Bilder, Stunt & Streetkvällen 080604

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
En liten åsikt kring detta jättetrevlig evenemang som jag ännu inte orkat plita när är en angående polisens närvaro vid infarten.

Jag har läst diskussioner kring polisens närvaro vid tidigare evenemang. Folk har gnällt och påpekat att vissa vänt och åkt hem då de inte har hojar som skulle klara flygande besiktning osv.
Vissa har då tyckt att "sådana typer hör inte hemma här" och viftat med den stora moralpekpinnen, medans andra hävdat att det enbart rörde sig om en alkokontroll, och sådant är ju bra.
Jag själv är av den åsikten att alla borde ha rätt att närvara vid ett sådant här evenemang, så länge man inte är en fara för andra. (Tex. undermåliga bromsar, däck eller liknande.)

Vid just denna träff såg jag inte tillstymmelse till alkokontroll, vilket ju hade varit bra. Däremot fick jag lite negativ bild av polisen då de gick på mina 2 kompisar på ett lite otrevligt sätt.

Båda kompisarna kör åländskreggade hojar, hojar som klarat besiktning alldeles nyligen utan några som helst problem.
Vid ljudkontrollen när vi först anlände började då polisen gnälla på nummerplåtsplaceringen på dessa hojar. Mina kompisar kör båda med nummerplåtarna i hjulhusen (dock väl synliga och med nummerplåtsbelysning) och är som sagt besiktade med detta på Åland.
Polisen gnäller och säger att det inte alls är synligt, och att det minsann inte är lagligt att ha så.
När de då berättar att hojarna är besiktade utan anmärkning på Åland kläcker polisen på ett sarkastiskt sätt ur sig att "Åland? Det är ju ett annat land... Hmpf."

Kan inte polisen vid ett sådant här tillfälle helt enkelt strunta i att gnälla? Ingen människa kommer skadas av att nummerplåtarna sitter i hjulhusen, och huruvida det är lagligt eller ej kan ju debatteras, men faktum kvarstår att hojarna är besiktade, utan anmärkning, med detta.
Dessutom tycker jag att polisen inte behövde vara så nedlåtande och sarkastisk, lite professionellt bemötande skulle inte skada. Vi var alla glada och trevliga och med god sammanhållning tycker jag, varför ska då polisen sänka stämningen redan vid infarten?

I övrigt ett toppenevenemang, och vi kommer återkomma alla 3 den 18e för att köra mera, fortfarande med plåtarna i hjulhusen.

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
De gillar att förstöra?

Men å andra sidan gillar ju vi att förstöra för dom också. hähähä

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
En liten åsikt kring detta jättetrevlig evenemang som jag ännu inte orkat plita när är en angående polisens närvaro vid infarten.

Jag har läst diskussioner kring polisens närvaro vid tidigare evenemang. Folk har gnällt och påpekat att vissa vänt och åkt hem då de inte har hojar som skulle klara flygande besiktning osv.
Vissa har då tyckt att "sådana typer hör inte hemma här" och viftat med den stora moralpekpinnen, medans andra hävdat att det enbart rörde sig om en alkokontroll, och sådant är ju bra.
Jag själv är av den åsikten att alla borde ha rätt att närvara vid ett sådant här evenemang, så länge man inte är en fara för andra. (Tex. undermåliga bromsar, däck eller liknande.)

HAHA , Skojja inte

Kan inte fatta att man kan vara så humorbefriad och ända köra mc

Visserligen som Hojsnut då men ändå

Jag råkade väl göra en liten ryyykare då , Nåja en riktigt fet i och för sig

Jag hadde väl hört nått om " inga däckvärmare" men det brukar vara för att inte gropar ska bli när vi kör på flygfält ( brukar ju köra dragracing annars)

Nåja dumt eller inte men efter att ha laggt en fet böörnis och kommer på återlinen så blir jag naturligtvis stoppad av kling och klang

Som uttrycker " var det du som eldade gummi " njae njee hinner jag bara säga då sherlock holmes utbrister " det var ju, du det synns på ditt bakdäck"

(bakdäcket hänger i slamsor) Nästa fråga " du tänker väl inte köra den här på vägen"

Nej svarar jag , Jag trailar alltid hit . Vad gjorde du sa du ( sherlock)

Jag trailar , Alltså jag har den bak i bussen . AHAA nåja a det går ju bra förståss

Vidare får man en hel drös med utskällning , Nåja får väl be om ursäkt om jag sabbat för alla som konstapeln uttryckte det

Men om man nu åker hoj i jobbet så borde det väl föreligga ett visst intresse för tvåhjulingar , Kanske borde man undra hur en MC kan börna på 5an i 350 meter

Nåja man blir väl Bannad i framtiden:va

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ah, poliserna kom in i diskussionen denna gång igen.

Förra gången hade jag ju klagomål när dom stod vid infarten och tog några på lite olika punkter. Skrämde iväg folk och flertal funderade på att inte komma dit denna gång.

Denna gång tyckte jag dock dom skötte sig bra vad jag såg. :tummenupp
Skall polisen vara där, så skall dom ju gå runt inne på området och prata med folk. Synas, prata och sköta det som behövs.

