Bilder Sviestad 22/8

sandstream

Guest
Fina bilder :tummenupp
Tipsa din kompis om att öka slutartiden ett par snäpp så blir det lite mer fart i bilderna (fast det blir å andra sidan svårare att få dem bra).

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jag kan inte sälja hojen, ser ju skit snabb ut trots ful kåpor och skitig hoj :mad:

björn

PS det ser ut som att kobbe ska "kasta" hojen :D ds

Last edited:

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Borde inte du jobba, stumpan? :tomten

Dessutom är det jävligt lågt att ta bilder på folket på bananen, vi vet ju alla att det är i depån det riktigt roliga händer. :D

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Syss skrev:

Lägg upp, lägg upp, lägg upp! Jag och Iris var ju SÅ sexiga igår! Och Björn och Kobbe var inte fy skam de heller! Jag tänker läckert! :)

Du har ju hand om depån, jag fixar folk som tar kort "in action" och så glider jag själv runt i depån och ser snygg ut för att hamna på bild själv :rolleyes:

björn.e skrev:
2403212 Jag kan inte sälja hojen, ser ju skit snabb ut trots ful kåpor och skitig hoj :mad:

björn

PS det ser ut som att kobbe ska "kasta" hojen :D ds

Lägg av du är bara avis för att han nästan knäskrapar!

Men visst du ser toksnabb ut! :tummenupp

Last edited:

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Alx skrev:
2404003 Lägg upp, lägg upp, lägg upp! Jag och Iris var ju SÅ sexiga igår! Och Björn och Kobbe var inte fy skam de heller! Jag tänker läckert! :)

Du har ju hand om depån, jag fixar folk som tar kort "in action" och så glider jag själv runt i depån och ser snygg ut för att hamna på bild själv :rolleyes:

Äh, bäst av alla var väl ändå Håkan - som vanligt!! :banana

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Ett litet meddelande från fotografen:

Hej fartälskare
Det är kul att ni uppskattar bilderna från i tisdags. Om ni fortsätter att vara så snälla kanske jag gör ett nytt besök någon kväll. Vad jag har förstått är det depån som är det viktigaste, eller?
När det gäller tipset från "Sandstream" kan jag meddela följande.
Naturligtvis kan man öka slutartiden något för att få mer "fart". Nackdelen är att man då även får med skakningsoskärpa. Det finns en "regel" som säger att man bör ha minst samma slutartid som brännvidden. Dvs. för en brännvidd på 300mm som jag hade krävs minst 1/300 sek i slutartid. Lägger man dessutom till att man samtidigt skall panorera under tiden måste tiden minskas ytterligare. Det är alltid en avvägning mellan slutartid, bländare, solljus och ISO vad som blir lämpligast för situationen.
Bilderna på Web-en är komprimerad .jpg. Originalen är i s.k RAW-format vilket ger bättre skärpa och färger när man ser dom på en kalibrerad skärm med rätt färgdjup och upplösning.

På återseende i depån.

Anders Bergstrand

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...