Bilder: SMC JärfällaMK 090830

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
NU! går det att bläddra i galleriet med tangentbordet.

Högerpil ger nästa bild i albumet, Vänsterpil ger föregående bild.
Ctrl + högerpil hoppar till sista bilden i albumet & Ctrl + vänsterpil hoppar till första.

Hoppas det hjälper lite ;)

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jo, det är lite det man hoppas på.
Optimalt vore nästan om ev körning på Järfälla om möjligt alltid är samma tider som Rörken. Så att det verkligen blir en avlastning, och inte så att de som kör på rörken dyker upp och tar alla platser på järfälla nästa dag oxå! :)
Men det får vi tyvärr inte välja själva, det är söndagar 18-21 som står till buds om vi vill/kan köra alls.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Men det får vi tyvärr inte välja själva, det är söndagar 18-21 som står till buds om vi vill/kan köra alls.

Ah ok!
Men det funkar ju det med såklart :)
Ser potential för att Söndag, veckans tråkigaste dag (efter Måndag då såklart) blir veckans roligaste dag..

håller tummarna för detta!

och är numera även SMC-medlem för att på något sätt kunna sponsra organisationen :tummenupp

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Ah ok!
Men det funkar ju det med såklart :)
Ser potential för att Söndag, veckans tråkigaste dag (efter Måndag då såklart) blir veckans roligaste dag..

håller tummarna för detta!

och är numera även SMC-medlem för att på något sätt kunna sponsra organisationen :tummenupp
:tummenupp

Vill vi prata mer om Järfälla och potentiella körningar med SMC nästa år, kanske det är bättre att starta en egen tråd i forumdelen för Kurser/bankörningar? Conseals bilder är värda en egen tråd.

HelenaSthlm

Pinglan
Gick med
15 Aug 2004
Hoj
Ducati 749 Biposto
Tackar för superfina bilder! En rolig bana var det och knixig tycker jag... Väääldigt långsam och väääldigt snabb .. typ. Flyt hittade jag inte, men det kommer!
:-D
Vill åka mera där!

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Kanonbilder:tummenupp
Tackar å bugar.

Har mitt minneskort fullt och håller på att gå igenom dom, lägger en länk här när dom är utlagda

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Mer info kommer inför nästa säsong, när vi vet om allt går i lås. Då kommer det säkraste stället för information att vara www.svmc.se.

Utvärderingarna av gårdagen ska läsas, resurser i form av funktionärer och instruktörer ska säkras så gott det går och vi ska komma överens med banägarna.

Det kommer inte att bli fler tillfällen med SMC i år, det är det enda som i dagsläget är helt säkert.

/ Veronica

Mer info om banan och utbyggnaden hittar ni på http://www.jarfallamk.se

Hur gör man för att bli instriktör där? ska man gå nån speciell kurs elle räcker det att vara instruktör på en annan motorbana för RR?.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Hur gör man för att bli instriktör där? ska man gå nån speciell kurs elle räcker det att vara instruktör på en annan motorbana för RR?.

På SMC:s webbplats finns generell info om hur du blir instruktör.

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=3624

Det allra bästa är att dyka upp på våra körningar, bekanta dig med konceptet och visa intresse/kontakta ansvariga i aktuellt distrikt och så får man lägga upp en plan. Det är lite olika, beroende på hur mycket erfarenhet man har och hur mycket tid man själv lägger ner på att utvecklas/fortbildas, men det är mycket upp till en själv.

Har du aldrig kört på en SMC-kurs förut, så är det första steget. Att vara RR-instruktör är lite annorlunda, då fokus på SMC-kurserna trots allt är trafiksäkerhet och inte snabbast runt bananen. *L*

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Även en blin höna kan fyllla ett minneskort... och till slut blir det ju något på kortet som kan vara värt att spara...

Tusen tack för berömet

Ja jag vet inte vad det är för bus med den här datorn

/Gunsan på @nderz konto

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Även en blin höna kan fyllla ett minneskort... och till slut blir det ju något på kortet som kan vara värt att spara...

Tusen tack för berömet

Ja jag vet inte vad det är för bus med den här datorn

/Gunsan på @nderz konto

kanon gunsan :) men måste varit trixigt att fokusera på den nyvaxade 675 trajja ;)

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...