Jag har även blivit trängd i en rondell utav en gubbe på 80år.
Hur ska jag kunna anpassa min hastighet och broms sträcka efter detta i trafiken.
Är allt detta mitt fel tycker ni !?
Vems fel spelar ingen roll: det var du som fick dra konsekvenserna...
Vad lärde du dig?
JO, jag har förstått.
Det jag menar är att bilister mest struntar i mc åkare.
För ett par år sedan så saktade en bil in och körde in till kanten av vägen, när han stod still så trodde jag att han hade sett mej och ville släppa förbi mej..När jag skulle köra förbi så svängde han vänster utan att blinka.
Min hastighet var ca 20km när han svängde och jag blev liggande på asfalten, när han sen skulle göra denna "snygga" inbackning på sin anslutande tomt så fick han syn på mej och utbrast "varför ligger du där" (rutan var ner vevad).
Framhjulet backade han över i ett chocktillstånd.
Han påstod att jag kommit i minst 130km.
Vägen som detta skedde på var en väldigt smal och krokig väg..Jag sa till honom att då hade jag suttit som en flug skit i sidan på bilen.
Måste tillägga att jag hade den väl synliga västen på mej.
Jag har även blivit trängd i en rondell utav en gubbe på 80år.
Hur ska jag kunna anpassa min hastighet och broms sträcka efter detta i trafiken.
Är allt detta mitt fel tycker ni !?
Då är det alltid mc föraren som gör fel och därmed får stå för att hålla uppe olyckstatistiken.
Tack för alla trevliga svar
Det är fortfarande tidigt på säsongen i de flesta delar av landet.
Bilister "ser" liksom inte motorcyklar ännu.
Har två ggr hittills behövt stanna i rondell efter att bilisterna inte sett mig.
Stor vit MC och gul jacka borde ju gå att se.
De tittar efter bilar, bussar, lastbilar osv så hjärnan "filtrerar bort" hojåkare verkar det.
Rabbla detta mantra varje gång du lägger i ettan:
Ingen ser dig, ingen bryr sig.
Haft en ny Volvo XC90 som hyrbil i 2 dagar. Jag förstår att billister missar motorcyklister då de av någon anledning även missar en stor jäkla xc90... spelar ingen roll om det är korsning, utfart, enkelriktat eller motorväg. Kör normalt en Seat Leon, aldrig upplevt att andra bilister inte ser den. :huvudet
Vems fel det är spelar ju föga roll, det är motorcyklisten som går sönder. Det är en fantastiskt smal tröst att det var den andra som gjorde fel när man ligger på sjukhuset ett par månader. Bättre köra med mer marginal.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|