Bilder på era husdjur

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Är era husdjur små änglar hela dagarna eller får ni frispel på dom emellanåt? Den här tråden visar ju bara ullegullehundar :)hihi) o katter från sina finaste vinklar

Jag är så trött på min valp idag att jag har lust att sätta ut honom på Blocket som ålbete. Han är underbar och vacker o fin o söt men han kan ju driva en vettig vuxen människa till vansinne emellanåt.

Säg att någon annan har samma sak ibland..pliiiiiis

Ibland är mina katter gratis, den lilla flera gånger om dagen till och med. Det är lagom kul när kräket hänger i fötterna och tuggar vilt. Eller när hon attackerar en tå som sticker fram från täcket :mad:
Men som tur är så uppvägs de av att de är så jävla söta alltjämt annars, om inte så skulle det vara tyst hemma hos mig :skrikandekatteristheshit
 

Kubana

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati
Här är mina goingar:

6514456.jpg


aska_1194042212.jpg


dsrgt1.jpg
 

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Bollnäs
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Min ki(SS)ekatt, Fenriz e namnet om ngn undrar.
 

Bifogat

  • fenriz.jpg
    fenriz.jpg
    78.9 KB · Visningar: 47

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Efter att vi sovit på saken så tycker vi om varandra igen, jag o min valp ;) vi var nog övertrötta båda två efter en totalt sömlös natt, natten innan.

Man kan ju inte vara arg på någon med den blicken :rodnar
 

Bifogat

  • DSC01839.JPG
    DSC01839.JPG
    45.9 KB · Visningar: 67

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Nursey skrev:
Säg att någon annan har samma sak ibland..pliiiiiis

Stunder när det ska bjäbbas åt allt och inget och alla tre drar igång varann för precis ingenting, kan jag ha lust att skänka de till första bästa förbipasserande :5sure .. Tillråga på allt löper (Äntligen!) minst 2/3 av dom nu, så de är knäppare än vanligt..:gnissla:
 

Ladde

Medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Husqvarna 701 enduro 2019 & Ducati Scrambler Classic 2015
Frispel

Är era husdjur små änglar hela dagarna eller får ni frispel på dom emellanåt? Den här tråden visar ju bara ullegullehundar :)hihi) o katter från sina finaste vinklar

Jag är så trött på min valp idag att jag har lust att sätta ut honom på Blocket som ålbete. Han är underbar och vacker o fin o söt men han kan ju driva en vettig vuxen människa till vansinne emellanåt.

Säg att någon annan har samma sak ibland..pliiiiiis

Jag vill rekomendera att läsa på lite om varför hundar reagerar som dom gör. Inte för att man alltid blir klokare direkt med det kan hjälpa lite ibland.

Min badgris är oftast hur go som hellst, men hon är överintresserad av andra hundar och vill hellst bara busa med dom hela tiden. Så vid hundmöten så får jag nu mera ta henne vid sida om och mata henne med godis och öva sitt, ligg, highfive och sånt för att hon ska koncentrera sig på annat än den balla jycken som går förbi. Annars börjar hon hänga o släng i kopplet som en galning. DET kan driva husse till VANSINNE!

Vad det gäller katten så är hon oxå snäll o go för det mesta men man får passa sig för att ha tårna utanför täcket om natten för hon brukar börja spöa dom rätt bra :D Det är ju iofs lite roligt på sätt o vis, men inte 03:00..

Kan bara säga att din lilla söta luddboll kan komma att vara lite "mongig" ett bra tag till, tills den har passerat "unghundsstadiet", sisådär två år :D

De e la hääärligt:tummenupp
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag vill rekomendera att läsa på lite om varför hundar reagerar som dom gör. Inte för att man alltid blir klokare direkt med det kan hjälpa lite ibland.

Min badgris är oftast hur go som hellst, men hon är överintresserad av andra hundar och vill hellst bara busa med dom hela tiden. Så vid hundmöten så får jag nu mera ta henne vid sida om och mata henne med godis och öva sitt, ligg, highfive och sånt för att hon ska koncentrera sig på annat än den balla jycken som går förbi. Annars börjar hon hänga o släng i kopplet som en galning. DET kan driva husse till VANSINNE!

Vad det gäller katten så är hon oxå snäll o go för det mesta men man får passa sig för att ha tårna utanför täcket om natten för hon brukar börja spöa dom rätt bra :D Det är ju iofs lite roligt på sätt o vis, men inte 03:00..

Kan bara säga att din lilla söta luddboll kan komma att vara lite "mongig" ett bra tag till, tills den har passerat "unghundsstadiet", sisådär två år :D

De e la hääärligt:tummenupp

:krama..en underbart fin badgris är hon :)

Jo jag vet vad du menar med hänga i kopplet. Harry är ju en sån liten plutt att ALLA tycker att dom MÅSTE få komma fram och hälsa vilket har lett till att Harry drar då han ser människor också inte bara hundar och eftersom vi bor MITT i smeten finns det alltid människor ÖVERALLT.

Lånade massa böcker om hur man skall läsa hunden på bibblan men de flesta var ganska överpedagogiska och tar upp det enklaste som att inte stirra hunden i ögonen etc och svanshållning. Det är FÖR basic nu.

Han följer efter mig vart jag än går. Om han är dödstrött och ligger o slumrar i vardagsrummet och jag går in i köket så blir det panik och han skuttar upp och skall med. På jobbet om jag lämnar honom på kontoret med lillebror och går på toa så skäller han efter mig. Osäkerhet?

Det är inte så att håller på med honom hela dagarna..jag sköter mina sysslor hemma och pysslar och då sitter han bara och tittar på mig istället för att leka med sina leksaker som ligger framför honom.
Jag uppmuntrar honom att leka genom att pipa med leksaken eller kasta bollen och han kanske busar ett par minuter och sen sitter han där o tittar på vad jag gör igen. Minsta rörelse jag gör att gå ur rummet är han beredd att skutta efter.

Nu fick jag iof honom att slumra genom att sätta på George Michael-ballader och lägga honom i sin hage. Verkar som om lugn ganska hög musik funkade.

Känner mig dum..tycker alltid att folk är så pantade på tv när dom inte kan fatta hur dom skall läsa sina hundar..men det är inte så lätt IRL :rodnar
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
:krama..en underbart fin badgris är hon :)

Jo jag vet vad du menar med hänga i kopplet. Harry är ju en sån liten plutt att ALLA tycker att dom MÅSTE få komma fram och hälsa vilket har lett till att Harry drar då han ser människor också inte bara hundar och eftersom vi bor MITT i smeten finns det alltid människor ÖVERALLT.

Lånade massa böcker om hur man skall läsa hunden på bibblan men de flesta var ganska överpedagogiska och tar upp det enklaste som att inte stirra hunden i ögonen etc och svanshållning. Det är FÖR basic nu.

Han följer efter mig vart jag än går. Om han är dödstrött och ligger o slumrar i vardagsrummet och jag går in i köket så blir det panik och han skuttar upp och skall med. På jobbet om jag lämnar honom på kontoret med lillebror och går på toa så skäller han efter mig. Osäkerhet?

Det är inte så att håller på med honom hela dagarna..jag sköter mina sysslor hemma och pysslar och då sitter han bara och tittar på mig istället för att leka med sina leksaker som ligger framför honom.
Jag uppmuntrar honom att leka genom att pipa med leksaken eller kasta bollen och han kanske busar ett par minuter och sen sitter han där o tittar på vad jag gör igen. Minsta rörelse jag gör att gå ur rummet är han beredd att skutta efter.

Nu fick jag iof honom att slumra genom att sätta på George Michael-ballader och lägga honom i sin hage. Verkar som om lugn ganska hög musik funkade.

