Bilder på våra 125or!

VDwfy.jpg


Fixat med den endel sen jag köpte den.
 
Denna köpte jag idag. Har hunnit efter fotot, tvätta hojen, putsat fälgbanor, gaffelben, "penselrenoverat" och duttat i lite silver, blå och svart färg. Har undersökt lite på hojen testat tändningslås, och förvaringsbox, batteri saknades, men den gick att brumma igång iaf. Men lyse, blinkers mm fungerar ej ännu.

Slog i lite bensin och den startade på 3 kickar, trots att tidigare ägaren sa den var svårstartad..förmodligen för lite bensin i.helbild2.jpghelbild2.jpg1400 mil.jpgFramskärm.jpgbakifrån.jpg
 
En hederlig gammal kdx, såg faktiskt riktigt fin ut för sin ålder! :tummenupp

Startade upp den igår och körde en sväng, gick som en påse nötter.."bluddrade" på det idag igen..Missade en liten detalj, chocken...nu går det rent.

Den har sina småfix, mjuk i framgaffel(Packboxar är bytta)Bromsbelägg fram behövs bytas, bakbromsen/pumpen luftas. Smörjas lite här och var. Däcken skulle behövas bytas mot nya gatdäck, batteri på plats så man får liv i lyse och blinkers...

Har sen igår, tvättat av och putsat med autosol, och svinto är jäkligt bra på ytrost(så länge det löddrar)har penselrenoverat med lite blå, silver, och svart färg. Pumpat i däcken, skruvat åt lite skruvar. Har kört en 5-6 km idag med den, och den är rätt "pigg" ändå, allt är ju relativt he he;)sol.jpg
 
Last edited:
Startade upp den igår och körde en sväng, gick som en påse nötter.."bluddrade" på det idag igen..Missade en liten detalj, chocken...nu går det rent.

Den har sina småfix, mjuk i framgaffel(Packboxar är bytta)Bromsbelägg fram behövs bytas, bakbromsen/pumpen luftas. Smörjas lite här och var. Däcken skulle behövas bytas mot nya gatdäck, batteri på plats så man får liv i lyse och blinkers...

Har sen igår, tvättat av och putsat med autosol, och svinto är jäkligt bra på ytrost(så länge det löddrar)har penselrenoverat med lite blå, silver, och svart färg. Pumpat i däcken, skruvat åt lite skruvar. Har kört en 5-6 km idag med den, och den är rätt "pigg" ändå, allt är ju relativt he he;)View attachment 362581

Den var väldigt fin! Är den ostryp eller strypt? :)
 
Den är ostrypt, men 11 kw reggad. Tätstegad låda, var så länge sen man körde 125:a, var väl på början av 80 talet, Suzuki Rm med 35 hk som man då ansåg vara hysteriskt:)
 
Du får inte högre toppfart med ett HGS direkt, min toppade 130 men accet var betydligt bättre.
Fast den gick ju bara i 105 i början så det är ju skillnad, och det är ju inte heller det man är ute efter. Jag tror heller inte det är mycket skillnad på ett HGS och på det jag har nu faktiskt... min kompis kör en Aprilia Mx 125, han kör med trimrör och jag hängde på honom... ligger nog på runt 7 sek 0-100 :)
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top