Bilder på Min TZR

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Det e fan coolt ha ett stuprör som Ljuddämpare vill fan ja med ha hehe :fyllisar

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
cRoC skrev:
Han gjorde enbart slutdämparen.. Av ett stuprör :D

Ja precis ha inte gjort kröken och de.. bara slut dämparen.. och jag ha inte dimmentionerat den efter bästa möjliga effekt.. för de ha ja inte en aning om hur man gör.. utan ja hade bara väldigt lite att göra och ville posera för snygga brudar på stan med min extremt feta slut dämpare! :tuttar

Nämen ja har en effekt slutdämpare som ska sitta på kröken med.. men ja märken ingen större skillnad på dom olika dämparna förutom att den låter mycke behagligare med stupröret... :tummenupp

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Olle_TZR skrev:
Ja precis ha inte gjort kröken och de.. bara slut dämparen.. och jag ha inte dimmentionerat den efter bästa möjliga effekt.. för de ha ja inte en aning om hur man gör.. utan ja hade bara väldigt lite att göra och ville posera för snygga brudar på stan med min extremt feta slut dämpare! :tuttar

Nämen ja har en effekt slutdämpare som ska sitta på kröken med.. men ja märken ingen större skillnad på dom olika dämparna förutom att den låter mycke behagligare med stupröret... :tummenupp

haha... himla vad tufft! men vad har du för dimensioner på stupröret? skulle du bara kunna mäta? :) Och har du massa dämp och grejer inne i själva dämparen sen också? det blev ju religt smarrigt, men du kan ju slänga på lite carbon också :tummenupp

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Lingonpoeten skrev:
haha... himla vad tufft! men vad har du för dimensioner på stupröret? skulle du bara kunna mäta? :) Och har du massa dämp och grejer inne i själva dämparen sen också? det blev ju religt smarrigt, men du kan ju slänga på lite carbon också :tummenupp

Jo det är glasull i den.. jo tankar har varit att klä den i typ Bläckplåt elller nått annat.. men de ha inte blivet så mycke.. men men... än är det väll inte för sent! hehe

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Lingonpoeten skrev:
hmm... när du satte på din nya egengjorda dämpare... hade du helt ny krök då? eller sågade du av den gamla dämparen och bara svetsade på den nya? Har också tänkt göra en nu ;D tack för inspirationen :tummenupp

Tänk på att en tvåtaktare måste ha motstånd..

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Lingonpoeten skrev:
hmm... när du satte på din nya egengjorda dämpare... hade du helt ny krök då? eller sågade du av den gamla dämparen och bara svetsade på den nya? Har också tänkt göra en nu ;D tack för inspirationen :tummenupp

Nej.. hade en trimkrök med världens minsta ljuddämpare utan fodring och lät värre än mamma då hon hör den! :gnissla
Den är inte fast svetsad i kröken...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Lingonpoeten skrev:
nej sånt skit vill man inte ha... hah nej.. jag kanske blev lite ivrig... förklara gärna vad du menar(är rätt ny på motorer)

Det måste finnas motstånd i avgassystemet för att den ska gå bra.

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
nicke skrev:
va trågigt, lider med dig ;) hur mycket fick du för hojen?... vad har du tänkt dig nu då?.. kliva upp ett steg eller?...

Jag fick 15000kr Är jävligt nöjd! precis vad ja ville ha för den med!
Jo jag ska ta mellan kortet.. håller på med B nu... ska nog köpa en billig bil sålänge.. sen få ja se vad som händer.. är jävligt sugen på en hojj.. fast pengarna kärvar! :huvet

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Är det nån som sett hojjen?? Har ju sålt den för några måndader sen!! skulle vara kul och veta vart den for! :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!