Bilfråga, Dodge Nitro?

Äh, en hederlig work-truck står inte på verkstan... plasten är dock lika påtaglig.
Ett 8-fots flak, 4 bladfjädrar och inga elhissar, va kan gå fel? :D

Jaha, mitt fel, jag trodde att TS frågade om en Dodge Nitro, när han hela tiden menade en work-truck :va

I så fall kan man påstå att det är mercedeskvalitet då, eftersom Cherokeen fr o m 2011 har samma plattform som ML-series som en eftersläng av deras fd samarbete. Även 3.0 crd som sitter i cherokeen är om inte jag minns helt fel mercedes 350 CDI-motor, men den finns nog inte att hitta i Nitron.

Nya Cherokeen är en Mercedes designad av en rappare och med sämre inredning. Ett annat exempel är Chrysler Crossfire som är förra generationens merca med en Karmann-kaross och plastig inredning. Kul leksak om det inte vore att de kostade som en merca.....

I så fall kan man påstå att det är mercedeskvalitet då, eftersom Cherokeen fr o m 2011 har samma plattform som ML-series som en eftersläng av deras fd samarbete. Även 3.0 crd som sitter i cherokeen är om inte jag minns helt fel mercedes 350 CDI-motor, men den finns nog inte att hitta i Nitron.

Om man vill påstå att det är mercedeskvalitet på ML, så..

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick