..en underbart fin badgris är hon
Jo jag vet vad du menar med hänga i kopplet. Harry är ju en sån liten plutt att ALLA tycker att dom MÅSTE få komma fram och hälsa vilket har lett till att Harry drar då han ser människor också inte bara hundar och eftersom vi bor MITT i smeten finns det alltid människor ÖVERALLT.
Lånade massa böcker om hur man skall läsa hunden på bibblan men de flesta var ganska överpedagogiska och tar upp det enklaste som att inte stirra hunden i ögonen etc och svanshållning. Det är FÖR basic nu.
Han följer efter mig vart jag än går. Om han är dödstrött och ligger o slumrar i vardagsrummet och jag går in i köket så blir det panik och han skuttar upp och skall med. På jobbet om jag lämnar honom på kontoret med lillebror och går på toa så skäller han efter mig. Osäkerhet?
Det är inte så att håller på med honom hela dagarna..jag sköter mina sysslor hemma och pysslar och då sitter han bara och tittar på mig istället för att leka med sina leksaker som ligger framför honom.
Jag uppmuntrar honom att leka genom att pipa med leksaken eller kasta bollen och han kanske busar ett par minuter och sen sitter han där o tittar på vad jag gör igen. Minsta rörelse jag gör att gå ur rummet är han beredd att skutta efter.
Nu fick jag iof honom att slumra genom att sätta på George Michael-ballader och lägga honom i sin hage. Verkar som om lugn ganska hög musik funkade.
Känner mig dum..tycker alltid att folk är så pantade på tv när dom inte kan fatta hur dom skall läsa sina hundar..men det är inte så lätt IRL