Bilder & skvaller från NEC 3 Mantorp

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
Ett speciellt tack går till Bänke "GSXR110R" Sundgren, för att han på ett förtjänstfullt sätt dök upp i depån när det var 45 minuter kvar av rejset.
Utan att tveka försökte han ta över teamchefrollen genom att ställa sig i tankdepån och skrika åt alla som åkte förbi. :clown

Vi hade aldrig klarat oss utan dig. :arsele

Om inte Sugo hade kastat sig så hade vi säkrat topp 10, nu blev vi 22.a och en lång stunds tokmek.

Sugo, Sölis, Svullmers & Undertecknad är rätt nöjda att ännu en gång spöa #5FET på ett sportsligt och gentlemannamäsigt sätt.

2-1 :yoparty

Robban #42 NSB

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
R1-03, RM 250 -00, mini-moto
Att åka med Fredde var en sällsynt upplevelse! Cykeln gungade som en gammal Amazon i startböjjen, och det tog mig halva första passet innan jag började lita på att det INTE skulle släppa varje gång fjädringen bottnade. Och så åker min lobotomerade teamkollega 1,21:eek:r:va
Och avslutar med 1.23:eek:r på sista passet med ett framdäck som varit slut i flera timmar:huvet

Tur vi inte hade min cykel, med riktig fjädring, då hade vi väl gått och vunnit alltihop till värstingteamens stora fasa:D

Vi slutade 10'a, Fredde hade oss uppe i ledning en kort stund och var tvåa när vi bytte till mig.
Vi hade skitkul på hojen alla tre, den går riktigt fint i motorn, chassit däremot finns de en del att önska på, men det gick ju tydligen att köra skitfort på den trots att det sladda lite mycket, 1.21,5 som var näst bästa varvtid efter 1.20.4 som Lundh klippte till med på kvalet.[/QUOTE]

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Trajjaråttorna spöade oss :mad:

Bifogat

• 23.JPG
    23.JPG
    27.1 KB · Visningar: 55
  • 24.JPG
    24.JPG
    20.9 KB · Visningar: 60

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Är det något team som saknar bilder på sig själva så hojta till, jag hann knäppa 150 bilder på 2 timmar, gratis är godast.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Är det något team som saknar bilder på sig själva så hojta till, jag hann knäppa 150 bilder på 2 timmar, gratis är godast.
Har du fler bilder på norrlands stolthet team Mortec så upp med dem! :tummenupp Såg att du hade lyckats få en bild på rookien i gänget nämligen mig när jag är jagad av norrbaggarna.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Grabbarna grus från Norrland, Da Mortects In Da House

Bifogat

• 28.JPG
    28.JPG
    16.6 KB · Visningar: 52
  • 27.JPG
    27.JPG
    66 KB · Visningar: 43
  • 26.JPG
    26.JPG
    18.2 KB · Visningar: 51

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

Det är inte så att ni behöver skämmas att få spö av Björn Gunnarsson.
Han slogs med Perra om sm-titeln i 250sp för en massa år sedan.

Att åka med Fredde var en sällsynt upplevelse! Cykeln gungade som en gammal Amazon i startböjjen, och det tog mig halva första passet innan jag började lita på att det INTE skulle släppa varje gång fjädringen bottnade. Och så åker min lobotomerade teamkollega 1,21:eek:r:va
Och avslutar med 1.23:eek:r på sista passet med ett framdäck som varit slut i flera timmar:huvet

Tur vi inte hade min cykel, med riktig fjädring, då hade vi väl gått och vunnit alltihop till värstingteamens stora fasa:D

Ähh, det gungade och spann ju bara lite extra :tummenupp
Har satt ut en köpes-annons på lite öhlinspryttlar till moppen så får vi om får ordning på det den vägen eller skruva lite mer på orginalgrejerna.

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Björn är inte bara snabb, han är dessutom en trevlig Göteborgare:tummenupp

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Mortec rullar ut efter förarbyte, hoppas att bussen höll hem.

Hemma, denna gång även med buss och grejer.
Det var en intressant resa till Falkenberg förra gången, men det räcker bra med en sådan resa.
För övrigt tog vi med oss en 14 plats hem till norrland denna gång. Vi ses i Karlskoga den 21/7. Och ja, vi ska ta oss dit för egen maskin denna gång också, inte med bärgare. Men medge att den entrén blir svårt att slå :D

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj

Bifogat

• 29.JPG
    29.JPG
    28.6 KB · Visningar: 72
  • 30.JPG
    30.JPG
    27.8 KB · Visningar: 52
  • DSCF0003.JPG
    DSCF0003.JPG
    59.7 KB · Visningar: 49
  • DSCF0149.JPG
    DSCF0149.JPG
    81.1 KB · Visningar: 52

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...

Nu kör ju inte Björn ensam. På Mantorp var vi två som körde. Den andre jeppen är mig, och jag gör mitt bästa för att sakta ner ekipaget så att det går säkert och fint enligt vägverkets nollvision.

För säkerhets skull så har jag också gömt extra bly i vårat egenhändigt byggda pussel som vi kallar "racern". Det består av många fina delar från -97 som är särkilt utvalda från första sorteringen på exklusiva skrotar i Sverige, Danmark, Tyskland, England och eBay. Att få liv i det samlade pussel känns lika stolt som när min tidigare kollega Professor Frankenstein startade upp sitt eget pussel med en ordentlig blixt mitt i natten. Och att vår "racer" håller 6 timmar åt gången på varvstoppet är ett mysterium. Tycker uttrycket rat-bike passar bra här. Återspeglas också i team-namnet.

Men visst. Det känns kul att inte komma sist och att Björn inte totalkrashat "racern" som protest mot materialet. Om "racern" får leva så kan den snart delta i classic racing. Tills dess är det kul om vi ibland lyckas komma före någon modern missil från den uppåtgående solens land.

/Kris

Last edited:

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Inskickat av oFFkeFF
"Det är inte så att ni behöver skämmas att få spö av Björn Gunnarsson.
Han slogs med Perra om sm-titeln i 250sp för en massa år sedan."

Björn är inte bara snabb, han är dessutom en trevlig Göteborgare:tummenupp

En får tacka och bocka!:rodnar Om ni lägger ut era kontonummer här så sätter jag in en tia åt er var - borde väl gå att dra av i deklarationen som "promotion" eller nåt...:tungan

Får väl fortsätta att fylla på i avdelningen värdelöst vetande med att berätta följande: oFFkeFF och jag var klasskompisar i gymnasiet nere i blekinge för en hel hög med år sedan. Några veckor innan examen smällde oFFkeFF sin fullblodsracer (RD350 motor i TZ250 ram) i sidan på en bil mitt i centrala Ronneby med sprucken mjälte (tror jag det var) som resultat. Påföljden blev hur som helst att han fick imitera en ostbåge sista veckorna innan examen eftersom stygnen på magen inte tillät honom att räta på ryggen:D

Under avslutningsdagen skrev han sedan i insidan på min studentmössa "No crash, No biker!". Om det är kriteriet för en biker så är Filip den meste biker jag känner till, möjligen då med undantag för Fredde Watz och Kevin Schwantz:yoparty Själv har man ju inte lyckats få till det där rätta dödsföraktet i körningen ännu men ser fram emot att kanske få en del tips nu när vi äntligen är i samma depå! Vi har ju gått om varandra förut. Ska bli kul som fan att träffa dig/er på Karlskoga vid nästa ERF-race! :tummenupp

Å till dig Micke... dina foton är GULD värda eftersom vi sällan hinner ta så mycket racebilder själva med allt depåstökande odyl under racen.:bow
/Björn

MC Doktorn

Guest
Läste precis på www.sbracing.info att han har 8 veckor i gips framför sig. Jag kan bara föreställa mig hur eländigt det måste kännas!!

otroligt trist med tanke pa att han var i san form formodligen den enda som kunnat hotaNr44

Några smaskiga bilder, här räddar du en hajsajder eller nått
Tackar!! varför kör du inte själv, du skulle platsa i HET :tummenupp

Hoho det är var andre föraren , jag tar inga onodiga risker.

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...