Bilist J***l

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Suzuki GSXR 600
Kan man inte anmäla honom för smitning? gubb jävel! Typiskt idag när jag kör med fassan så körde en gubbe ut och ja jag var också nån decimeter från att smälla han.Min Far körde brevid honom och ville att han skulle stanna men har låste dörrarna och fortsatte som om det inte hade hänt något! grrrrrrrr

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
"stannar och går ut ur bilen och kollar så att han inte har fått några märken på sin bil.Hoppar sen in igen och ÅKER IVÄG"

otroligt, bilen kunde ju fått en repa :3freak

Last edited:

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
VARFÖR man vurpar spelar ju ingen roll - helt klart kriminellt att bara lämna någon som eventuellt är skadad.
Otroligt att så många är så rädda att bli inblandade i något...

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Om jag inte minns fel så är man väl skyldig att stanna vid trafikolycka om man kommer först till platsen...:va

Men allt j-a snack om att "åka och hälsa på", "tala vett med honom" och dylikt gör ju inte direkt folk mer ödmjuka och förstående...

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Vilket ass!:( Hemskt att han bara åkte iväg. Jag fattar det inte.. Hade jag varit först på en olycksplats hade jag ringt ambulans direkt samt själv försökt lugna eller hjälpa skadade. Jag kan bara inte förstå varför man väljer att lämna någon som ligger på marken..!

Jag hoppas verkligen att din vän klarar sig! Lätt att jag ska tänka på honom och alla andra skadade lite extra ikväll..:tummenupp

Ta det chill i trafiken! Ställ upp för era medtrafikanter..

skäggstubb

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2008
Hoj
Bandit 600 SÅLD
När jag vurpade för ett par veckor sen så va de ingen bil i näheten när de hände så polarna hade fått stopp på sina hojar och kommit fram till mig där jag låg i diket.. då kom ett antal bilar åkandes och ingen stannar.. visst dom ser ju att pollarna fanns där,, men de kom även en traktor som åker förbi,, stannar och backar tillbaka.. men han kollar aldrig åt vårat håll utan bara på hojen som ligger i diket på andra sidan vägen.. kollar på den några sekunder innan han åker vidare.. fattar inte??

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Trist för polaren och hoppas verkligen han snart är bättre.

Funderade lite och kan det vara som så att SH-förare numera har fått så dåligt rykte att folk inte bryr sig. Har det redan gått så långt att gemene man tycker dom får skylla sig själva när dom kör som svin över allt?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag bromsade omkull mig i en dieselfläck mitt inne i Stockholm förra året. Bilen bakom började tuta hysteriskt för att jag låg ivägen :huvet Han ska vara glad att jag bet ihop :mad:

Hoppas han kryar på sig!

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Sådanahär trådar bygger bara på uppfattningen att det är "vi mot dom"-

Klart att han körde vidare, han hade ju hela skuffen full med cannabis...:D

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
Stabilt

Nu har min kompis fått lämna intensiven:) och flyttat till en annan avdelning:tummenupp.Så läget är inte kritiskt längre..så jävla skönt.
Han mår under omständigheterna ganska bra.Så bra man kan med spräckt mjälte och kluven njure och en blödning i magen:va

Angående bilisten och min kompis.
Tänk er själv att bästa polaren har gått omkull.Man hinner oftast inte tänka på att nu jävlar ska jag ta regnr. på aset och sen leta upp den jäveln.Han blev såklart lite chockad och rädd och tänkte bara på polarn och hur han mådde.
Han hade inte sin telefon med sig den gången.Annars hade han nog ringt på rotmos.

Ha det allihop och tack för omtanken.Kompisen kommer att uppskatta att det finns folk som faktiskt bryr sig om sina medtrafikanter.

//Mattias

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...