Bilder på min GSX-R 1100 med nya kåpor och lite sånt!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
EBS skrev:
Köp nya kåpor och lacka då. :) Allas våran Tåring Tåm har iallafall en tank liggandes. ;)
Känns lite onödigt, dessutom så har jag fullt upp med Minimoto & RR :D
 

HanneZ

Guest
Jag är på jakt efter tailriser till min gsxrw-92
S-racing har det inte. Nån som vet vart man kan få tag på't?

Bra initiativ till o bygga om gammelgixxern :tummenupp

/ Hannes
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
GSXR1100R skrev:
Jäkligt fett bygge, lacka den knallgul, jag har funderat på knallgul nu i 13 år, men min orginalfärg är fortfarande för fin :lol

Din hoj behöver en rejäl lackrengöring :) Jag tar med mig grejorna nästa gång jag kommer ner :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
OLJEKYLD GSXR skrev:
Din hoj behöver en rejäl lackrengöring :) Jag tar med mig grejorna nästa gång jag kommer ner :tummenupp
Öhhh.. jaha tack kanske.. vad menar du :confused:
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
®1100 skrev:
Coolt :tummenupp , har själv funderingar på att byta kåpor på min gamelgixxer. Bakändan är ett problem, jag funderar på att kapa av bakramen och bygga en ny med modernt stuk.

Byt ramen till en 88-91 750 istället (kostar bara 3-3500 och alla delar passar rakt över) på en skrot, sen kan du använda den snygg tanken och får dessutom ett mycket bättre chassie. Jag började själv med att kapa av bakramen på min -85 750 men det slutade man att jag bytte ramen och ingeting återstår nu av den utsprungliga hojen.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Hightuned skrev:
Byt ramen till en 88-91 750 istället (kostar bara 3-3500 och alla delar passar rakt över) på en skrot, sen kan du använda den snygg tanken och får dessutom ett mycket bättre chassie. Jag började själv med att kapa av bakramen på min -85 750 men det slutade man att jag bytte ramen och ingeting återstår nu av den utsprungliga hojen.

Släng upp bilder o vite fighterbroder!
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Tom har en tank till generation 2-gixxer som ligger och skräpar.


Gsxr1100r: kommer du inte ihåg att jag sa det i sommras, att du skulle köra en vända med lackrengöring på hojen, den är fin men lacken börjar bli lite oxiderad. Ut och putsa lite :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
OLJEKYLD GSXR skrev:
Tom har en tank till generation 2-gixxer som ligger och skräpar.


Gsxr1100r: kommer du inte ihåg att jag sa det i sommras, att du skulle köra en vända med lackrengöring på hojen, den är fin men lacken börjar bli lite oxiderad. Ut och putsa lite :)
Men den är ju bara 14 år gammal, jag ska lacken till Sverker :mad:
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
lahi skrev:
Visst blev den lite högre i baken än den var på de första bilderna jag postade? Eller, jo, det är den! Ca 4-5 cm högre.

Snyggt! Skulle inte skada om det gick att höja den liiiiite till i baken. Kunde inte låta bli att leka lite i PS.
 

Bifogat

  • higher.jpg
    higher.jpg
    124.8 KB · Visningar: 166

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
GSXR1100R skrev:
Men den är ju bara 14 år gammal, jag ska lacken till Sverker :mad:

Skitkvalitet, du har ju endast kört 12000 mil i ur och skur, ska reklamera min gamla gixxer med, den bore inte ha fått repor i lacken på bara 15 år :mad:
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Maranello skrev:
Snyggt! Skulle inte skada om det gick att höja den liiiiite till i baken. Kunde inte låta bli att leka lite i PS.
Hmmm... det blev ju faktiskt lite snyggare när du drog upp baken lite, men det kan jag inte utan att såga sönder bakramen... :( Tänkte sänka lite fram istället. Måste testa om det blir lite bättre stuk på den då!
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Maranello skrev:
Snyggt! Skulle inte skada om det gick att höja den liiiiite till i baken. Kunde inte låta bli att leka lite i PS.
Glömde skriva att jag inte kan dra upp cutsen mer eftersom jag då kommer att visa hela bakramen om jag inte sågar och håller på. Det vill jag inte göra... och stötdämparfästet kan jag inte flytta ner mer än jag har gjort. Då krockar länkaget under svingen med ramen... så jag kan nog inte göra så mycket mer i bakändan! Om jag nu inte byter sving och allt sånt mot lite nyare grejor så jag slipper det där konstiga länkaget. Men det skulle man kanske ta och göra.. :) Har ju en kompis som har en sving från 1100R -92 eller -93 liggandes.. banansvingen alltså.. Kanske kunde vara något att tänka på! Annars får jag prova att sänka fram som jag skrev i inlägget ovan!
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Ser ju jäkligt fräckt ut :tummenupp Det enda är väll kanske och få upp bakramen lite så skulle det bli helt perfekt :)
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
lahi skrev:
Glömde skriva att jag inte kan dra upp cutsen mer eftersom jag då kommer att visa hela bakramen om jag inte sågar och håller på. Det vill jag inte göra... och stötdämparfästet kan jag inte flytta ner mer än jag har gjort. Då krockar länkaget under svingen med ramen... så jag kan nog inte göra så mycket mer i bakändan! Om jag nu inte byter sving och allt sånt mot lite nyare grejor så jag slipper det där konstiga länkaget. Men det skulle man kanske ta och göra.. :) Har ju en kompis som har en sving från 1100R -92 eller -93 liggandes.. banansvingen alltså.. Kanske kunde vara något att tänka på! Annars får jag prova att sänka fram som jag skrev i inlägget ovan!

Kan ju rekommendera att inte ta banan svingen, det länklaget skiljer oxo mot det "enkla" som sitter på 1100'an tom '92. tom '92 har du 2 separata "dogbones" som ändrar höjden på hojjen, bananmodellens dogbonens sitter ihop med en rördistans med lager inuti, plus att bananmodellen har ett annat fäste för bromsoket, finns ju inget stag som håller fast oket.

Ja, jag har en polerad banan sving med alla fästen så att den passar till en R tom '92, till salu ? Nope! :D Kanske tröttnar på att åka med förlängd Bandit sving.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
lahi skrev:
Glömde skriva att jag inte kan dra upp cutsen mer eftersom jag då kommer att visa hela bakramen om jag inte sågar och håller på. Det vill jag inte göra... och stötdämparfästet kan jag inte flytta ner mer än jag har gjort. Då krockar länkaget under svingen med ramen... så jag kan nog inte göra så mycket mer i bakändan! Om jag nu inte byter sving och allt sånt mot lite nyare grejor så jag slipper det där konstiga länkaget. Men det skulle man kanske ta och göra.. :) Har ju en kompis som har en sving från 1100R -92 eller -93 liggandes.. banansvingen alltså.. Kanske kunde vara något att tänka på! Annars får jag prova att sänka fram som jag skrev i inlägget ovan!
Jag funderade på ett liknande bygge förra vintern men fegade och ville inte såga i ramen.

Helrenoverade allt till orginalskick istället.
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    71.6 KB · Visningar: 128
  • 2002_1016_194731AA.JPG
    2002_1016_194731AA.JPG
    67.1 KB · Visningar: 83
  • 2003_0415_152653AA.JPG
    2003_0415_152653AA.JPG
    72.9 KB · Visningar: 139

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Wibbe skrev:
Kan ju rekommendera att inte ta banan svingen, det länklaget skiljer oxo mot det "enkla" som sitter på 1100'an tom '92. tom '92 har du 2 separata "dogbones" som ändrar höjden på hojjen, bananmodellens dogbonens sitter ihop med en rördistans med lager inuti, plus att bananmodellen har ett annat fäste för bromsoket, finns ju inget stag som håller fast oket.

Tjo, då ska jag kanske inte ta den svingen... kör med original istället! Tackar för infon! :)

GSXR1100R skrev:
Jag funderade på ett liknande bygge förra vintern men fegade och ville inte såga i ramen.

Helrenoverade allt till orginalskick istället.

Men den blev väl tillräckligt hög i baken ändå? Utan att såga? Tycker det ser ut som det på bilderna iaf..
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
lahi skrev:
Tjo, då ska jag kanske inte ta den svingen... kör med original istället! Tackar för infon! :)



Men den blev väl tillräckligt hög i baken ändå? Utan att såga? Tycker det ser ut som det på bilderna iaf..
Kan ju bero på att stötdämparen va på verkstad då :D Man funderar ibland vad men håller på med, men jag fick ihop skrotet på ett par timmar.
 

Bifogat

  • upp.JPG
    upp.JPG
    70.3 KB · Visningar: 95
  • dagis.jpg
    dagis.jpg
    64.4 KB · Visningar: 123

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
GSXR1100R skrev:
Kan ju bero på att stötdämparen va på verkstad då :D Man funderar ibland vad men håller på med, men jag fick ihop skrotet på ett par timmar.
Ahaaaa... :D Kan ju bero på det, ja... Du kan väl köra stelbent! Svetsa dit en pinne så den behåller den höjden! :tummenupp Eller inte...
Ett par timmar? Snabbt... men då vet du nog var allt ska sitta.. inte alltid man kommer ihåg det! Inte jag iallafall! :)
Btw: barnet på bilden åker inte så där väl? :gnissla :D
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hejhej! Här kommer lite nya bilder på mitt bygge. Har inte hunnit med att göra så mycket den senaste veckan, men lite har blivit gjort iaf. Fälgarna på bilden ska vara svarta och inte en vit och en svart.. instrumentpanelen i kolfiber slabbade jag ihop för några dagar sedan och lampgrunkan till framskärmen gjorde jag igår i glasfiber. Tuff va? :) (Ska såklart lackas också...) Blev mer slimmad än det ser ut på bilderna.. översta lampan går bara några millimeter utanför gaffelbenet. Ska bara ha lampor på framskärmen och ingenting i framändan på kåpan. Kan nog bli bra! :tummenupp Undertrayen är tillverkad i foamalux och ska inte heller ha den färgen.. Vad tycks om allt?
 

Bifogat

  • DSCF0071 (Small).JPG
    DSCF0071 (Small).JPG
    55.3 KB · Visningar: 82
  • DSCF0073 (Small).JPG
    DSCF0073 (Small).JPG
    34 KB · Visningar: 110
  • DSCF0074 (Small).JPG
    DSCF0074 (Small).JPG
    33.3 KB · Visningar: 108
  • DSCF0076 (Small).JPG
    DSCF0076 (Small).JPG
    52 KB · Visningar: 138
  • DSCF0077 (Small).JPG
    DSCF0077 (Small).JPG
    32.5 KB · Visningar: 115
  • DSCF0078 (Small).JPG
    DSCF0078 (Small).JPG
    31.1 KB · Visningar: 126
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top