Så skulle han istället på osvenskt maner, vänt om, åkt ikapp, stoppat bilen. Å sen satt två snabba i bröstet och ett i pannan bara för att göra budskapet riktigt tydligt?
Sötälje-maner...?
Så skulle han istället på osvenskt maner, vänt om, åkt ikapp, stoppat bilen. Å sen satt två snabba i bröstet och ett i pannan bara för att göra budskapet riktigt tydligt?
Sötälje-maner...?
Glöm inte Malmö
Ursäkta, var det du som gjorde omkörningen på heldraget eller SAABen du låg bakom...
Körde och skulle besiktiga i Onsdags. Stod i en vänstersväng tillsammans med några bilar och väntade på mötande. Tog lite tid, så det hann slå om till grönt för korsande. Då var det en bilist som såg chansen att få ge mig på tafsen för att jag stod i korsningen. Såg i ögonvrån hur det tändes upp arga helljus och hur en bil rivstartade och kom farandes mot mig. Jag gjorde rätt i att stå kvar för han var fast beslutsam vid att ramma mig. Nu susade han förbi mitt framhjul med någon meter tillgodo. Glömt bort hur hatad man kan vara som motorcyklist, men varför??
Dessutom var han en hårsmån med att smälla med bilen framför.
Precis. Åk inte förbi ditt gröna ljus om du inte kan komma undan från korsningen.
Man ska fan köra som att man var osynlig.
Undrar var det är värst, Malmö eller Stockholm. Stockholm har jag erfarenhet av då jag bor utanför, men Malmö har jag bara besökt ett fåtal gånger.Grattis. Du kommer att dö av svält sittande vid en ljussignal om du någon gång tar dig till Malmö.
Gnäll o gnäll...
Finns galningar därute med fyra hjul och plåt. I somras var jag på väg till jobbet på E4-an då en bmw slickade mig därbak i vänsterfil i 140+ plus trots att jag hade bilar i kö framför och i högerfilen. Jag vek in så snart det var möjligt men då klippte han nästan mig i sin iver att komma förbi, till nästa kö- När jag då signalerade mitt ogillande med helljustut blev han skogstokig och omväxlande: tvärnitade, låg utanför körbanan för att dra upp max damm, svänga i slalom mellan körbanorna i något slags älgtest och krypköra i vänsterfilen. Jag tordes inte passera psykot innan han låg säkert inklämd i vänsterfilen och jag hade mittenfilen som buffert.
(Jag tror jag har kvar regnummret till fanskapet, mina efterlevande kan ju lämna det till mordutredarna om jag plötsligt skulle bli ihjälkörd av en 80-tals bmw på motorvägen...)
Det är så gött att köra literklubba, det bara smäller till så är man förbi vad som än ligger framför en. Jag har börjat med ett riktigt otyg, brukar vänta in i det sista innan jag blåser om, många bilister har ju faktiskt koll bakåt och när dom tror det är försent att köra om då exploderar man förbi strax före kurvan. Jag skall egentligen inte skriva om detta, Jörgen Karlssson i Teknikforumet blir SÅ TRÖTT
Jag vet att du gillar mig, jag har ju fått veckans vevstake!Det var liksom inte meningen att du skulle se det inlägget Jörgen, jag trodde du bara höll till i Teknikavdelningen
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|