent och att alla i familjen fostrar på samma sätt. Göran som exempel tar väldigt illa vid sig om man höjjer rösten eller låter arg. Typiskt för den rasen är att man vill så gärna vara sin matte husse till lags.

Än så länge väger det mellan ridgeback, tollare, schäfer, kelpie, amstaff eller cockerspaniel. jävla blandning mellan raserna :) Det är dom jag har fastnat för utseendemässigt så nu läser jag rasinfo om dom alla ifall det visar sig att någon ras inte är så lämplig för mig. Men det kan likaväl bli en blandis av något slag.
Jag och killen har samma syn på uppfostran när vi har pratat igenom det så det verkar inte bli några problem med det i dagsläget.
Jag bor i lägenhet och det gör även killen, det kommer vi även göra när vi blir sambos (till att börja med iallafall.. hus hägrar ju) Är det någon av ovanstående raser som inte skulle kunna trivas i lägenhet?

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
Än så länge väger det mellan ridgeback, tollare, schäfer, kelpie, amstaff eller cockerspaniel. jävla blandning mellan raserna :) Det är dom jag har fastnat för utseendemässigt så nu läser jag rasinfo om dom alla ifall det visar sig att någon ras inte är så lämplig för mig. Men det kan likaväl bli en blandis av något slag.
Jag och killen har samma syn på uppfostran när vi har pratat igenom det så det verkar inte bli några problem med det i dagsläget.
Jag bor i lägenhet och det gör även killen, det kommer vi även göra när vi blir sambos (till att börja med iallafall.. hus hägrar ju) Är det någon av ovanstående raser som inte skulle kunna trivas i lägenhet?

Om man tänker på att Kelpie är en vallhund och att tollare är en väldigt bra sökhund, har jag inte helt fel så är det väl nästen den enda rasen som kan söka i vatten?, så de behöver extra mycket jobb. Ridgeback ska ju skydda mot lejon så med en sån går du alltid säker :) fin hund för övrigt. Cockerspaniel är ju för söta, trist att öronen kan bli problem men väldigt charmig hund. Sen kan jag inget säga om Schäfer för jag kan bara inte med den rasen, men det är pga privata händelser.

Men Amstaff eller amstaffblanding eller eng staff såååååååå charmiga och söta....... nä jag är inte partisk :D :tungan

Och jo, har vänner som har de ovanstående raser som du nämner och alla har funkat i lägenhet utan problem så länge de har fått ordentligt med motion.

Lycka till och hoppas du får bra tips här på sporthoj :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kelpie är trevliga.
Liten smidig hund med stor kapacitet.
Ser de dessutom ut som minträningskompis exemplar, så är tvekan över.
PICT0007.jpg

Mrs. Laphroaig

Guest
Om man tänker på att Kelpie är en vallhund och att tollare är en väldigt bra sökhund, har jag inte helt fel så är det väl nästen den enda rasen som kan söka i vatten?, så de behöver extra mycket jobb. Ridgeback ska ju skydda mot lejon så med en sån går du alltid säker :) fin hund för övrigt. Cockerspaniel är ju för söta, trist att öronen kan bli problem men väldigt charmig hund. Sen kan jag inget säga om Schäfer för jag kan bara inte med den rasen, men det är pga privata händelser.

Men Amstaff eller amstaffblanding eller eng staff såååååååå charmiga och söta....... nä jag är inte partisk :D :tungan

Och jo, har vänner som har de ovanstående raser som du nämner och alla har funkat i lägenhet utan problem så länge de har fått ordentligt med motion.

