Bilder: VEIDEC Trophy Mantorp 2006-10-01

Humpe

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Kalmar
Hoj
Not yet
Var och kikade på VEIDEC Trophy och STCC i helgen. Kanon trevlig dag och grymkörning. Fotade en hel del så jag tänkte jag kunde dela med mig lite:

IMG_9069.JPG


IMG_9076.JPG


IMG_9078.JPG


IMG_9085.JPG


IMG_9088.JPG


IMG_9110.JPG


IMG_9118.JPG


Hoppas bilderna uppskattas.

/H
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Snygga bilder! Antingen är du en jävel på att fota med lång slutartid eller så photoshopar du bra :)
 

Humpe

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Kalmar
Hoj
Not yet
Tackar.

Ingen photoshop här inte, mer än till lite nivåer och skärpning.

/H
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Snyggt!! Finns det fler? Bara mata på (gärna nån #23 :) )
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Humpe skrev:
2506039 Var och kikade på VEIDEC Trophy och STCC i helgen. Kanon trevlig dag och grymkörning. Fotade en hel del så jag tänkte jag kunde dela med mig lite

Hoppas bilderna uppskattas.

/H


Grymt vältagna bilder:tummenupp

/Uffe
 

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
Nice Pics

Nice bilder. Vad för kamera och lins kör du med ? Jag har själv haft lite problem med kontrollen i automatläget när det gäller att hålla skärpan i djupled. Skärpan ligger på ca en halv meter och autofocusen får minsan jobba när objekten kommer farande i 150+. Liiiite nyfiken bara.
 

Humpe

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Kalmar
Hoj
Not yet
Kul ni gillar bilderna. De är tagna med en Canon 30D och ett Sigma 70-200/2.8 (lite kort brännvidd för Mantorp tyvärr). Använder mig normalt av tidsautomatikläget för att kunna styra slutartiden, sedan får bländaren bli vad den blir.
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
EPO skrev:
2507068 Nice bilder. Vad för kamera och lins kör du med ? Jag har själv haft lite problem med kontrollen i automatläget när det gäller att hålla skärpan i djupled. Skärpan ligger på ca en halv meter och autofocusen får minsan jobba när objekten kommer farande i 150+. Liiiite nyfiken bara.

Använder du lite för stor bländare?

Pröva att höja iso-talet och minska storleken på bländaren (högre nummer). Att sänka iso talet är bara så du kan ha hyffsat samma slutartid men det kan göra bilderna lite gryniga.
 

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Var på Mantorp och fick chansen att åka med i Volvos ena Stcc bil och skulle passa på att filma med hjälmkamera... Tyvärr stressades det så allt jag fick med var typ tak asfalt samt instrumentpanel! :näsblod :mad:
Kul upplevelse i vart fall! :tummenupp
 

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
vågen skrev:
2507093 Använder du lite för stor bländare?

Pröva att höja iso-talet och minska storleken på bländaren (högre nummer). Att sänka iso talet är bara så du kan ha hyffsat samma slutartid men det kan göra bilderna lite gryniga.

Håller med. Men problemet var djupet i automatläget "sport". Använder mig av både ISO, bländare, slutare, stabilisatorer 1&2 och olika program i kombination i både automat, halvmanuellt och helt manuellt.

Typ denhär bilden där man får pressa kameran:
 

Bifogat

  • Water.jpg
    Water.jpg
    124.5 KB · Visningar: 47
Last edited:

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
Humpe skrev:
2507090 Kul ni gillar bilderna. De är tagna med en Canon 30D och ett Sigma 70-200/2.8 (lite kort brännvidd för Mantorp tyvärr). Använder mig normalt av tidsautomatikläget för att kunna styra slutartiden, sedan får bländaren bli vad den blir.

Kul, kör själv med Canon 20D och EF 70-300/4-5,6 IS USM, linsen är väll inte toppkvavlite men tillräcklig. Har haft kameran sedan dom kom ut med 20D och tycker att den fungerar bra.

Bromma flygfällt :
 

Bifogat

  • BrommaAirPort.jpg
    BrommaAirPort.jpg
    70.7 KB · Visningar: 50
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top