Burnar man fast man inte får får man nog ta lite klagomål från dom också.
(Sen tycker jag iofs man borde få burna på platsen men, men...)

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Det e ju stooor skillnad på en stillastående fuckyouburnout och en rullande böööörn.

Rullande burn sliter ju säkert mindre än vad det sliter när man har grepp på däcket.

Stillastående kan jag förstå att man inte får göra som sagt.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Finns det inga betongytor ute på Barkarby ?
Alla gamla flygfält ha väl betong där planen stod. Iofs är det väl bergshangarer där men ibland stod dom ju utomhus.
Betong slits ju inte av en brunis.

Nicotin

Guest
en av anledningarna till att jag inte åker till barkarby är just polisens sätt att sköta infartskontrollen..

Vill jag ha skit från farbror blå kan jag åka till skogis en ons istället då det inte är körningar på barkarby..

Dom borde för helvette se chansen att göra det Kjelle försökt göra i mångra år..skapa en dialog..och till skillnad från LTG gruppen så har Kjelle lyckats bra i city..

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11

HAHA , Skojja inte

Kan inte fatta att man kan vara så humorbefriad och ända köra mc

Visserligen som Hojsnut då men ändå

Jag råkade väl göra en liten ryyykare då , Nåja en riktigt fet i och för sig

Jag hadde väl hört nått om " inga däckvärmare" men det brukar vara för att inte gropar ska bli när vi kör på flygfält ( brukar ju köra dragracing annars)

Nåja dumt eller inte men efter att ha laggt en fet böörnis och kommer på återlinen så blir jag naturligtvis stoppad av kling och klang

Som uttrycker " var det du som eldade gummi " njae njee hinner jag bara säga då sherlock holmes utbrister " det var ju, du det synns på ditt bakdäck"

(bakdäcket hänger i slamsor) Nästa fråga " du tänker väl inte köra den här på vägen"

Nej svarar jag , Jag trailar alltid hit . Vad gjorde du sa du ( sherlock)

Jag trailar , Alltså jag har den bak i bussen . AHAA nåja a det går ju bra förståss

Vidare får man en hel drös med utskällning , Nåja får väl be om ursäkt om jag sabbat för alla som konstapeln uttryckte det

Men om man nu åker hoj i jobbet så borde det väl föreligga ett visst intresse för tvåhjulingar , Kanske borde man undra hur en MC kan börna på 5an i 350 meter

Nåja man blir väl Bannad i framtiden:va

Bannad eller ej!! jag diggade den i allafall!! :tummenupp :tummenupp

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Å röken från mitt bakdäck tog slut så nu måste jag fylla på med mera rök:D

Tyvär hann jag inte springa fram så jag fick inte med hojen, men röken kom med skapligt.

acwrvq.jpg

Last edited:

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Ja, inte vet jag. Börjar väl bli mycket bilder och tråden är skriven i historieböckerna. Men jag lägger upp nån bild iallafall

6jf1y0.jpg

1jf3q.jpg

1570njd.jpg

ettowg.jpg

ad2npy.jpg

2w7r4zl.jpg

20kr5o8.jpg

53slj9.jpg

280juab.jpg

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nice Helios nu kommer bli farlig med ett 70-200! :tummenupp

Ähhh bättre här än i massa småtrådar, den på Daytona,n är riktigt skarp dock lite ljus men fortfarande riktigt bra!

Lekte lite med plastfilm, tar bort direkt om du vill!

Bifogat

• Daytona.jpg
    Daytona.jpg
    221.4 KB · Visningar: 68
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.

Har faktiskt spekulerat med mina kompisar om denna händelse. Såg att både polis och arrangörer hade en diskussion med dig efteråt, och tänkte tyst för mig själv att diskussionen gick så här:

Polis: Jaha, *sparkar lite på däcket och hånler*, hur har du tänkt komma hem med den här då...? (Innerst inne är han jättenöjd då han tänker stoppa dig direkt utanför området och bötfälla dig för däcket.)

AT: Jaa du... I skåpbilen som står där borta. *pekar mot sin skåpbil*

Polis: Hmpf, jaha, jasså du, du åkte i en sådan. *morrar för sig själv och går bistert vidare*

Visst, poliser är bra och de gör oftast ett bra jobb vilket de garanterat får ta mycket skit för.
Men ibland tycker man att det verkar som att de inte hade något bättre för sig än att bråka över småsaker.

Janne S

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
KTM 640
Som jag fattar det hela så var det enorma rökmolnet som drev upp mot bostadsområdet som var problemet.

Det sista dom vill ha är klagomål från dom som bor runt banan.

Vi syns på Barkaby :tummenupp

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
Var ligger Barkaby? Tänkte komma och visa er hur man kör på båda hjulen, ingen av er verkar lyckas med det :p
OBS! Jag har tränat i 3 veckor!!!

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Var ligger Barkaby? Tänkte komma och visa er hur man kör på båda hjulen, ingen av er verkar lyckas med det :p
OBS! Jag har tränat i 3 veckor!!!

Kör E18 mot Enköping, Sväng av mot Ikea i Barkarby, kör förbi Ikea (in bakom lixom) och följ skyltat mot vägverkets förarprov.

När du kommer till en äng med kossor och tror du är fel så är du helt rätt. Fortsätt förbi en grind..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept