Bilist sköt mot MC-förare

• Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date

Raderad medlem 51742

Guest
För nytillkomna läsare handlade alltså denna tråden om att en person på MC blev beskjuten av en annan person som körde bil och så värst mycket mer än så vet vi inte. Polisen har ännu inte meddelat vilken politisk tillhörighet förövare och offer hade. :glömdet

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
SDs riksdagsgrupp har fler dömda för brott än bland invandrargrupper.
Klart att det finns problem med personer från vänster som begår brott. Tycker du det är rimligt att jämföra ligister med SDs riksdagsgrupp. Hög nivå på SDs riksdagsgrupp då...

Att du beskriver vänstervåldet som "ligister" säger en hel del.

Så länge politiker fortsätter spy ut rasism och föra dagens politik så kommer SD att öka, oavsett hur många idioter det finns i vissa partier.
SD har haft så många rätt/idéer som övriga partier smugit in i efterhand att det är svårt att förneka.

Avpixlat?

Men för fan, skärp er nu. Gå och se Pygmalion eller nåt vettigt istället för att leka Flashback på sporthoj.

Skickat från min G8231 via Tapatalk
Man ska vara källkritisk. Det innebär dock inte att man ska avfärda utan att läsa.
Nu har jag inte läst artikeln (och har därför inte uttalat mig), men innan man klagar så bör man läsa för att sedan ge kritik.

Lite som att dissa Tinos bok utan att ha läst den för att man inte gillar författarens politik.

Last edited:

Arnim

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2016
Hoj
MT-09
Att du beskriver vänstervåldet som "ligister" säger en hel del.

Så länge politiker fortsätter spy ut rasism och föra dagens politik så kommer SD att öka, oavsett hur många idioter det finns i vissa partier.
SD har haft så många rätt/idéer som övriga partier smugit in i efterhand att det är svårt att förneka.

Man ska vara källkritisk. Det innebär dock inte att man ska avfärda utan att läsa.
Nu har jag inte läst artikeln (och har därför inte uttalat mig), men innan man klagar så bör man läsa för att sedan ge kritik.

Lite som att dissa Tinos bok utan att ha läst den för att man inte gillar författarens politik.

Men kalla dem precis vad du vill. det skiter jag i. Faktum är att du vill jämföra "ligister, terrorister, samhällsstörtare, välj vad du vill" med en riksdagsgrupp!!! Du jämför en potentiell regering med idioter på stan!
Ännu så länge har ingen kopierat att judar inte kan vara svenskar, att homosexualitet är att jämföra med tidelag, att media ska kontrolleras av staten, att folkgrupper ärver egenskaper genetiskt, att "negern" är en folkgrupp osv. Skönt är väll det.

Björn Söder tycker att man kan kalla svarta människor för "neger", är inte det rasism?

Arnim

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2016
Hoj
MT-09
För min del avslutar jag diskussionen här. Håller med om att detta inte är rätt forum, blir bara lite upprörd ;)

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Men kalla dem precis vad du vill. det skiter jag i. Faktum är att du vill jämföra "ligister, terrorister, samhällsstörtare, välj vad du vill" med en riksdagsgrupp!!! Du jämför en potentiell regering med idioter på stan!
Ännu så länge har ingen kopierat att judar inte kan vara svenskar, att homosexualitet är att jämföra med tidelag, att media ska kontrolleras av staten, att folkgrupper ärver egenskaper genetiskt, att "negern" är en folkgrupp osv. Skönt är väll det.

Björn Söder tycker att man kan kalla svarta människor för "neger", är inte det rasism?
Står allt det du nämnde nu i deras partiprogram eller rör det sig om uttalande från enskilda idioter inom partiet?
Är genuint nyfiken.

Sent from my E5823 using Tapatalk

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Statistiskt sett är brottsligheten högre i SDs riksdagsgrupp än bland invandrarna. Vad ska vi göra åt det?

Har du källa på det, tack?
Vad vi ska göra? De ska väl dömas i strikt juridisk mening av våra domstolar som alla andra som begår brott. Vore det på något sätt konstigt eller vad föranleder din fråga?

Googlade lite snabbt. Är det bla detta du pratar om:
http://www.expressen.se/debatt/vi-i-sd-ar-inte-mer-kriminella-an-andra/

Hur många får vara kvar inom partiet när det uppdagas att de dömda?
Iom att SD granskas hårt utifrån så tror jag också att SD är det parti som i allra högsta grad tar tag i dessa frågor internt när de dyker upp.

Vidare kan väl SDs politik gällande brottsbekämpning knappast vara sämre än det vi ser nu? Släng in tio schimpanser och låt dem rada upp riktlinjer för hur brottsbekämpningen ska se ut och vi kommer omöjligen få ett sämre resultat än det vi bevittnat från våra politiker de senaste åren.

