Bilder på mitt ben

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
bebbe skrev:
Fy det ser inte kul ut, hoppas att du kommer och bli riktigt återställd :)

Vad var det för skitsnack från vissa personer här på forumet i det första inskickade inlägget som du hade klistrat med :mad: Lyfta upp sig själv och säga att andra skall lära sig att köra, vad tänker människorna på :kocko
Olyckor kan hända dom allra flesta och visst premierna kommer väll att gå upp, givetvis. Men inte fan är det så att vi får höga premier pga det finns självmords kandidater som kör hoj. Alla som kör sporthoj gör det för att man gillar och köra fort, och det gör att 90% av förarna iblan kör fortare än vad dom klarar av :fakta

Jo man hoppas ju givetvis på det bästa.. men e inställd på de sämsta.. men tackar.. :)

Jo jag blev ganska paff över hans första inlägg.. sen riktigt förbannad efter hans andra..

thompa

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2004
Hoj
Ducati Monster 800Sie
Ojoj, läste igenom trådarna appropå din olycka. Blir alldeles kall i kroppen och undrar om det verkligen är värt alla risker att köra båge. Själv har jag bara haft kortet ett år och tar det fortfarande mer än lugnt, men man vet ju aldrig vad som kan hända. Tur är väl att man kör ett Monster = inte gärna snabbare än 110-120 (man blåser ju av då...)

Hursomhelst, krya på dig!

/Thomas

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Maverick skrev:
Nääää så få du ju inte säga.. :fatta! jag har ju levt i tron o i hoppet på att de varit knark i sprutorna.. fan nu blev jag besviken.. :4skrika :hihi tycker dock det har varit lite dålig effekt i skiten.. så du kan nog ha rätt..

Precis som du inte fått tillräckligt med knark än eller?;)

Du får spara några kanyler så du kan ha dem till nästa spritmaraton eller nåt..:D

Visst ser bilderna jävligt obehagliga ut för de allra flesta, men man har ju sett alla framsteg och man ser ju iallafall ett slut på det nu. Det är ju lite skillnad nu mot vad det var när man såg dig första gången i Linköping om man säger så.:)

o Carro ska ju ha en hel jävla tunna med credit också...hon har varit lite riktigt grym den här tiden...:Bugar :yoparty

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Krya på sig Maverick! Hoppas saker o ting fortsätter i rätt riktning nu =)

BENSON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.....
Maverick skrev:
Japp.. de blir nog en resa till sthlm/älvsjö o kolla på mässan.. ska ni oxå dit??

Ja...Sara , jag , Wåfflan och hans tjej (Rebecka)ska dit......
planerar att stanna över och gå ut och käka lite på kvällen....
Äntligen ska man se om man köpt grisen i säcken.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Maverick skrev:
Hur lång tid trodde dom då att de skulle ta för dig innan nerverna växt färdigt då??

En annan.. om inte viktigare fråga.. du käkar ju oxå neuvrontin.. dricker du nån alkohol?? eller käkar du nån annan medicin oxå??

Det kan ta allt mellan 1-2 år innan de blivit så pass bra som de någonsin kommer bli. Man hoppas ju på det bästa.

Angående alkohol: Skiter valar i havet? Klart jag dricker med medicinen, dock kanske lite mer återhållsamt. Men att dela en flaska vin med flickan på en fredagskväll och ta en grogg på det är inga problem. De enda problem jag märkt är om jag äter samtidigt som jag tar medicinen (mao sent) samtidigt som jag dricker. Då blir jag "berusad" på ett glas vin och kan knappt stå upp. Om jag skall dricka försöker jag äta en timme innan medicinen. Jag dricker till maten utan problem. Det är enbart när jag tar allt samtidigt som det spårar ur lite.

Har de sagt till dig att du inte får dricka eller? Till mig sa de "ta det måttligt".

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Freppa skrev:
Det kan ta allt mellan 1-2 år innan de blivit så pass bra som de någonsin kommer bli. Man hoppas ju på det bästa.

