Puig körde omkull i en riktigt snabb höger på Le Mans 1995. Har för mig att dom tog den svängen i ingången där han gick omkull i runt 260km/h. Puig bara försvann in i ett airfence och skade ena benet. Han körde riktigt bra det året och hade bra resultat. Körde en röd NSR500. Cepsa Honda? Var då man fick för sig att pröva en viss 250cc förare som hette Carlos Checa som ersättare åt Puig. Tror Checa vurpade från en andraplats första racet han körde. Har inte haft videon inkopplad på länge så jag kan inte kolla efter på den vhs;en om minnet är rätt här..
Föraren kommer jag inte på vem det kan vara. Men ganska kul att Toni Elias #24, Dani Pedrosa #26 och Stoner #27 haft samma startnummer ända sen dom körde Spanska 125 Movistar cupen där Puig började med att hjälpa fram förare till GP. Den ende av dom första han hjälpte, som körde i hans team, som inte är i MotoGP nu var #25 Joan Olive. Han trivdes visst för bra i 125 där han är kvar och har dessutom bytt ut sitt nummer till #6.. Men vem som hade #20 där... Raul Jara kanske?