Galne Dansken
Uppsala Roadrunners
icko skrev:En highsider var det, hade fått varning från bakhjulet ett par kurvor innan så..... :kocko
Men tack alla för ert stöd, o den hjälp jag fick!!
Tja, ganska Ok att du talar om att du har haft varning några kurvor innan. Även om jag inte var på plats - känns det som att du har värt mitt i den process som dom flesta kommer i - när man blir skitt duktig på att hantera sin hoj.
Det som händer är att dom mentala gränsar flytts, men dom fysiska flytts ju inte. Det är liksom att däcken fäster på samma sätt uavset va du som förar tycker!
Vi - Instruktörer, har i år blivit mycket bättra på att ge svart-flagga, når vi ser någon få varning 1´sta gång. Då funkar några minutters kylning i depå slingan bra.. Dock, är det kämpigt som Instruktör att ge Svartan - och efteråt blir det ibland struligt.
Vi måste gemensamt ha respekt för detta...
Jag tycker att det är kalass att vi nu börjar att prata om dom risker som faktisk finns - och om hur vi kan unvika dessa - det är ju därfor att vi alla vill bli bättra..
Stressa lite på Instruktörna om att dom prater mera om dessa faror som kommer när man får koll!!
Bra att du mår bra - du är troligen en av dom som har slagit sig mest på Rörken..