Känner mig dum..tycker alltid att folk är så pantade på tv när dom inte kan fatta hur dom skall läsa sina hundar..men det är inte så lätt IRL :rodnar

:hihi det är inte alltid så lätt att vara hundägare :)

När du är ute och går med honom så ge ett lätt ryck i kopplet när han vill slita och dra för att nosa på allt och alla. Samtidgt som du säger hans namn. När han tittat på dig så ge honom en liten godisbit och beröm honom. Upprepa detta i evighet tills han förstår att när du säger hans namn så ska han lyda :)
När han har förstått det så ha länge och längre mellan godisbitarna och ge honom en klapp i stället. Tillsist så behöver du inte göra något annat än att säga hans namn så vet han vad som gäller. (hoppas att du förstår min röriga förklaring)

Att han gnyr när du lämnar rummet är normalt och betyder att han ser dig som flockledare. Ingen hund vill bli lämnad av sin flock och därför ska de ha koll på ledaren. Ju äldre han blir desstu mindre gnyende kommer det att bli. Vad du än gör så gulla inte med honom när du kommer tillbaka, det kommer bara att få honom att tro att det var bra att gny och något som man ska göra för att få uppmärksamhet och kanske även godis ;) utan ge honom en klapp och sen är det bra. Man ska absolut inte ignorera dom för då tror de att de blir bestaffade och kommer att göra ännu mer för att få din uppmärksamhet.

När du är i samma rum och han håller koll på dig så bara gör vad du ska göra utan att bry dig om honom så kommer han att bli säkrare och säkrare att du inte försvinner från honom när han sover :)

Jag rekomenderar dig att anmäla dig till en valpkurs så får du massor av råd och tips om hur du ska göra :)

Lycka till med valpen
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
:Jag rekomenderar dig att anmäla dig till en valpkurs så får du massor av råd och tips om hur du ska göra :)

Lycka till med valpen


Praktiserar redan ryckandet men jag känner mig som en djurplågare för jag måste ju rycka hela tiden. Fast jag är en sån där dum matte som glömmer ta med godiset jämtinen. Måste bättra på mig :p´
Din förklaring var bra :)

Valpkurs går vi på, andra gången är i kväll!
Måste ha mer tålamod. Det är mitt problem, jag blir uppgiven för fort om jag är trött o stressad. Det skall ju inte han lida för:p
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:hihi det är inte alltid så lätt att ha en karl

När du är ute och går med honom så ge ett lätt ryck i kopplet när han vill slita och dra för att nosa på allt och alla. Samtidgt som du säger hans namn. När han tittat på dig så ge honom en liten godisbit och beröm honom. Upprepa detta i evighet tills han förstår att när du säger hans namn så ska han lyda :)
När han har förstått det så ha länge och längre mellan godisbitarna och ge honom en klapp i stället. Tillsist så behöver du inte göra något annat än att säga hans namn så vet han vad som gäller.



Lycka till med karln
sorry kunde inte låta bli, we got your point ;)
:tummenupp
 
Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Praktiserar redan ryckandet men jag känner mig som en djurplågare för jag måste ju rycka hela tiden. Fast jag är en sån där dum matte som glömmer ta med godiset jämtinen. Måste bättra på mig :p´
Din förklaring var bra :)

Valpkurs går vi på, andra gången är i kväll!
Måste ha mer tålamod. Det är mitt problem, jag blir uppgiven för fort om jag är trött o stressad. Det skall ju inte han lida för:p


Har du glömt godiset så klappa honom och beröm honom när han tittar på dig och inte rycker :)

Det är normalt att man får rycka hela tiden i början därför det är så bra med beröm och/eller godis, det gör att de lär sig snabbare. Ha även alltid samma kommando när de ska eller inte ska göra saker. Jag säger alltid deras namn och nej när de inte får.

Som ex i helgen så gick jag bland massor av folk, hundar och hästar med 3 stycken i koppel. Då gäller de att de vet vad de heter :)

När de ska gå fint brevid varandra så drar jag lätt i kopplet och säger: Samla er, sen säger jag deras namn och om de ska backa eller fram, så att alla 3 går brevid varandra hela tiden och är hela tiden vaken på hur de går och ser till att de går som de ska. När det blir mer plats så får de gå med avstånd till varandra och när jag stannar så ska de stanna. Ofta sätter de sig ner eller lägger sig beroende på hur länge man står still.

Vad bra att du går på valpkurs med honom och lycka till i kväll :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top