Bilder

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
Handlade en digitalkamera på semestern och tänkte nu lägga in en snygg semesterbild. Begriper ju ingenting av hur det går till så det blir ingen bild. Var hittar man en grundkurs i det ämnet?

-Freddy-

Guest
Kawarider skrev:
Handlade en digitalkamera på semestern och tänkte nu lägga in en snygg semesterbild. Begriper ju ingenting av hur det går till så det blir ingen bild. Var hittar man en grundkurs i det ämnet?

Det följde väl med en överföringskabel, i med den i kameran när den är av - plugga i datorn och sen på med kameran så kommer det upp en ruta i windows där du kan kika på bilderna.

Kawarider

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Freddy82 skrev:
Det följde väl med en överföringskabel, i med den i kameran när den är av - plugga i datorn och sen på med kameran så kommer det upp en ruta i windows där du kan kika på bilderna.
Det är steget från datorn till hemsidan som jag inte grejar, första biten från kamera till datorn klarade t.o.m. jag. Funkade precis som du sa.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Om du vill lägga in bilden/bilderna här på sporthoj så är det ganska enkelt.

Skriv din lilla text som vanligt sen scrollar du ner en bit så ser du en rubrik som lyder "Extra Val".
Där ser du en liten ruta där det står "Hantera Medskickade Filer". Klicka på den så kommer det upp en liten ruta där du kan lägga upp 3 bilder på en gång, vill du lägga upp fler så upprepar du alltihop igen.

Klicka på "Bläddra" och leta upp bilden på det ställe du har den på datorn.
Klicka sen på "Ladda upp"

Stäng fönstret.

Sen är det bara att klicka på "Skicka Svar" precis som vanligt. :tummenupp

Hedestig

Guest
Kawarider skrev:
Handlade en digitalkamera på semestern och tänkte nu lägga in en snygg semesterbild.

På tal om snygga bilder, så kan jag ordna bilder på en "snygg" växellåda till en SAAB :skrämd

Undrar just om det blir 2 eller 4 hjul i vinter för Hondarider.......

Kawarider

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hedestig skrev:
På tal om snygga bilder, så kan jag ordna bilder på en "snygg" växellåda till en SAAB :skrämd

Undrar just om det blir 2 eller 4 hjul i vinter för Hondarider.......
Har ju schyssta dubbdäck till tvåhjulingen så jag blir väl inte helt strandsatt om min växellåda är skrot.

Hedestig

Guest
Kawarider skrev:
Har ju schyssta dubbdäck till tvåhjulingen så jag blir väl inte helt strandsatt om min växellåda är skrot.

Skämt å sido, efter :smasha :huvet :gnissla :öl :fakta :tuttar :censored :va :dricka :fyllisar :kulspruta och mycket :kär så går det nog vägen, den är ju trots allt i goda händer

Kawarider

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ouroboros skrev:
Om du vill lägga in bilden/bilderna här på sporthoj så är det ganska enkelt.

Skriv din lilla text som vanligt sen scrollar du ner en bit så ser du en rubrik som lyder "Extra Val".
Där ser du en liten ruta där det står "Hantera Medskickade Filer". Klicka på den så kommer det upp en liten ruta där du kan lägga upp 3 bilder på en gång, vill du lägga upp fler så upprepar du alltihop igen.

Klicka på "Bläddra" och leta upp bilden på det ställe du har den på datorn.
Klicka sen på "Ladda upp"

Stäng fönstret.

Sen är det bara att klicka på "Skicka Svar" precis som vanligt. :tummenupp
Hade nog varit plättlätt om inte bilderna varit för stora. Suck Suck!! Vet att nån kommer att säga "det är ju bara att krympa ner dom" skulle gjort det om jag kunde!

Kawarider

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hedestig skrev:
Skämt å sido, efter :smasha :huvet :gnissla :öl :fakta :tuttar :censored :va :dricka :fyllisar :kulspruta och mycket :kär så går det nog vägen, den är ju trots allt i goda händer
Letar sovsäck och underlag som kan vara bra att ha på Deltaträffen, kan kanske ligga i den ände av bilen där vxl inte sitter?

-Freddy-

Guest
Kawarider skrev:
Hade nog varit plättlätt om inte bilderna varit för stora. Suck Suck!! Vet att nån kommer att säga "det är ju bara att krympa ner dom" skulle gjort det om jag kunde!

En metod är att högerklicka på bilden, "redigera/edit" - öppnas då i paint, tryck ctrl+w och ändra procentuellt storleken på bilden, (blir det fel så använd ctrl+z och gör om) spara igen - klart.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring