Bilistjävlar! VISA HÄNSYN!!!!!!

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Igår var jag i erkstaden och skulle fixa min hoj litegrann. Då
upptäckte jag att de verktyg jag behövde var hemma.. Sen skulle
Jag ta mi frus DR hem och upptäcker att batteriet är slut på den...
Irriterad sätter jag ihop min hoj så jag kan köra hem.

Jag kör väldans lugnt för en gångs skull. Jag ligger i 50-60 mitt i
mitt körfält... WOOOSHHH!!!! :shock: Där kommer en lite skåp bil
som kör om mig i samma körfält! Knappt millimetern var det från
styret.
När jag kommer ifatt honom vid rondellen vid Jägersro så tittar jag
ner i bilen och bara skakar på huvudet åt honom. Han såg ut som
en karikatyr från Falwty Towers!
Sedan kommer jag iväg före honom in i rondellen och ut på
Oxievägen...
Typ 300 m från rondellen är det trafikljus som visar rött så det
fanns ingen anledning att ge järnet...

Vad händer då? Jo GUBBFAN BÖRJAR TUTA PÅ MEJ!!!! Jag blev så
förbannad och irriterad på honom så jag tvärnitar hojen mitt på
vägen och fäller ner stödet för att ta ett snack med honom... DÅ ser
jag honom krypa ihop i bilen och tokpeka på en annan bilist!!!! :lol:
Jag kunde inte vara förbannad på honom längre då han såg så
komisk och klen ut ävan fast han irriterat mig med prejningsförsök
och tutande!

Det är väldigt många bilister som inte visar hänsy överhuvudtaget
och hädanefter kommer jag oom jag råkar ut för liknande saker att
stoppa bilisten och snacka med honom och bråkar han/hon då
kommer jag att polisanmäla dom för vårdslöshet och framkallande
av fara för annans liv.
Och det direkt framför honom/henne.

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
Tyvärr så råkar man ofta se att många verkar tänka att störst går först. Man ser ju liknande exempel när man jämför t ex buss/lastbil mot bil. Där visas det inte heller någon hänsyn. Dock så är tyvärr många bilförare så jävla trångsynta att de inte tänker på eller märker vad de har gjort. Det är och kommer alltid att vara MC-föraren som får se till att inget händer.

Gixxer Mike

Guest
Bilister och en del lastbils chaffisar är totalt livsfarliga..jag höll på att stryka med förra året när jag låg på Essingeleden vid Skogaholmsbageriet ..så kommer det en grinig postlastbil och blir rikstokig för jag kör om på insidan så han börjar svänga ut framför mig och därmed pressa mig mot räcket (det är typ en bro man kör på) och polaren som låg bakom sa att det va MAX 1 dm mellan mitt styre och lastbilen..och jag såg att killen kollade på mig innan han började prejas..sen när jag kom undan så bara satt han och garvade och tutade..fattar dom inte hur oskyddat man sitter på en hoj eller är dom så jääävla korkade?
och avundsjuka på at vi kommer snabbare fram än dom?
usha fram med gator endast för motorcyklister ha ha ha
... eller ska man faan montera på kamera på hojen som visar hur bilister uppför sig mot hojjar i trafiken sen lämna in den till snuten eller nåt..bara man får med deras regnr ock allt..men vet nån om en sån sak skulle vara laglig_?

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
:lol :lol vilken vekling.. råkade ut för en idiotbilist ja me igår..

kommer på en 70 väg huvudled... 50m fram är där en väjningsplikt för dom som kommer från höger givetvis.. när jag kommer där ca 50m ifrån den svänger en bil ut från den i ca 40.. utan att ens kolla om de kommer nån körande.. jävla idiot tänker jag.. men det var inte det värsta för 2 sekunder senare kommer en bil från samma håll som tänker att om han framför kunde så kan jag.. ja fick tvärnita.. körde ikapp henne o låg 1 meter bakom för att stressa.. följde efter henne en bit men hon skulle på helt fel håll (fick aldrig henne att stanna heller) så ja sket i de o körde hem.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Gixxer Mike skrev:
Bilister och en del lastbils chaffisar är totalt livsfarliga..jag höll på att stryka med förra året när jag låg på Essingeleden vid Skogaholmsbageriet ..så kommer det en grinig postlastbil och blir rikstokig för jag kör om på insidan så han börjar svänga ut framför mig och därmed pressa mig mot räcket (det är typ en bro man kör på) och polaren som låg bakom sa att det va MAX 1 dm mellan mitt styre och lastbilen..och jag såg att killen kollade på mig innan han började prejas..sen när jag kom undan så bara satt han och garvade och tutade..fattar dom inte hur oskyddat man sitter på en hoj eller är dom så jääävla korkade?
... eller ska man faan montera på kamera på hojen som visar hur bilister uppför sig mot hojjar i trafiken sen lämna in den till snuten eller nåt..bara man får med deras regnr ock allt..men vet nån om en sån sak skulle vara laglig_?

Jag hade fan nitat honom!
Utan tvekan!

Det är en sak om de prejar en oavsiktligt. (En del bilister är ju så gott som blinda...) Men att avsiktligt göra det? Då får man fan stå sitt kast!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gixxer Mike skrev:

Närkontakt med lastbilar är verkligen ingen höjdare.

Gixxer Mike skrev:

Skulle man börja filma i trafiken så står nog motorcyklister för fler trafikbrott än bilister och lastbilar. "What goes around comes around."

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Goodstuff skrev:
Närkontakt med lastbilar är verkligen ingen höjdare.

Skulle man börja filma i trafiken så står nog motorcyklister för fler trafikbrott än bilister och lastbilar. "What goes around comes around."

Precis min tanke :)

:hej

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:

Troligtvis. :p
Men mordförsök / dråpförsök / försökt till kroppskada är högre i straffskalan än att köra förfort...

Jag är ingen ängel i trafiken, men jag försöker ALDRIG avsiktligt skada någon annan, oavsett hur irriterad jag blir på denne! :fakta

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
PutteLiten skrev:
Men mordförsök / dråpförsök / försökt till kroppskada är högre i straffskalan än att köra förfort...

Jag är ingen ängel i trafiken, men jag försöker ALDRIG avsiktligt skada någon annan, oavsett hur irriterad jag blir på denne! :fakta

"Jag hade fan nitat honom!
Utan tvekan!" citat putteliten

I rest my case ;)

EDIT/ eller slår du som en kärring :p

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sergeant skrev:
"Jag hade fan nitat honom!
Utan tvekan!" citat putteliten

I rest my case ;)

EDIT/ eller slår du som en kärring :p

:lol

Uhuh... Jag menade försöka skada någon med fordonet... :D

:hej :1pajas

(annars är jag en snäll påg igentligen, men jag blir så arg när någon försöker skada folk på ren pinkiv :6surkart )

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
PutteLiten skrev:

Att medvetet köra för fort är ju att öka riskerna för sina medtrafikanter - även om man sitter på en motorcykel.

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
PutteLiten: Jag förstod vad du menade men det gäller att aldrig tappa "garden" här på sporthoj :)

Goodstuf: Ibland är du nastan gudomligt korrekt :bow, se bara på "chrille skall ha en ny framfälg"-tråden. Du verkar vara en mycket fin människa fast att du är feminist ;) .

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Att medvetet köra för fort är ju att öka riskerna för sina medtrafikanter - även om man sitter på en motorcykel.

Att starta motorn på bilen och läga i växlen ökar oxå riskerna för medtrafikanterna jämfört med om du tagit cyckeln istället...

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sergeant skrev:
PutteLiten: Jag förstod vad du menade men det gäller att aldrig tappa "garden" här på sporthoj :)

Hehe, jo jag gissade det. Men bara "försäkerhetskull" så... :D

:tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sergeant skrev:

Goodstuf: Ibland är du nastan gudomligt korrekt :bow, se bara på "chrille skall ha en ny framfälg"-tråden. Du verkar vara en mycket fin människa fast att du är feminist ;) .

Tappa garden ska man inte göra för det finns alltid någon som hugger.
En moralkärring kan väl inte vara ngt att ha? Jag är verkligen inte bättre än någon annan men det kan vara bra att se saker ur flera olika perspektiv och det försöker jag göra. Det är bra om folk gör det med det jag skriver också.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Sergeant skrev:

Är Goodstuff feminist? :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd
Stackare.

Jag antar och hoppas att vi här inne underlättar för mc-åkarna när vi är ute i bilen. Det gör jag i alla fall.
Jag vet inte hur tokig jag hade blivit om någon ville preja mig men jag höll på att krocka med min gamla volvo när jag kom på huvudled och en gubbe stannar - han hade stopplikt. Ser mig komma, OCH KÖR UT framför där han sen stannar för att kolla när min glänsande IKEA pappareskorgfront kommer mot honom....... :skrämd

Jag nitade bromsarna och sa till min passagerare att hålla i sig för nu smäller det finfint. Släppte bromsarna precis innan det small och styrde upp över mittrefugen och undvbek smällen.

Då kör gubben iväg och jag svänger efter och jagar honom. Han kör i cirklar i ett bostadsområde livrädd för att stanna. Håller 20 - 30km/h och stannar efter en kvar där jag ser dem båda(gubben o kärringen) låsa om sig ordentligt då jag kommer ut :D De bad om ursäkt.

750RR

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Stod här om dagen i trafikljuset mellan Häradsvägen och Huddingevägen mitt i allt börjar bilisten framför backa!? Som tur är står jag inte precis i linje bakom honom så han backar in i min vänster blinkers som böjer sig utan att gå sönder, jag tippar hojen åt sidan för att undgå att han repar hela sidan. Sen rullar jag fram till vänster fönster som är öppet och skriker allt jag orkar, gubbfan bara "vadå?", jag förklara (skriker) för han att han backade på mig, han bara tittar lite och säger på dålig nysvenska "vadå", skriker ännu mer är helt skogstokig vid det laget, gubben börjar öppna sitt säkerhets bälte för att kliva ut (för att spöa mig toligen) jag skriker lite mer och nämner nått om kolfiber på handsken och tänder han släpper taget om säkerhets bältet och svammlar nått... Jag orkar inte och slänger i 1:an och kör ner till korsningen!

Jävla idiot! :mad:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
rougie skrev:
Stod här om dagen i trafikljuset mellan Häradsvägen och Huddingevägen mitt i allt börjar bilisten framför backa!? Som tur är står jag inte precis i linje bakom honom så han backar in i min vänster blinkers som böjer sig utan att gå sönder, jag tippar hojen åt sidan för att undgå att han repar hela sidan. Sen rullar jag fram till vänster fönster som är öppet och skriker allt jag orkar, gubbfan bara "vadå?", jag förklara (skriker) för han att han backade på mig, han bara tittar lite och säger på dålig nysvenska "vadå", skriker ännu mer är helt skogstokig vid det laget, gubben börjar öppna sitt säkerhets bälte för att kliva ut (för att spöa mig toligen) jag skriker lite mer och nämner nått om kolfiber på handsken och tänder han släpper taget om säkerhets bältet och svammlar nått... Jag orkar inte och slänger i 1:an och kör ner till korsningen!

Jävla idiot! :mad:

Ursäkta mig, men du är ju en riktig mes - eller feminist.

Måste kännas skönt att köpa nyta blinkers va?

Får jag slå sönder ditt kåpglas så du kan köpa nytt till dig själv? Du verkar gilla sånt ju......

750RR jag är ursäktad så du vet ;)

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
maverick_750rr skrev:
Ursäkta mig, men du är ju en riktig mes - eller feminist.

Måste kännas skönt att köpa nyta blinkers va?

Får jag slå sönder ditt kåpglas så du kan köpa nytt till dig själv? Du verkar gilla sånt ju......

750RR jag är ursäktad så du vet ;)

Slickan mupp du är blinkersen gick inte sönder :crash

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...