Lycka till och hoppas du får bra tips här på sporthoj :)

Ja tack jag får väldigt bra svar här :) Läser även en hel del på vovve.net som har bra rasinfo, bilder etc.
hm.. kelpie och tollare kräver ju som sagt en hel del jobb och jag har ju tyvärr dåliga dagar där jag har svårt att röra mig etc och det ska ju inte hunden behöva lida för tycker jag så då är det nog inte en passande ras för mig misstänker jag.
Ridgeback tycker jag är så vansinnigt vackra! Amstaffar har jag blivit kär i efter alla bilder i den här tråden :)
behöver ju även en hund jag kan lita på, som lyder mig och som inte drar för kung och fosterland men det ansvaret ligger på mig som ägare/uppfostrare och inte på hunden anser jag. Det måste ju kunna gå att lära en hund att inte dra.
Fick även tips om att det finns särskilda koppel att köpa för oss med whiplash, ett koppel som vi kan sätta runt midjan istället. Tycker det låter väldigt bra :)

Kelpie är trevliga.
Liten smidig hund med stor kapacitet.
Ser de dessutom ut som minträningskompis exemplar, så är tvekan över.
PICT0007.jpg

Åh gud så söt!
Är det din hund ?

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja tack jag får väldigt bra svar här :) Läser även en hel del på vovve.net som har bra rasinfo, bilder etc.

behöver ju även en hund jag kan lita på, som lyder mig och som inte drar för kung och fosterland men det ansvaret ligger på mig som ägare/uppfostrare och inte på hunden anser jag. Det måste ju kunna gå att lära en hund att inte dra.

Åh gud så söt!
Är det din hund ?

1: Kolla på www.aktivhund.se i stället.
Forumet är betydligt seriösare.

2: Kelpie har som alla vallhundar stark flock och vallningsinstinkt.
Att motionera en hund mnär man själv inte är så rörlig tror jag funkar bäst med en samarbetsvillig hund med låg jaktinstinkt.
Såväl kelpie som retrieverraserna är lätt motionerade/aktiverade.
Hundar framavlade för riltigt arbete är benägna att göra arbete - Inte skapa.
Dessvärre så är mina erfarenheter av tollare inte goda.
Är egenteligen ingen retriever.

3: Inte min hund.
Kompis.
Jag har riktiga, ogheya jyckar.
Min:
p9050787_1173602849.jpg

Hustruns:
p3102918_1173602973.jpg

Och:
p6024568_1180816173.jpg

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Har ju också en lite hund hemma, har en sådan där kamphund(Rottweiler). Grymt farlig då hemvärnet har henne några helger om året.

Skämt å sido så är hon en liten buldozer på 3 år som heter Gåva.

Bifogat

• Gåva.jpg
    Gåva.jpg
    124.8 KB · Visningar: 40

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
så att dom inte tar över helt!

Appapp! Jag trodde du hade lärt dig att hundar inte "tar över" .

För att tipsa fröken hundlös lite mer, det första du måste fastställa är dina egna förutsättningar och vad du vill ha ut av ditt hundägande.
Vilka aktiviteter vill du göra med din hund? Ställa ut eller tävla på annat sätt eller bara vanlig nivå på aktiveringen? Spår, sök, skydd, agility, freestyle, rallylydnad, lydnad osv. Sen kan du börja kolla efter en ras som dels passar dig och dels aktiviteten, lång- eller korthårig, stor, liten, vaktig, vallig, kampig osv. Nästan alla hundar är arbetsvilliga, deras naturliga instinkter är ju att främst använda nosen för att hitta mat osv, valla boskapsflocken, skydda den osv. En hund av en vaktande ras ställer snäppet högre krav på dig att vara tydlig, men det betyder inte att man är hård. Alla hundar måste få lära sig att göra rätt innan de förstår vad som är fel.
Iom att du radar upp så väldigt olika hundar, fysiskt och psykiskt, så krävs dte lite arbete. Besöka uppfödare är ett bra sätt tex. Jag skulle, som Skrotnils säger, undvika Tollare, detta pga att de börjar bli väldigt sönderavlade och fler och fler får enorma rädslor och oförmåga att hantera stress. Gör en rejäl koll av de tilltänkta avelshundarnas bakgrund med tidigare avkommor och slökt för tat se om det går allergier eller ledproblem i linjerna.
Det finns ingen hund som går bra i koppel om man inte tränar dem, och är konsekvent i träningen. Ser du till att bygga upp en bra relation mellan dig och hunden från valpåldern så kommer den att vilja göra dig till lags så häng inte upp dig på att hitta en hund som kan gå i koppel och lyda. :)

Glömde lägga in ett par bilder
IMG_2937a.sized.jpg

IMG_3232a.sized.jpg

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2