Bilder på mitt kapade system!

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
brallan skrev:
Tror dig !! :)
Funderar på att bygga ett eget system !, mitt micron rör är ju lite skrynkligt :död tänkte ta ändarna på burken och bara byta ut själva röret .

Ja precis, man ska ta ngt som man kanske inte bryr sig sååå mkt om. Jontemorrum har ju ett Titansystem för typ 20kakor, inte hade jag kapat det direkt :gnissla

Ja att byta ändarna vore ju funkis :tummenupp
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Throttlejunkie skrev:
Snyggt initativ zxrmannen....klart fler som kommer att modda om sina rykrör nu i framtiden.

Men ett ytterligare plus är att du har även flyttat tyngdpunkten närmare marken.

Det skall höras när man kommer :tummenupp

Tackar!

Ja jag tror ju att det finns andra hojar som kanske detta funkar bättre på utseende mässigt då, så det är ju bara att inhandla ngn dämpare på Blocket för en struntsumma o prova sig fram.

Klart det skall höras när man kommer!. Det är halva grejen :rofl
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
jontemorrum skrev:
Ser jäkligt rått ut å låter därefter :yoparty

Vad har du i reserv :confused: ???????

Ja Du var ju där som mitt vittne :tummenupp

Eeeh host harkl ehh lite mer host, din Titanburk om det skiter sig! :Bugar
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
ZXRMANNEN skrev:
Tackar!

Var det inte du som funderade på ngt liknande?. Jag kanske är helt ute o simmar :va

Nädå, det stämmer. Men det blir nog ingen kapning utan jag bygger ett nytt system istället, som det verkar just nu så kommer det att bli ett nytt Seatpipe på Mullermaskinen istället :)

Men det va kul att se resultatet iaf för men vet ju aldrig va man får för ryck :tummenupp
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Klart häftigt och annorlunda :tummenupp Kan du inte spela in ljudet när du varvar lite och lägga upp?
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
TwinSucker skrev:
Nädå, det stämmer. Men det blir nog ingen kapning utan jag bygger ett nytt system istället, som det verkar just nu så kommer det att bli ett nytt Seatpipe på Mullermaskinen istället :)

Men det va kul att se resultatet iaf för men vet ju aldrig va man får för ryck :tummenupp

Hmm ja Seatpipes är inte alls illa, men då måste du ha ny bakdel osv eller?.

Det kommer att bli najs :tummenupp
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
brallan skrev:
Blev så sugen när jag såg dina bilder att jag stånkade ut i garaget för att genast mäta lite på mitt system , men väl därute finns ingen burk ! då har min far städat i garaget och tagit min knöckliga micronburk för skrot :huvet
och kastat den på tippen :4skrika

så är det nån som vill sälja ett bolton till fireblade så hojta till mig ..

Helt klart det avgörande för att du ska flytta hemifrån snarast :rofl !!!.. man får helt enkelt inte ha saker ifred :huvet .. Köp ett billigt och kapa modda till det :tummenupp

Om man vill så kan man göra ett snitt i mellanröret böja till det o svetsa så woops så har du en super rå vinkel på systemet, enkelt ingrepp som säkert ser häftigt ut!
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
FUBAR skrev:
Klart häftigt och annorlunda :tummenupp Kan du inte spela in ljudet när du varvar lite och lägga upp?

Tackar!

Hmm jag har inget som jag kan spela in ljud med tyvärr, annars hade det varit en rolig grej!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Mitt rör på gamla hojen.
Ett V&H rör från grund och botten. V&H märket var lite slitet så jag satt på ett polini märke.

Ditt Acra är förresten väldigt likt ett V&H... :va

Ljudet lät riktigt roligt efter modden. Kanske lite väl högt när man var i närheten av farbror blå, men, men..
 

Bifogat

  • Image1.jpg
    Image1.jpg
    59.7 KB · Visningar: 151
Last edited:

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Wiseguy skrev:
Mitt rör på gamla hojen.
Ett V&H rör från grund och botten. V&H märket var lite slitet så jag satt på ett polini märke.

Ditt Acra är förresten väldigt likt mitt... :va

Ljudet lät riktigt roligt efter modden. Kanske lite väl högt när man var i närheten av farbror blå, men, men..

Snyggt :tummenupp

Mitt rör är också V&H i grunden men har som sagt bara ett acra märke på, lite dekaltrimm skadar aldrig. :)

Bra puts på grejorna för övrigt, så ska det va :yoparty
 

Paradoxy

Guest
Du var möjligtvis inte på två hjul mässan och såg A.C Farias?

Han hade nämligen en sån kort ljuddämpare :p

Men jag tycker att det är riktigt snyggt, och om du har likadant ljud som honom så avgudar jag dig!
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
ZXRMANNEN skrev:
Hmm ja Seatpipes är inte alls illa, men då måste du ha ny bakdel osv eller?.

Det kommer att bli najs :tummenupp

det ser ut som om det finns plats iaf :) Det beror ju lite på hur jag formar burken, fördelen när man gör den själv är ju att jag kan forma den som jag vill :tummenupp Men lite moddar krävs det nog men inget radikalt.

Planer finns för att jag ska göra en film under projektets gång som jag sen ska lägga upp här på nätet :)
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Paradoxy skrev:
Du var möjligtvis inte på två hjul mässan och såg A.C Farias?

Han hade nämligen en sån kort ljuddämpare :p

Men jag tycker att det är riktigt snyggt, och om du har likadant ljud som honom så avgudar jag dig!

Nop var inte på mässan tyvärr :(

Detta var en tanke som blev verklighet helt enkelt :tummenupp

Ja ljudet är brutalt :yoparty
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
TwinSucker skrev:
det ser ut som om det finns plats iaf :) Det beror ju lite på hur jag formar burken, fördelen när man gör den själv är ju att jag kan forma den som jag vill :tummenupp Men lite moddar krävs det nog men inget radikalt.

Planer finns för att jag ska göra en film under projektets gång som jag sen ska lägga upp här på nätet :)

Att göra lite egna lösnignar är bara roligt, speciellt när folk frågar vart man köpt det osv o man säger att man gjort det själv!..

Seatpipes diggar jag stenhårt, men detta är version 1 vem vet vad steg 2 blir.

Ja om du gör en lite film med lite kommentarer typ satan där slant jag med borren o råkade köra en repa på tanken :rofl .. Så klart hoppas vi att inte det händer :tummenupp

Har du planer på att göra detta innan sommaren då elr?
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
ZXRMANNEN skrev:
Att göra lite egna lösnignar är bara roligt, speciellt när folk frågar vart man köpt det osv o man säger att man gjort det själv!..


Har du planer på att göra detta innan sommaren då elr?

Det är alltid kul :)

Planerna är så men tiden är lite knapp...så jag får se hur det blir...men det är ju ett par månader kvar än.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag har också kört med kapat, fast det var för att jag kört av mitt mot en lyktstolpe. Den konstiga vinkeln beror på att jag inte kom ihåg hur bultarna satt när jag skruvade ihop det på jobbet, jag har för mig att jag ändrade sen.

(tvätta hojar är för posers)
 

Bifogat

  • skorsten.jpg
    skorsten.jpg
    64.2 KB · Visningar: 102

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Jag vet inte om jag tycker om det eller om jag gör det.. tycker det ser lite tomt ut.. men om ljudet är gött så spelar det juh ingen roll..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top