Billig försäkring på Honda?

Honda har ju märkesförsäkringsavtal med IF.Men eftersom IF gärna tar betalt för sin premie men sedan skiter i att betala ut ersättning vid behov så kan jag tyvärr inte rekommendera detta bluffbolag om du nu skulle nappa på deras erbjudande.

Jag har haft med IF att göra på 2 smällda Hondor de senaste åren (2011 och 2009) och i båda fallen har de varit hur bra som helst att ha att göra med. Verkstan däremot var hur seg som helst.

Inga problem med ersättning för inte bara hjälm, utan även kläder. Trots att det ena gången var krasch på SBP:s inhängade område (utan lov) och andra gången på bana.

Dessutom har premien i båda fallen varit sanslöst billig jämfört med alla andra och vad jag ens kunnat hoppas på. I inget av fallen har jag dock haft märkesförsäkring, så de är dessutom avställningsbara (men ÅRSpremien har varit lägre än på märkesförsäkringen) - och självrisken det normala 6000 på vagnskada. :tummenupp

la om min försäkring på Gixxern i dagarna och numera har jag Suzuki märkesförsäkring (Länsförsäkringar) ger 5500:-/år hel/hel med 5K vagnskada och 3K på resten... Thats sheep... :D

la om min försäkring på Gixxern i dagarna och numera har jag Suzuki märkesförsäkring (Länsförsäkringar) ger 5500:-/år hel/hel med 5K vagnskada och 3K på resten... Thats sheep... :D

Får man fråga hur gammal du är och om du bor i stan eller på landsbygden utan att få ett slag över nacken? :D

Har Honda cbr600fa 2011 är 24 år haft körkort sen i somras och betalar 9000kr för helförsäkring hos if Hondas försäkring. Känns rätt bra faktiskt

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick