Bilder på min nya hoj!!!

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
R6-Drutten skrev:
GRATULERAR..... var som vanligt på Jham i dag & tog en fika och köpte ett micron titan high pipe... :D fick då höra att du köpt den, men du skulle hämta den när det blev fin väder :confused: allvarligt de har ju bara duggat i dag, hur kan då hålla dig?? du kanske vill ha på kraschpuckarna först... :notme :eek:

Jag såg att din hoj stod där ute bredvid min ;)

Åka i regn är inget kuligt tycker jag, även om jag har ny hoj. Har erfarenhet av väntetid då jag köpte gammelkawan (min första hoj) dagen innan julafton -99. Fick inte köra den på massvis med månader, utan den stod bara i garage hela tiden.

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Ok... känns litet sting i ....... när jag ser bilden på hojen din som nästan blev min..... för den är ruggit fin, tror att du har gjort en riktigt bra affär i allafall...KUL :tummenupp blir det nå åka av för din del på söndag?? det ska bli TOK fin väder då, vore trevligt med lite flera vägar typ som när vi åkte till V-ås... Lördagen blir det fiskarfesten i öregrund :öl :öl :zpy

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6-Drutten skrev:
Ok... känns litet sting i ....... när jag ser bilden på hojen din som nästan blev min..... för den är ruggit fin, tror att du har gjort en riktigt bra affär i allafall...KUL :tummenupp blir det nå åka av för din del på söndag?? det ska bli TOK fin väder då, vore trevligt med lite flera vägar typ som när vi åkte till V-ås... Lördagen blir det fiskarfesten i öregrund :öl :öl :zpy

Hela helgen (fredag e.m. till söndag kväll) kommer jag spendera i Västerås då det är Power Meet (Europas största bilträff) :)
Klicka här för att se 143 bilder från förra året
Efter helgen har jag dock semester så då blir det åka av vid vackert väder :tummenupp

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tinatjejen skrev:
Oj oj oj, de va inte mycke fajter i dej Krypto!

Hade inte tvekat en sekund.

En riktig pozer sitter inne och svär över vädret när det regnar alternativt är kallare än +15 ute sådeså :fakta
:D :crash

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Ajdå..

Kryptonit skrev:
En riktig pozer sitter inne och svär över vädret när det regnar alternativt är kallare än +15 ute sådeså :fakta
:D :crash

... då kommer jag aldrig att bli någon riktig Pozer då. Attans!

:mad:

Grattis till nya hojen förrexten, du kommer nog att bli nöjd. Se bara på Affe vilka långa svarta streck han kan rita med sin hoj... :p

Du vet väl att när man byter till en nyare hoj alternativt köper sig en nyare hoj så är det tradition att bjuda alla URR-medlemmarna på öl?!?!

Hörde jag skål? :öl

//D

Last edited:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Visst ja.. någon nämnde att jag borde kontrollera med IF när det gällde försäkring. Kikade i mina anteckningar och jag hade hört med dem också.
För Trafik skulle de ha 9323:- per år. Vet inte om det enbart var helår, eller om man fick ställa av den då..
Trygg-hansa ville ha 1228:-/månad (även det trafik).

Det blir bara trafikförsäkring hos Länsförsäkringar. Betalar 4390:- för ett halvår. Då får jag ställa av och få pengar tillbaka också :)

I slutet av nästa säsong har jag haft A-kortet i 5 år, så då kanske jag kan gå upp till halv eller hel :tummenupp

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Ajdå..

Taz skrev:
... då kommer jag aldrig att bli någon riktig Pozer då. Attans!

:mad:

Grattis till nya hojen förrexten, du kommer nog att bli nöjd. Se bara på Affe vilka långa svarta streck han kan rita med sin hoj... :p

Du vet väl att när man byter till en nyare hoj alternativt köper sig en nyare hoj så är det tradition att bjuda alla URR-medlemmarna på öl?!?!

Hörde jag skål? :öl

//D

Några långa streck har jag inte planerat att rita denna sommar..
Möjligtvis korta och tjocka streck om jag lyckas slita ut däcken så det blir byte ;)

En sådan effektiv kameraväskefinnare kan jag alltid bjuda på en öl :bow
Frågan är bara när det blir festande nästa gång.. Under de närmsta 4 veckorna är jag ledig och festar gärna någon vardag (de flesta helgerna är uppbokade)

joakims

No more "Learn"-sign
Gick med
14 May 2003
Hoj
Suzuki sv650s gul -99
Snygg

Ruskigt snygg Krypto!! :tummenupp

Var Suzuki'na slut elle!? :p

Funderar på att släpa med kammeran ikväll, eller ja snart MMmmmmm.

Syns snart
:) Jocke

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Snygg

joakims skrev:
Ruskigt snygg Krypto!! :tummenupp

Var Suzuki'na slut elle!? :p

Funderar på att släpa med kammeran ikväll, eller ja snart MMmmmmm.

Syns snart

De flesta roliga Suzukisar ( GSX-R 1000 ) är ju dyra och lackerade i tråkig färg.. Jag gillar inte blå/vit ;)

Det gör inte så mycket om du inte får mmed dig kameran.. Förmodligen blir det inte så mycket lutning i svängarna för mig ikväll :rolleyes:

Slänger in en till fin bild..

Bifogat

• idag.jpg
    idag.jpg
    94.1 KB · Visningar: 67

joakims

No more "Learn"-sign
Gick med
14 May 2003
Hoj
Suzuki sv650s gul -99
Re: Re: Snygg

Kryptonit skrev:
De flesta roliga Suzukisar ( GSX-R 1000 ) är ju dyra och lackerade i tråkig färg.. Jag gillar inte blå/vit ;)

Det gör inte så mycket om du inte får mmed dig kameran.. Förmodligen blir det inte så mycket lutning i svängarna för mig ikväll :rolleyes:

Håller med dig, förbenat fult med massa olika färger på samma hoj. Skall bara vara en. Silver var ruskigt snyggt. Nästan lika snyggt som gul... eller vad säger du Libben!?

Gör inget om jag får med mig kammeran, ingen risk att det blir några kanon bilder första gångerna. Nu är det nästa skylt..."ÖvningsFoto".

Ha de'

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Snygg

fluppen skrev:
Du har en förmåga att ta fina bilder krypto :tummenupp i fina miljöer och udda/bra vinklar mm, har du fotat länge ??

Japp, ett helt år ungefär :crash
Köpte kameran i januari förra året tror jag.. Under vinterhalvåret har dock kameran vilat då det inte finns några fordon ute.

Edit: Bilderna på min sida http://www.shell.linux.se/knit/bilder.html är från "första början" ;)

Last edited:

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Re: Re: Snygg

Kryptonit skrev:

Grattis till hojen! Den är ruskigt snygg i silver!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping