Bilder: Pimpad ZX7R

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Det här är i min smak helt klart!

pimp.jpg


pimp5.jpg


pimp3.jpg


pimp2.jpg


pimp4.jpg
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ser lite plottrigt ut med vit text på däcken och polerade fälgkanter. Drar ner helhetsintrycket.
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
visst om man har lite konstig sexuell lägging kan man jue låta diodljuset ligga sådär långt ut oxå + att jag hatar dekaler.. annars :tummenupp
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Hittade lite information om den här hojen. Den är borrad till 793 cc. Högkompskolvar, portad och planad topp + en hel del mer.

Bänkad till 155 bakhjulshästar och varvar ända upp till 14 200 rpm. Den här hojen har det spenderats en hel del pengar på :)

Mer info @ http://www.bikepics.com/members/zx8r/99zx7r/

"This bike has more power than the new ZX10R".
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
H4 skrev:
2641093 Hittade lite information om den här hojen. Den är borrad till 793 cc. Högkompskolvar, portad och planad topp + en hel del mer.

Bänkad till 155 bakhjulshästar och varvar ända upp till 14 200 rpm. Den här hojen har det spenderats en hel del pengar på :)

Mer info @ http://www.bikepics.com/members/zx8r/99zx7r/

"This bike has more power than the new ZX10R".


Naa mer hk än zx10r kan jag inte påstå...
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
granath_ skrev:
2641069 visst om man har lite konstig sexuell lägging kan man jue låta diodljuset ligga sådär långt ut oxå + att jag hatar dekaler.. annars :tummenupp

Håller med, dekaler är väl inte så värst snyggt. Men annars.. Vilken jäkla snygg hoj. Får min hoj att framstå som en gammal rishög juh :huvet
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Lam-Kaka skrev:
2641128 Naa mer hk än zx10r kan jag inte påstå...

Inte den senaste isåfall. Allt som är gjort med hojen:

About July ´01 the bike was taken into SRS (Ray Stringers - well renowned for Kawasaki tuning in both BSB and WSB) for a mega race tune-up. It is now running in excess of 155+bhp at the rear wheel and it can be geared to run 185mph top-end. The bike consists of the following modifications. Engine: Stroked to 793cc courtesy of the ZXR750M or L crankshaft, Carillo rods and Kawasaki PTFP coated single ringed race kit pistons (cyclinder head is machine and re-profiled to suit the pistons). It also runs high lift race cams complimented by new racing valves & race valve springs. Compression is up from the standard 10.5:1 to 14.2:1, the motor has been blue printed top & bottom along with fully Gas flowed head + full porting work. A thicker head gasket is required for the longer stroke which now gives 793 lovely cc´s (however because I run the carillo rods I do not need 2 head gaskets). A new racing clutch, which comprises of beefier springs, have been added to withstand the extra horses produced. Induction: Fuel is delivered via a set of Keihin 41mm Flatside racing carbs (these are ex Glen Richards Hawk items from the works Kawasaki 7R) jetted using 153 and 151 main jets set-up to suit the kit, along with an Kawasaki ex-works new carbon kevlar QB Carbon airbox + kevlar intakes. Ignition: Timing is advanced via a kit race igniter box which will redline at 14,200rpm and give a steep steep power curve. Exhaust: The exhaust system is a full titanium Akrapovic high level Evolution system (ex Chris Walker) with carbon ex-works brackets.
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Nice

mmm den gillar jag med:tummenupp har lite funderingar på att fixa mina fälgar lika dant, men så e man lite slö av naturen:) det ska visst va ett satans jobb med poleringen tydligen sitter orgenal färgen som berget!:huvet men de finns kankse nån frivillig som vill göra ett bra jobb? känner nån till någon firma eller privat person som vill tjäna en hacka..... hör gärna av er till mej:)
 

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Jonny trajja skrev:
2641194 mmm den gillar jag med:tummenupp har lite funderingar på att fixa mina fälgar lika dant, men så e man lite slö av naturen:) det ska visst va ett satans jobb med poleringen tydligen sitter orgenal färgen som berget!:huvet men de finns kankse nån frivillig som vill göra ett bra jobb? känner nån till någon firma eller privat person som vill tjäna en hacka..... hör gärna av er till mej:)

Kostar inte så mycket att låta en firma fixa fälgarna. Fälgfixarna i Helsingborg tar 2200 kulor...
 

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Ge fan i mig så ger jag fan i dig
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
Vet någon om det är stålomspunnet standard på dem eller e de nått man måste skasffa sig i efterhand.
Vill nämligen styla till min lite (köpa gröna bromsslangar) men känns lite onödigt om de redan e stålomspunnet på han.
Annars har man lite pillrijobb under vintern som man kan hålla på me (även om de bara tar 30 min att fixa skiten).

//Ado
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Dekaler is the SHIT!! riktigt snyggt, måste å det bestämdaste hävda att det som i vissas ögon är plottrigt mera i mina två uppfattas som charmant o......ja, underbart!(med den invändningen att polerad ram är lite....töntigt...)
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
BridgeMill skrev:
2641382 Kostar inte så mycket att låta en firma fixa fälgarna. Fälgfixarna i Helsingborg tar 2200 kulor...

Högglanspolering? Någon som har lite åsikter om deras jobb? Blir det något bra?
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Ado skrev:
2641408 Vet någon om det är stålomspunnet standard på dem eller e de nått man måste skasffa sig i efterhand.
Vill nämligen styla till min lite (köpa gröna bromsslangar) men känns lite onödigt om de redan e stålomspunnet på han.
Annars har man lite pillrijobb under vintern som man kan hålla på me (även om de bara tar 30 min att fixa skiten).

//Ado
Vad sägs om att kolla på din hoj?

Jag har stålomspunnet fram och bara gummi bak,
men jag har ingen aning om det är en gammal ägare som gjort det
eller om det är original.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Oddjob skrev:
2641538 Vad sägs om att kolla på din hoj?

Jag har stålomspunnet fram och bara gummi bak,
men jag har ingen aning om det är en gammal ägare som gjort det
eller om det är original.

Du har glömt att säga vad du tycker om hojen :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top