Bildtävling. Ofeta priser utlovas inte.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hittar inte originaltråden med bilder på hojar, förare och händelser så jag kör en ny. Hittar ni den så kan jag sätta ihop dem till en.
Således.
1. Vem är föraren på bilden?
2. Vilket år?
3. Vad var speciellt ur svensk synvinkel med ovanstående kombination?

Bifogat

• Jaduuuuuu.jpg
    Jaduuuuuu.jpg
    109.6 KB · Visningar: 79

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Hittar inte originaltråden med bilder på hojar, förare och händelser så jag kör en ny. Hittar ni den så kan jag sätta ihop dem till en.
Således.
1. Vem är föraren på bilden?
2. Vilket år?
3. Vad var speciellt ur svensk synvinkel med ovanstående kombination?

1. Carlos Lavado
2. Världsmästare -83 och -86 så det är väl nåt av de åren
3. Blev han världsmästare i Sverige?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nej orginal tråden tycks vara för gammal eller så..
men jag tar en bild som va me då, så detta är lätt.

vem är herren till höger, och herren till vänster, och sverige anknytning..

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    93 KB · Visningar: 101
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gammal! Du körde samma i förra tråden.
Kenny Roberts och Randy Mamaola på Anderstorp 1981

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Ni kan ju inte bara vara 2 som tampas så här får ni en nöt

1 vad har denna bild för samband med föregående bild ?
2 vem kör?

Bifogat

• r (Medium).jpg
    r (Medium).jpg
    47.2 KB · Visningar: 33

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ni kan ju inte bara vara 2 som tampas så här får ni en nöt

1 vad har denna bild för samband med föregående bild ?
2 vem kör?

Kenny Roberts driver teamet som John Kocinski kör i.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

:)

vilka är personerna på bilden och vilket år och vart tog den äldres karriär slut?

bonus fråga, vilken tid och plats hade den äldre kvalat på till sitt sista race?

Bifogat

• sss.jpg
    sss.jpg
    20.9 KB · Visningar: 120

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
:)

vilka är personerna på bilden och vilket år och vart tog den äldres karriär slut?

bonus fråga, vilken tid och plats hade den äldre kvalat på till sitt sista race?

Dani Pedrosa och Alberto Puig. Årtal vet jag inte i huvudet, men hans karriär (som förare) avslutades väl pga en högfartskrasch i Frankrike?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dani Pedrosa och Alberto Puig. Årtal vet jag inte i huvudet, men hans karriär (som förare) avslutades väl pga en högfartskrasch i Frankrike?

MJAA
Puig ja, peddo nej
frankrike ja, men speca vart när mm

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
nej orginal tråden tycks vara för gammal eller så..
men jag tar en bild som va me då, så detta är lätt.

vem är herren till höger, och herren till vänster, och sverige anknytning..

Är det killen från "My name is Earl" man ser i bakgrunden? :)

.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Puig körde omkull i en riktigt snabb höger på Le Mans 1995. Har för mig att dom tog den svängen i ingången där han gick omkull i runt 260km/h. Puig bara försvann in i ett airfence och skade ena benet. Han körde riktigt bra det året och hade bra resultat. Körde en röd NSR500. Cepsa Honda? Var då man fick för sig att pröva en viss 250cc förare som hette Carlos Checa som ersättare åt Puig. Tror Checa vurpade från en andraplats första racet han körde. Har inte haft videon inkopplad på länge så jag kan inte kolla efter på den vhs;en om minnet är rätt här.. :gnissla

Föraren kommer jag inte på vem det kan vara. Men ganska kul att Toni Elias #24, Dani Pedrosa #26 och Stoner #27 haft samma startnummer ända sen dom körde Spanska 125 Movistar cupen där Puig började med att hjälpa fram förare till GP. Den ende av dom första han hjälpte, som körde i hans team, som inte är i MotoGP nu var #25 Joan Olive. Han trivdes visst för bra i 125 där han är kvar och har dessutom bytt ut sitt nummer till #6.. Men vem som hade #20 där... Raul Jara kanske?

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Puig körde omkull i en riktigt snabb höger på Le Mans 1995. Har för mig att dom tog den svängen i ingången där han gick omkull i runt 260km/h. Puig bara försvann in i ett airfence och skade ena benet. Han körde riktigt bra det året och hade bra resultat. Körde en röd NSR500. Cepsa Honda? Var då man fick för sig att pröva en viss 250cc förare som hette Carlos Checa som ersättare åt Puig. Tror Checa vurpade från en andraplats första racet han körde. Har inte haft videon inkopplad på länge så jag kan inte kolla efter på den vhs;en om minnet är rätt här.. :gnissla

Föraren kommer jag inte på vem det kan vara. Men ganska kul att Toni Elias #24, Dani Pedrosa #26 och Stoner #27 haft samma startnummer ända sen dom körde Spanska 125 Movistar cupen där Puig började med att hjälpa fram förare till GP. Den ende av dom första han hjälpte, som körde i hans team, som inte är i MotoGP nu var #25 Joan Olive. Han trivdes visst för bra i 125 där han är kvar och har dessutom bytt ut sitt nummer till #6.. Men vem som hade #20 där... Raul Jara kanske?
alltså högsta pris till mig, inte ens du fixar detta :tungan :tungan
Puig är helt rätt men..

ska jag ge er svaret?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...