Bilfråga: Citroen C2 1.4 VTR

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Den finner jag mest intressant just nu. En 2005:a... svart, så den kan strajpas i lite SH-färger o kommande arbetets logga lite oxå kanske :)

Är det någon här som har erfarenhet av den? Jag har testat C1:an och tyckte den var rolig och halvpigg för o vara en sån liten motor. Det jag söker är en pendelbil som klarar marcha halvhög fart, låg bensinförbrukning o vettig ekonomi vad gäller äga åbäket.

C1:an lät väldigt mycket på motorvägen.. typiskt burkljud... C3:an ska tydligen vara helt annorlunda, men C2an då? Tacksam för hjälp här! :tummenupp
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Sägs ju vara tredörrarsversionen av C3. Grym bil med sensodrive, nästa bil som kommer in i våran bilpark.
 

Osmium

Don't follow me, I'm lost too...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha
Kolla på http://forum.citroenakuten.com/viewforum.php?f=61

Det enda jag har hört är att det har varit en del problem med mjukvaran till sensodriven. Men det borde ju dom ha löst nu kan man tycka. Bilmodellen har ju trots allt funnits några år.
Annars verkar det vara en riktigt liten fräck bil.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jobbiga är väl bara och hitta en parkering för bilen... hmm. Bor i lägenhet med 1 parkeringsplats... men jag måste fixa annan bil för pendling asså.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Köp! jag har iofs inte haft en C2, men jag köpte en C3:an när de kom. Vad jag fått för mig så är C2:an byggd på samma bottenplatta som C3:an. Komfort och fin väghållning. Väldigt rolig att svänga med för att vara en småbil. Låg förbrukning! Jag hade iofs 1,6:an på 110 hästar, men på långfärd med 2 pers och full packning i hela bilden så drog den 0,52 l/mil. Fösrta vintern (när jag höll på att köra in den) så blev det många rundor till jobbet. Iskall motor, start, köra en mil till jobbet och stänga av. När jag skulle hem var motorn kall och jag körde en mil hem. Ryckekörning alltså i minus 15 grader. Resultat: 0,73 l/mil.
Jag hade lite barnsjukdomar på min eftersom jag köpte en tidig -03:a och den kom -02, men det fixades på garantin. De bytte ett termostat, och så byttes databoxen också eftersom effekten kom lite ryckigt. Men sen blev den kanon :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Köp den Swedie, den är ju så sexig :) *seriöst alltså*
Sen beställer jag hem ett riktigt läckert karosskit till dig med skärmbreddare och lite fetare front och bakdel och sen smäller vi dit det på en dag :D
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Dee_cati skrev:
2407899 Köp den Swedie, den är ju så sexig :) *seriöst alltså*
Sen beställer jag hem ett riktigt läckert karosskit till dig med skärmbreddare och lite fetare front och bakdel och sen smäller vi dit det på en dag :D
Den kan bli riktigt fet med ett ordentligt karosskit!
 

Bifogat

  • front.jpg
    front.jpg
    54.8 KB · Visningar: 123
  • rear.jpg
    rear.jpg
    58.3 KB · Visningar: 153
  • largea.jpg
    largea.jpg
    18.2 KB · Visningar: 81
  • largeb.jpg
    largeb.jpg
    17.5 KB · Visningar: 99
  • front-l.jpg
    front-l.jpg
    36.3 KB · Visningar: 102
  • rear-l.jpg
    rear-l.jpg
    44.4 KB · Visningar: 122

The Addmeister

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
2 hjul o styre
Jag har en c2 till bruks bil o e väldigt nöjd med den! Den e väldigt stabil o har en gokart känsla! Jag lät även trenab fila lite på den så nu går den helt ok! Nackdelarna e väl lastutrymme och plats i baksätet! Har automat lådan med padlar o den fungerar toppen går o växla mycket snabbare än med manuell låda om man kopplar u automaten o kör med padlarna!
Fråg om det e något du vill veta! Fin bil Iaf
 

Bifogat

  • IMG_18200.JPG
    IMG_18200.JPG
    41.3 KB · Visningar: 106
  • IMG_18260.JPG
    IMG_18260.JPG
    19.3 KB · Visningar: 83

Plåtslagarn

Regn är vått!
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Väröbacka
Hoj
No hoj just nu...
Swedie skrev:
2400586 Den finner jag mest intressant just nu. En 2005:a... svart, så den kan strajpas i lite SH-färger o kommande arbetets logga lite oxå kanske :)

Är det någon här som har erfarenhet av den? Jag har testat C1:an och tyckte den var rolig och halvpigg för o vara en sån liten motor. Det jag söker är en pendelbil som klarar marcha halvhög fart, låg bensinförbrukning o vettig ekonomi vad gäller äga åbäket.

C1:an lät väldigt mycket på motorvägen.. typiskt burkljud... C3:an ska tydligen vara helt annorlunda, men C2an då? Tacksam för hjälp här! :tummenupp

Har en C2 1,6 VTR med sensodrivelåda. Tror faktiskt inte 1,4an finns med den lådan? (osäker)
En väldigt kul bil som dock inte är såå snål! Sen är den lite stötig/sportig i fjädringen om man nu vill ha en komfortglidare....
Fast man sitter skönt och har många roliga knappar/spakar och plingfunktioner att roa sig med om man får tråkigt på resan!:tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tack! Såg en parkerad utanför där jag bor o gick o titta på den. Den ser rätt nce ut ändå... fekk.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top