Biljetter till MotoGp

Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Såg att MotoGp har öppnat bokningen av biljetter till årets tävlingar.

Är sugen på att sticka till Assen och Brno för att se racen.
Deras billigaste 3 dagars pass.. hur bra är dom? Kan man se något, eller måste
man ha speciella läktar platser? (=mycket dyrare)

Assen 3 dagars 99€, Thursday-Saturday Pass to MotoGP - General Admission

och Brno 3 dagars 62€, 3-day pass to MotoGP - General Admission A B D E and G

Har själv kollat på Assen för länge sedan, men det var på Doohans tid, så jag
kommer dåligt ihåg vilket man fick tillgång till och inte på vanliga biljetter..
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
På Assen är där en massa naturläktare, men till söndagen hade jag nog köpt "riktig" plats vid den sista högfartshögern.

Brno var det ju inte så länge sedan du besökte :) Naturläktaren vid grytan är ju klart godkänd där.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
På Assen är där en massa naturläktare, men till söndagen hade jag nog köpt "riktig" plats vid den sista högfartshögern.

Brno var det ju inte så länge sedan du besökte :) Naturläktaren vid grytan är ju klart godkänd där.

Så man kommer åt naturläktaren vid "grytan" på Brno med dom enkla biljetterna? Najs :tummenupp
 

krilleyzf

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Yamaha R1 12
Så man kommer åt naturläktaren vid "grytan" på Brno med dom enkla biljetterna? Najs :tummenupp

Du bör köpa C+F biljetten för att komma mitt i "gytan" .
Rekomenderar att du köper direkt via Brno eller Assen egna sidor. Brukar vara billigare så. Assen släppte sina biljetter i Dec redan.
 

jonyl

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Ort
Mora
Hoj
-99 Ducati Monster 900
Instämmer med föregående talare ang Brno, köp C+F biljett, då kan du röra dig fritt runt hela banan ( ej start och mål) och kan välja och vraka bland naturläktarna som sväljer flera hundratusen. C läktaren är i mittt tycke bäst men den brukar bli trång under Motogp. Bara 14 dar kvar till avresa mot Brno nu ! :yoparty
 

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Där min säng sover ;)
Hoj
CB1000RA -09
Kul att de blir fler masar på Brno, synd bara att de är en Morabo ;)

Instämmer med föregående talare ang Brno, köp C+F biljett, då kan du röra dig fritt runt hela banan ( ej start och mål) och kan välja och vraka bland naturläktarna som sväljer flera hundratusen. C läktaren är i mittt tycke bäst men den brukar bli trång under Motogp. Bara 14 dar kvar till avresa mot Brno nu ! :yoparty
 

jonyl

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Ort
Mora
Hoj
-99 Ducati Monster 900
Kul att de blir fler masar på Brno, synd bara att de är en Morabo ;)

Ok! Men jag är rumpmas i grund och botten :) Ja jag har varit ner några år nu, årets höjdpunkt, ska du hojja ner? vi flyger och lyxar till det med hotellboende i Brno.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Jag köpte mina biljetter hos Gosporttravel, de var hjälpsamma.
Brnos egen sida hade certifikatfel, de svarade inte i telefon eller på mail. Inte läge att skicka dem mina kreditkortsuppgifter i "blindo".

Brno är en fantastisk bana, lätt att flytta och se olika delar - och få se längre kombinationer. Så är ölen både god och billig :)
 

jonyl

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Ort
Mora
Hoj
-99 Ducati Monster 900
Jag köpte mina biljetter hos Gosporttravel, de var hjälpsamma.
Brnos egen sida hade certifikatfel, de svarade inte i telefon eller på mail. Inte läge att skicka dem mina kreditkortsuppgifter i "blindo".

Brno är en fantastisk bana, lätt att flytta och se olika delar - och få se längre kombinationer. Så är ölen både god och billig :)

Ok. jag beställde på banans hemsida, gick klockrent dom skickade biljetterna på rek brev inom en vecka, vad fick du betala där? kollade på motogp.com först men det var dyrare att handla där. Ja ölen är det inget fel på, dock i dyraste laget för att va tjeckien på plats vid banan . Men antar att det blir ett gäng Starobrno under helgen :fyllisar
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Vi är 8 stycken som åker hoj från Stockholm via Nynäshamn och Gdansk till Brno, vi sitter på T4, då har man tillgång till C+F också om man vill....
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Ok. jag beställde på banans hemsida, gick klockrent dom skickade biljetterna på rek brev inom en vecka, vad fick du betala där? kollade på motogp.com först men det var dyrare att handla där. Ja ölen är det inget fel på, dock i dyraste laget för att va tjeckien på plats vid banan . Men antar att det blir ett gäng Starobrno under helgen :fyllisar
Detta var tyvärr förra året, hade gärna gjort om det i år.
Då funkade deras hemsida sådär skulle jag säga.
Ja, MotoGP var löjligt dyra. Gosporttravel hade väl ett påslag på 15% ca gentemot priset på banan - men att skicka all kreditkortsdata över okrypterat till någon som inte svarar till Tjeckien var inte aktuellt. Gosport svarade och hjälpte oss få bra biljetter.
 

jonyl

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Ort
Mora
Hoj
-99 Ducati Monster 900
Detta var tyvärr förra året, hade gärna gjort om det i år.
Då funkade deras hemsida sådär skulle jag säga.
Ja, MotoGP var löjligt dyra. Gosporttravel hade väl ett påslag på 15% ca gentemot priset på banan - men att skicka all kreditkortsdata över okrypterat till någon som inte svarar till Tjeckien var inte aktuellt. Gosport svarade och hjälpte oss få bra biljetter.

Nej hemsidan är ju inte den bästa, förra året handlade jag på plats , lite dyrare + köa en halvtimme. Då får du sitta hemma och va avis då! :D
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top