Billig dykutrustning?

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Någon som vet vart det finns billig (ny) dykutrustning att köpa.
Hela "paket" eller löst.

Gärna företag som det går att beställa av över nätet.

Fyll på med förslag nu alla goa SH:are! :tummenupp

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Vet att du frågade om ny men släng ett getöga på blocket. finns grejjer som använts 10ggr och säljs för en spotstyvel, PS:Jag har ett par 2x10 300 till salu med mainfold kranar

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Chii skrev:
Vet att du frågade om ny men släng ett getöga på blocket. finns grejjer som använts 10ggr och säljs för en spotstyvel, PS:Jag har ett par 2x10 300 till salu med mainfold kranar
Tackar, jo tanken har slagit mig faktiskt.
Lite svårt dock att veta om de verkligen är användas så pass lite.

Men oftast stämmer de ju, många som köper nytt och sen tröttar efter en stund och så.

TERMINATOR skrev:
kolla dykskolor, dom brukar sälja ut billigt
Ahh de var ingen dum idé....visserligen antar jag att de oftast är beg. men då kan man nästan lita till 100% på att de är bra servade.

Tack för tipset....får kolla upp lite vilka skolor som finns i Uppsalatrakten ikväll :tummenupp

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
LocDog skrev:
Tackar, jo tanken har slagit mig faktiskt.
Lite svårt dock att veta om de verkligen är användas så pass lite.

Men oftast stämmer de ju, många som köper nytt och sen tröttar efter en stund och så.

Ahh de var ingen dum idé....visserligen antar jag att de oftast är beg. men då kan man nästan lita till 100% på att de är bra servade.

Tack för tipset....får kolla upp lite vilka skolor som finns i Uppsalatrakten ikväll :tummenupp

Foton avslöjar oftast skicket+ att kvalitets grejjer är mycket svårt att ha sönder eller skada, Torrdräkter är inte kul att köpa begagnat dom kräver mycket vård men allt annat är perfekt beggat, Försök läs köparen och kolla prylarna, oftast ser man vad det är för person, en söndagsdykare har ofta taskig koll på vad dom har för prylar

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Av egen erfarenhet så skulle jag köpa lite lättare begagnade prylar på typ blocket. Att köpa från en skola skulle jag inte råda dig till att göra. Det är oftast inte speciellt bra prylar, som har många dyk med orutinerade personer och de säljer oftast till överpris p.g.a. alla elever som vill köpa begagnat.

Reb0

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
LocDog skrev:
Någon som vet vart det finns billig (ny) dykutrustning att köpa.
Hela "paket" eller löst.

Gärna företag som det går att beställa av över nätet.

Fyll på med förslag nu alla goa SH:are! :tummenupp
Jag handlade från scubastore.cóm. snabbt och billigt. grejerna skickades från spanien och var framme med dhl som ringde på dörren 2 dagar efter att jag beställt. :tummenupp

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Chii skrev:
Foton avslöjar oftast skicket+ att kvalitets grejjer är mycket svårt att ha sönder eller skada, Torrdräkter är inte kul att köpa begagnat dom kräver mycket vård men allt annat är perfekt beggat, Försök läs köparen och kolla prylarna, oftast ser man vad det är för person, en söndagsdykare har ofta taskig koll på vad dom har för prylar
He he jag är nog lite av en söndagsdykar tror jag nog :)

Hellt rätt som du säger, bilder är lätt att få fram för de flesta vilket är bra för att se i vilket skick prylarna är i.

Jag kommer nog bara att dyka under sommarn och sen en del i varmare länder så jag kommer till en början inte använda dräkt. Men det kan hända att man köper till det vid ett senare tillfälle.

crashtestdummy skrev:
Jag handlade från scubastore.cóm. snabbt och billigt. grejerna skickades från spanien och var framme med dhl som ringde på dörren 2 dagar efter att jag beställt. :tummenupp
Tack för tipset...den sidan hade det mesta :tummenupp

Ska sätta ihop ett paket ikväll och se vad man kan få ge. Tack igen :Bugar

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
LocDog skrev:
He he jag är nog lite av en söndagsdykar tror jag nog :)

Hellt rätt som du säger, bilder är lätt att få fram för de flesta vilket är bra för att se i vilket skick prylarna är i.

Jag kommer nog bara att dyka under sommarn och sen en del i varmare länder så jag kommer till en början inte använda dräkt. Men det kan hända att man köper till det vid ett senare tillfälle.

Tack för tipset...den sidan hade det mesta :tummenupp

Ska sätta ihop ett paket ikväll och se vad man kan få ge. Tack igen :Bugar

Kom ihåg att du kommer vilja ha en minst en semi-dry dräkt var än du kommer dyka i sverige. Om du inte bara vill ligga på typ 5 meters djup och bubbla! :)

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Nej fy, allt annat än torrdräkt i svea är kasst tycker jag, men jag gillar inte kyla direkt :)

Mitt bästa tips är heltorr skaldräkt, då kan man fylla på med så mycket kläder man vill! Dessutom den är lätt att torka osv..

Lycka till med allt!

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
A.C skrev:
Kom ihåg att du kommer vilja ha en minst en semi-dry dräkt var än du kommer dyka i sverige. Om du inte bara vill ligga på typ 5 meters djup och bubbla! :)
Ja nej inga 5m här inte =)

Jo men precis som du säger så behövs dräkt i de svenska vattnen.
Men jag tror jag kommer att köra utan de gånger jag dyker här, det blir nog mest kortare pass mest för att still abstinensen och utforska vrak på grundare vatten.

Mesta dels kommer dykningen att ske i Spanien och där är sikten lite bättre och så är det relativt varm även runt 20m.

Och då kanske man inte går ned så djup, de är ju inte så värst bra sikt i vattnen om kring där jag bor tyvärr.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...