Angående alkohol: Skiter valar i havet? Klart jag dricker med medicinen, dock kanske lite mer återhållsamt. Men att dela en flaska vin med flickan på en fredagskväll och ta en grogg på det är inga problem. De enda problem jag märkt är om jag äter samtidigt som jag tar medicinen (mao sent) samtidigt som jag dricker. Då blir jag "berusad" på ett glas vin och kan knappt stå upp. Om jag skall dricka försöker jag äta en timme innan medicinen. Jag dricker till maten utan problem. Det är enbart när jag tar allt samtidigt som det spårar ur lite.

Har de sagt till dig att du inte får dricka eller? Till mig sa de "ta det måttligt".
Japp.. dom har sagt att jag inte få dricka.. fast o andra sidan så har jag precis slutat med morfinet igen.. så dom sa ju de under tiden som jag käka morfintabletter.. sen äter jag ju den där dumma Tryptizolen oxå.. men den ska väl inte var så farlig.. då kanske man skulle lukta på korken en dag då.. :banana :fyllisar

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Maverick skrev:
Japp.. dom har sagt att jag inte få dricka.. fast o andra sidan så har jag precis slutat med morfinet igen.. så dom sa ju de under tiden som jag käka morfintabletter.. sen äter jag ju den där dumma Tryptizolen oxå.. men den ska väl inte var så farlig.. då kanske man skulle lukta på korken en dag då.. :banana :fyllisar

Klarade du dig från betongmage/tarmar när du åt morfintabletter? Det gjorde INTE jag..... :död

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Rodentboy skrev:
För att klargöra...

Maverick är inte Diabetiker.

Kommer inte ihåg vad det var för nåt i sprutorna, men jag har för mig att det är nåt blodförtunnande eller nåt sånt junk...

Vill tillägga eftersom jag är kirurg-och ortopedsjuksköterska att det är Fragmin,dvs blodförtunnande medel han får i magen. Detta eftersom det är stor risk för blodproppar i ben och lungor vid en så stor fraktur och så mkt. stillaliggande!

Krya på dig Mavve!

...ska oxå köpa nya stövlar...

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Maverick skrev:

Härligt att se att du är uppe å rör på dig lite nu iaf Henke! :Bugar

Jag tror nog din lever behövde lite tid till å återhämta sig lite :fyllisar :hihi

Krya på dig!

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
valmers skrev:
Klarade du dig från betongmage/tarmar när du åt morfintabletter? Det gjorde INTE jag..... :död

Nja.. i början var de så.. totalt jävla stenhård i magen.. gjorde ju fan ont när man skulle göra nr 2 (bajsa för er som inte förstår.. :lol ) men efter lite tung jävla antibiotika så var de raka motsatsen o då gjorde de oxå jävligt ont o göra nr 2.. men annars så har jag fått den effekten av mina oxynorm (korttids, snabbverkande morfintabletter) att jag blivit ganska hård.. så de e perfa o slänga i sig en två st när man har lite risig buk.. :D de dumma/bra var att min ortopedläkare skrev ut många som fan förra gången (hade aldrig smärtläkaren gjort).. så jag har ett gäng över o tugga på.. även om jag inte behöver.. :3freak :hihi men annars så hade jag inte alls det problemet med mina oxycontin (långtidsverkande morfintabletter).. där var jag som normal i buken (vilket innebär kass som fan).. :brinnerup

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
bikerwoman skrev:
Vill tillägga eftersom jag är kirurg-och ortopedsjuksköterska att det är Fragmin,dvs blodförtunnande medel han får i magen. Detta eftersom det är stor risk för blodproppar i ben och lungor vid en så stor fraktur och så mkt. stillaliggande!

Krya på dig Mavve!

...ska oxå köpa nya stövlar...

Kan mkt väl stämma med fragmin.. dom heter Innohep 10.000 anti-Xa IE/KY Tinzaparin. natr.

Tackar tackar..

Ett par bra stövlar e nog en bra invenstering :tummenupp

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Läste din historia...du hade ändå en j-la tur... (Klump i magen kalla kårar på ryggen; för jag har varit med i en liknande situation, som inte gick fullt lika illa, bara EN fotled kraschad.)
KÄMPA PÅ! :)
"God Bless"

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Uh fyfan... kollade på dem andra bilderna också ser det ju ut som om att det är ett under att du står på dina ben ( med ställning ) tänk på det, tveckar på om att många hade överlevt en sån här olycka...

*vem är din änglavakt vem är din änglavakt* hehe :va

Jag hoppas du kommer på benen så snabbt som möjligt utan den där tråkiga gång-ställningen eller vad ni nu kallar den!

btw: ser att du "håller" på det riktiga laget också! ( tröjan du har på dig )

KRYA PÅ DIG! LOVAR DU? ;)

Last edited:

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Quaya skrev:
Uh fyfan... kollade på dem andra bilderna också ser det ju ut som om att det är ett under att du står på dina ben ( med ställning ) tänk på det, tveckar på om att många hade överlevt en sån här olycka...

*vem är din änglavakt vem är din änglavakt* hehe :va

Jag hoppas du kommer på benen så snabbt som möjligt utan den där tråkiga gång-ställningen eller vad ni nu kallar den!

btw: ser att du "håller" på det riktiga laget också! ( tröjan du har på dig )

KRYA PÅ DIG! LOVAR DU? ;)

Jo.. jag håller me.. efter jag var ute o kollade på olycksplatsen så var jag riktigt fundersam över att inte ha en skråma på hela överkroppen.. måste haft en sjuk jävla tur.. låg ju ändå ca 40-50 meter efter P-skylten..

Håller väl kanske inte eg på dom.. gillar spanska ligan bättre.. fick tröjan av gamla jobbet som arbetströja.. (humm vilket företag kan de vara :va :gnissla ) men de e en ganska juste tröja.. :)

Ska göra mitt bästa me all rehab så jag blir så bra som möjligt.. JAG LOVAR!!! :tummenupp

sen för att förklara lite till.. jag få alltså bara stödja på vänsterbenet.. o bara 25 kg.. inget alls på höger.. så när jag "gå" med gåbordet så e de till att hänga på armarna o hålla högerfoten i luften..

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Var ligger du nu???

Många Mc fall kommer ner till orups sjukhuset(höör) för rehab...
Ligger du där kan jag komma in och hälsa på när jag går mina ronder där.

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Fixx skrev:
Var ligger du nu???

Många Mc fall kommer ner till orups sjukhuset(höör) för rehab...
Ligger du där kan jag komma in och hälsa på när jag går mina ronder där.

Hemma i min sköna sjukhussäng.. :) man kanske skulle ta o åka in till flickvännen o hålla om henne lite istället.. :kär o sova i sin egen säng.. eller ska man kanske spela lite cs igen.. träna lite så man har nån chans inne på sh servern.. :va

Hade jag ingen aning om.. men läst att de finns ett fint vinter sol rehab center på teneriffa.. tänkte att ni skattebetalare kunde sponsra me en resa dit.. :tungan :hihi annars så kommer jag kanske ner till höör o hälsa på om några månader när den riktiga rehaben börjar.. :) (få väl iaf kolla om det e möjligt då ni kanske ger en bättre rehab.. ingår mc-undervisning då oxå eller?? :D )

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Ok.. Så det är inte omöjligt att du kommer ner till höör...

Då kan det nog alltid bli mc undervisning.. :)

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag hoppas verkligen att det läcker ihop bra. jag själv har opererat ett knä för några år sedan. dom skar loss hela knäskålen och flyttade den. jag kunde inte röra benet på typ 3 månader. nu är inte det alls lika farligt som dina skador men man får i alla fall lite förståelse över hur jäkla handikappad man blir medans såna här skador läker. bara att ta sig in och ut ur passagerarsätet på en bil kan ta 5 minuter.

jag har läst om din olycka och jag läser alltid om alla olyckor på detta forum. jag försöker alltid att lära mig en läxa av varje omkullkörning så att jag själv inte ska råka ut för samma sak. man vill köra så vilt som möjligt men ändå säkert.
i ditt fall får man väl konstatera att ifall man ska träna bakhjulsåkning så ska man se till att det inte finns träd och skyltar och sånt i vägkanten. om du hade övat på en väg där det fanns bra avåkningszoner så hade du kanske klarat dig helt utan skador. fast jag kan tänka mig att även ifall man börjar öva på tex ett flygfält eller liknande så lär det va groteskt svårt att låta bli att slanga överallt sen när man fått kläm på det.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln