Bilder på shoei-hjälm!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Gottschalk skrev:
2521122
KaliZ skrev:
2520991 Jag har kontaktat duells och enligt dem så är "skal"-storleken inte densamma för japanska och USA-marknaden jämfört med den Europeiska marknadens hjälmar.

Är RF1000 större eller mindre i strl ?
Raid 2:an med det motivet är lite "moppe" enl mig.

Det är mera än jag vågar svara på!
En moppe-hjälm vill man ju inte ha!!! :D

ZerkanO

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
siktar på ducce
båda är ganska lika i designen men rf1000 har lite minrde skrikig motiv vilket jag tycker är lite snyggare men jag tycker definitivt inte den raid II ser moppig ut

jag skulle valt rf1000 dels för att den kan vara lite mer ovanlig o dels för att jag tycker helsvarta hjälmar är snyggast men när motivet inte är så överdrivet skrikig tycker jag att det här är oxå snyggt som saatan

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
KaliZ skrev:
2520991
Jag har kontaktat duells och enligt dem så är "skal"-storleken inte densamma för japanska och USA-marknaden jämfört med den Europeiska marknadens hjälmar.

någon som köpt en USA-modell och jämfört den med storlekarna som säljs i europa?

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
KGK skrev:
2529775 någon som köpt en USA-modell och jämfört den med storlekarna som säljs i europa?

Jag har en RF1000. Samma som XR1000, storleksmässigt och funktionsmässigt.

Såhär ser min ut...

03_464.jpg

/a

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
KaliZ skrev:
2521165 Det är mera än jag vågar svara på!
En moppe-hjälm vill man ju inte ha!!! :D

Kolla här: http://www.motowebshop.com/en/shop/helmets/fullface_helmets/shoei_xr-1000

Jag beställde min XR-1000 från dom utan problem. 399€ är dessutom ett bra pris på den hjälmen. Själv har jag Empire TC-1 modellen precis under Joust-motiven. Roligare med motiv som inte finns i varenda butik.

Och vad är det för tjöt om RF1000? Ska ni handla hjälm i Europa så kan ni sluta leta efter RF1000 och börja kolla efter XR1000 istället. RF=USA och XR=EU.

Last edited:

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Hade lite flyt idag..

... när jag var inne på honda gbg och hade målsättningen att köpa en mattsvart raid 2:a och ett ryggskydd.
Provade en joust i stl M mest för att se att den inte passade (har haft en S förut som iofs klämt lite över pannan men annars passat kanon), men den satt inte så illa som jag trodde, testade att byta ut till dom stora kindkuddarna och sen satt den helt perfekt.
Sen är det ju inte fel med höstpriser och trevlig personal heller !
Nu ska det bara bli vår också så man kan ut och glassa lite med nya jackan o hjälmen :tummenupp

Bifogat

• PA280008 liten.jpg
    PA280008 liten.jpg
    102.1 KB · Visningar: 93

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tojje skrev:
2597601 säger bara kolla ebay.com köpte presisen ny shoei rf1000 diabolic2 samma som xr1000 för 3100 skr med frakt ny pris i sverige va 4575 tror ja å den sitter som en smäck :yoparty å de tog max enånhalv vecka å få hem den kolla här http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SHOE...oryZ6749QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Snokade runt på Ebay ett slag, men vågade inte beställa ifrån staterna då skalet skiljer lite (marginellt, men iaf). Å tog men den ifrån tyskland var prisskillnaden inte så stor. Nu har jag sedan någon vecka tillbaka beställt en hjälm iaf. Så nu väntar man med spänning...

Frågan är nu...om man ska ha ett iridium-visir, mörkt-tonat eller ett mirror-visir på den hjälmen? :va Lutar åt ett medium-tonat...då det trots allt funkar i skymningen till viss del. Eller vad säger ni gubbar o gummor? :rolleyes:

//KaliZ

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Gottschalk skrev:
2599476 Så här ser det ut med tonat !!

Nu var det ju förvisso TC-5:an som jag beställde...men kan nog ändå få en hum om hur det kan se ut. :tummenupp

//KaliZ

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
KaliZ skrev:
2599640 Nu var det ju förvisso TC-5:an som jag beställde...men kan nog ändå få en hum om hur det kan se ut. :tummenupp

//KaliZ

Sorry, tänkte inte på det...
Är bara så jäkla nöjd med mitt köp att jag kastar ut bilder på löpande band!
Vad beställde du din ifrån ? Pris ?
Själv fick jag 20% iom att jag köpte en massa annat samtidigt...

vulgopervot

kör så skiten ryker
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Såld
klart du ska ha iridium visir och ett mörkt visir :D så du kan skifta lite kolla bara priset ett spegel från usa kostar ca 500 med frakt :tummenupp i sverige 795 skr hos handlare

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Gottschalk skrev:
2599684 Sorry, tänkte inte på det...
Är bara så jäkla nöjd med mitt köp att jag kastar ut bilder på löpande band!
Vad beställde du din ifrån ? Pris ?
Själv fick jag 20% iom att jag köpte en massa annat samtidigt...
Betalar fullpris...o förhoppningsvis inte ett öre mera. Mickes motor här i växjö är vida kända för att ha höga priser. :huvet Men vad gör man inte under hösten för att våren inte ska kännas så avlägsen. Bara fram med lädret!!!

Tojje skrev:
2599775 klart du ska ha iridium visir och ett mörkt visir :D så du kan skifta lite kolla bara priset ett spegel från usa kostar ca 500 med frakt :tummenupp i sverige 795 skr hos handlare
Naaa, nöjer med med klart visir + en extra flugsamlare. Som sagt var... på hjälmen som sådan, så lutar det åt ett medium-tonat. Var kan man shoppa detta billigast? 450:- i butik och 400:- inkl frakt på Ebay...känns som jag lika gärna kan ta det över disk.

//KaliZ

NiXX

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
sv1000s -06
Vart i hjälmen kunde man se datum-koden? Och hur översätter man den?:confused:

edit: En Shoei xr-1000 som ovan...

Orange Coast

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
Honda
Jag har en Shoei RF-1000 till salu. Helt ny oanvänd. En polare köpte den i USA. Tyvärr tog han fel storlek. Det är en small. Jag behövde medium.

fireblade69

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
Honda 954 snart Turbo, KTM 690
Flong ny shoei XR-1000 US-modell

Idag anlände min ny inhandlad hjälm från USA :) Från beställning tog det 6 dagar och kalaset gick totalt lös på 3000 kr. Innan jag beställde testade jag en XR-1000 och jag kan inte känna någon skillnad gemfört med denna US RF-1000, som det ryktats om. Super nöjd.
Rekommenderars till er som är i hjälm köpar tagen.

Bifogat

• a.jpg
    a.jpg
    92.2 KB · Visningar: 46
  • b.jpg
    b.jpg
    113.3 KB · Visningar: 47
  • c.jpg
    c.jpg
    106.5 KB · Visningar: 60

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
Z750 -04 Röd
Ingen som har bild på en matt-svart Shoei Raid || med mörktonad visir? :va
Provade hjälmen men de hade inget visir inne, skulle återkomma till veckan.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024