Jimmy

Guest
Om vi lämnar politiken och istället beaktar hur människan är funtad:

https://www.hd.se/2017-07-13/lita-pa-kanslor-inte-fel-nar-vi-bedomer-risker

Vi håller på med en riskfylld hobby allihopa. Ett eget val vi gjort. Baserat på känslor.
Jag tycker det där är lite intressant, hojåkare som lovordar reflexväst, helljus på alltid, ljus hjälm m.m. för att minimera risker. Känns lite...dualistiskt... Att köra mc är att ta större personlig risk än att åka tåg, men det är ett val. Nej, jag kör inte med vit hjälm, reflexväst eller helljus utan accepterar de risker som finns och anpassar min körning därefter. Ibland jäkligt hög hastighet, ibland jäkligt låg. Har gått fint än så länge. Nu lär tråden ta ytterligare en ny riktning!:D

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8

Jag länkade till en sammanfattning av studien via DN, och då jag vet att vissa har en Trumpliknande hållning till vissa nyhetsbolag/företag så länkade jag originalstudien direkt under den.
Så nej, jag kontrade inte med DN, utan med den riktiga studien.
Och ja, Avpixlat, Fria Tider och deras kompisar var, är och kommer att förbli skräp som inte går att använda sig av i riktiga diskussioner.

När det gäller Tino så håller jag inte med i mycket av det han skriver, men, han gör ett riktigt bra jobb när han bryter ner påståenden i media och han kan backa upp det med korrekt data och fakta.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
oavsett tidigare diskussioner- allt mynnar ut i en "kränkt man", kan så vara att grädde på moset är att denne man KAN oxo vara VIT. iom detta inlägg så är övriga diskussioner och teorier överflödiga- detta sätter fingret på vår tids största problem (och orsaken historiskt, till att världen ser ut som den gör)

//jj

Last edited:

Täppas

Guest
oavsett tidigare diskussioner- allt mynnar ut i en "kränkt man", kan så vara att grädde på moset är att denne man KAN oxo vara VIT. iom detta inlägg så är överflödiga diskussioner och teorier överflödiga- detta sätter fingret på vår tids största problem (och orsaken historiskt, till att världen ser ut som den gör)

//jj

Just när man inte trodde tråden kunde sjunka mer... du lyckades med ditt briljanta, helt logiska och faktabaserade, intellekt hitta en ny nivå !

:thumbsup

Skickat med Tapatalk

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bör vara någon form av uppgörelse bland kriminella.

Mycket skottlossning numera. Tragisk utveckling vi ser. I mindre städer är det ju inte särskilt långa avstånd mellan välmående områden och mer utsatta där dessa skottlossningar sker mellan ljusskygga individer.

Läste att man misstänker att en del av skadorna är självförvållade vilket nästan är lite komiskt.

För egen del tycker jag det känns som om det hänsynslösa våldet som faktiskt drabbar oskyldiga kryper allt närmare i ens medvetande. Städerna är inte stora nog att man kan säga att problemen är långt borta. Går knappt en dag utan att det talas om en händelse där kriminella har identifierat lätta offer som åldringar, ensamma kvinnor och män.

För ett par år sedan hade man inte en tanke på att bli rånad, nedslagen och förnedrad när man promenerade hem en sen kväll. Idag är inte den tanken långt borta tyvärr. Ofta är det ju en ojämn match när förövarna är flertalet.

Inte den samhällsutveckling man önskat sig direkt. Det är något som samhället måste ta tag i på alla fronter.
Anmälningsbenägenheten som har ökat, sverige har aldrig varit tryggare. Nån som kan kränga lite k-pistar och ammo?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Svarta människor kallar sig själva för neger, eller det lite mer kriminellt klingande "nigga".
Det verkligt rasistiska här är att vi vitingar tar oss rätten att bestämma över den svarte brodern vad han ska kalla sig själv.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Tragisk utveckling vi ser. I mindre städer är det ju inte särskilt långa avstånd mellan välmående områden och mer utsatta där dessa skottlossningar sker mellan ljusskygga individer.

Definiera "mindre städer", tack.

Jag bor i något som kan liknas vid en liten stad (ungefär 20000 invånare). Jag kan inte komma ihåg att jag hört om någon skottlossning. Någonsin. Inte heller i den något större grannstaden (ungefär 70000 invånare) eller de andra grannstäderna i samma storleksklass.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Skottlossning har det i princip varit i några få områden, helt relaterat till gängkriminalitet. Övriga Sverige är inte berört...

Skickat från min G8231 via Tapatalk

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Definiera "mindre städer", tack.

Jag bor i något som kan liknas vid en liten stad (ungefär 20000 invånare). Jag kan inte komma ihåg att jag hört om någon skottlossning. Någonsin. Inte heller i den något större grannstaden (ungefär 70000 invånare) eller de andra grannstäderna i samma storleksklass.
Landskrona,Kristianstad och Helsingborg t.ex

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...