Bilfråga - rimligt angående magnetventil och backvarnare?

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Med såna här grejer är det lite så här: Kan du göra det själv? Inte? Betala. Jag personligen hade aldrig betalt 5000:- då jag väldigt lätt kan göra det själv till en kostnad av materialet men alla har inte möjligheten och då får man punga ut. Att det sen är rätt dåligt att saker går sönder redan efter 5 år och 2000 mil är klart men de tär ju det samhället vi har idag och det spelar inte längre nån roll vad man köper för märke, det är likadant med allihop. Men hade de köpt en Kia, då hade de haft 7 år fabriksgaranti som täckt dessa fel. Det räddade min morsa från ett par dyra reparationer på strålkastare och fönsterhissar.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
om bilen ej riktigt är 5 år ännu så kan du åberopa avgasreningslagen.... den lagen gäller bilar som är inom 5 år och 8000mil..
och få i alla fall motorfixad gratis.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
om bilen ej riktigt är 5 år ännu så kan du åberopa avgasreningslagen.... den lagen gäller bilar som är inom 5 år och 8000mil..
och få i alla fall motorfixad gratis.
För att det skall fungera måste givaren vara klassad som ERC (Emission related component), tveksamt att så är fallet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är så gammal att på min tid hade inte kamaxlar magnetventiler? så jag har ingen aning om vad den gör, men påverkar den kamaxeln, eller timeingen på insprutningen så är den väl "Emission related"

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
- Peugeot 208, och är -17 års modell ser jag nu.

Men jag fick faktiskt liknande fundering när hon ringde o berättade att bilen varit på service för bara några månader sedan o dessa båda fel uppstod samtidigt redan.
Bra bil våran har passerat 20k mil med bred marginal utan ett bekymmer

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Jag har bytt en backvarnare på en Opel Insignia jag hade för några år sen. Inget roligt pris för en originaldel, så jag letade på Ebay och hittade där med samma spec. En 4-pack kostade marginellt mer än 1st totalt med frakt, så jag beställde en 4-pack. Som tur var, den första jag bytte var defekt, nr2 funkade bra. En vanlig sprayburk stod för färgen (hade nog gått med lackstift med, om man målar tunt, de ska tydligen vara lite känsliga för mycket färg.)

Enkelt att byta och ganska billigt, man vill ju ändå att det ska fungera när funktionen finns. Titta runt och se om du kan hitta billigare alternativ på delarna, åtminstone backvarnaren.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum