Billig bruks-sport-touring hoj?

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Ett riktigt guldkorn jag såg att du missade var den klassiska r1an. 98-99an kan du få för 40 000. En riktigt rolig hoj som du både kan köra riktigt lång med eller ta till en bandag och leka av dig. Din längd är inga problem!

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
plus att då får du massa extra förgasarhästar.:dummer

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Köp för helsike ingen XJR.
Jag vill fortsätta att vara unik med min utan vindruta..

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tjo! Har du kikat något på en Triumph Sprint? Finns en del inom det prisspann du söker i, och finns med hel/halvkåpa.

Jo, jag har en sån, och även jag är två meter lång. Trivs som tusan på den, och motorn är himla mysig. 118 hk tror jag. Med en doublebubble och slipon så blir det en kul cykel. :) Men orginalspeglarna lär väck, för dom ser man bara sig själv i. Jag har satt dit styrändsspeglar, det funkar kanon.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Jag har en snorkråka med jaws sänkta pinnar o vfr styre. Är som klippt o skuren för vad du letar efter. Det styret behöver du inte ens byta kablar för o montera.O yepp, du sitter bekvämt en bra bit över laglig hastighet. Ruggig massa pulver i motorn, skottsäker konstruktion, vettig försäkring. Med låga standardrutan så landar luftkudden då jag sitter rakt upp i axelhöjd ungefär.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Jag har en snorkråka med jaws sänkta pinnar o vfr styre. Är som klippt o skuren för vad du letar efter. Det styret behöver du inte ens byta kablar för o montera.O yepp, du sitter bekvämt en bra bit över laglig hastighet. Ruggig massa pulver i motorn, skottsäker konstruktion, vettig försäkring. Med låga standardrutan så landar luftkudden då jag sitter rakt upp i axelhöjd ungefär.

Vafan är en snorkråka för hoj :va

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Jag skulle nog byta ut Hondan till en blackbird istället. VTR'en är en i sammanhanget kompakt hoj, men framför allt så är bränsletörsten i kombination med den lilla tanken ingen bra kombo för touring...
Precis, kinesen vet vad han pratar om, det går inte att toura med den så köp INTE en Firestorm. Jag har (med sambon bakpå) kört långtouring i Skottland, Alperna, Norge och Sverige med min så jag borde också veta vad jag pratar om...

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Du får nog helt enkelt gå tillbaka till en 12a :hihi
zx1dd2.jpg

Med helibars+corbin seat+MRA Variotouringscreen+buell footpegs+tankväska så kan man åka låååångt på zx12 :fakta

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ehhh... är det meningen att man skall fatta något av den bilden?

Om man köper en zx 12r får man hålla tre flickor i handen...? (När man kör?!)
Den som köper en Blackbird måste hålla en kille i handen...?
Och den som skaffar en Hayabusa får tre nya pojkvänner? Ett helt kollektiv av söta pojkar?

Och en :) - för säkerhets skull. Så att det inte uppstår några missförstånd.

Sorry för OT!

On topic: letade själv efter något "att åka lite längre på men ändå ha kul på småvägar" och hittade (som även Tompten skriver) Triumph Sprint. I mitt fall en Sprint ST med helkåpa och 955-motorn. Pris 32000 för en 2003:a med 2200 mil.

Last edited:

Kneedrag

Guest
Om man vill spendera minimalt med pengar men få en trevlig hoj så en Suzuki rf 900 kan vara något.
Inte den snyggaste hojen men trevlig sport touring hoj. Och alla som äger en verkar nöjda.

Billig försäkring bilsport och mc tar den . 250 kr mån hel/hel.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Precis, kinesen vet vad han pratar om, det går inte att toura med den så köp INTE en Firestorm. Jag har (med sambon bakpå) kört långtouring i Skottland, Alperna, Norge och Sverige med min så jag borde också veta vad jag pratar om...

Vad har min härkomst med saken att göra :va
Kul för dig, själv får jag stanna och tanka min var 17'e mil om jag inte vill riskera att behöva knuffa... fast så har jag den gamla modellen med mindre tank och fuggar

NorthBear

Förvirrad dåre
Gick med
5 Mar 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA
Oj vilken respons! Tusen tack till alla bidrag och förslag om hojjar!

Triumph Sprint har jag aldrig lyckats komma i kontakt med och klämma på, men den är helt klart intressant!

Ska man jaga en förgasare eller insprutarhoj?

zx12r var en rolig hoj, men jag blev en motorvägshuligan så fort jag satte mig på den. Vill ha roligare i lägre farter istället, så man har något chans att överleva en avåkning.

Z750 -12 provade jag några gånger, gillade den skarpt. Men vill helst ha mer motor, gärna större storlek och till ett lägre pris. Men körglädje var den cykeln rik på. Har haft en z1000 -03, men den var för liten till storleken.

Vilka höga krav jag har känner jag, men med erfarenheter från alla här inne så har man råd med det :)

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
Ktm superduke!
Ev Ktm 950
Bra avstånd mellan sadel o fotpinnar.

200cm lång är inget problem.
Dok kanske de ligger lite över er pris bild.
Tok pruta annars!:tummenupp

NorthBear

Förvirrad dåre
Gick med
5 Mar 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA
Såg ut som en KTM 950 inte var alldeles för långt ifrån 40papp! Hur är körställningen på en sådan? Är det mer upprätt mot motardhållet eller är det sporthojställning?

NorthBear

Förvirrad dåre
Gick med
5 Mar 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA
Vill tacka för alla tips och all hjälp! Det blev en Suzuki GSF Bandit 1250 SA -07

Mest för att det var en mer upprätt körställning och den hade ABS och till ett
oförskämt bra pris med tanke på att den bara hade gått 620 mil :)

Hade nog aldrig tänkt på dem om jag inte fått tipsen här inne! Och nu är jag görnöjd! Tack!

Mvh // Björn

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Vill tacka för alla tips och all hjälp! Det blev en Suzuki GSF Bandit 1250 SA -07

Mest för att det var en mer upprätt körställning och den hade ABS och till ett
oförskämt bra pris med tanke på att den bara hade gått 620 mil :)

Hade nog aldrig tänkt på dem om jag inte fått tipsen här inne! Och nu är jag görnöjd! Tack!

Mvh // Björn

Grattis! Hoppas du blir nöjd!. Du får kolla in Bandit 1250 tråden!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC