GSXR1100R
The older i get the faster i was
- Gick med
- 8 Mar 2003
Passa på att handla http://www.lidl.se/se/index.nsf/pages/c.o.oow.20050124.p.Pulverslackare_6_kg 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Teddy skrev:Ytterligare ett köptips till alla rookies med ansträngd ekonomi.
Rusta säljer kompressor 2hk 24l för 699 kr och tillbehörspaket med slang, luftpåfyllare och blåspistol för 149 kr.
Robban_C skrev:För den som inte känner till det så kan jag nämna att en pulversläckare skiter ur sig hejdlöst med pulver som dessutom är aggressivt mot bland annat aluminium. Dessutom är det mycket jobb att sanera pulvret.
Å andra sidan blir det ännu mer jobb om man ingen släckare har.Och har man ekonomiskt bara möjlighet att köpa denna släckare (som ju var riktigt billig) så....
Tolka alltså inte detta som att jag avråder för det gör jag inte. Jag ville bara belysa att pulver relaterat andrasläckmetoder har sina nackdelar. Men det är massormassor bättre än ingen släckare alls.![]()
GSXR1100R skrev:Vad kan man ha istället för pulversläckare då? vi har tusentals liter med bensin i tankdepån vid ERF![]()
Usch.GSXR1100R skrev:Vad kan man ha istället för pulversläckare då? vi har tusentals liter med bensin i tankdepån vid ERF![]()
Man hoppas att slippa få användning av dom, inte kul om det tar fyr i tankdepån, pulver är som Robban säger ett otyg att sanera men det är billigt och bra.sleven skrev:Pratade med en tempus återförsäljare om det. Han sa att man skulle ha kolsyra eftersom den försvann helt efter släckning och lämnade inga spår efter sej. Men så kostar den ju avsevärt mycket mer.
Köpte själv två stycken Lidl släckare i måndags. Prisvärt![]()
/Sleven#16
På julen kan man sätta en tomtemask på sin sexkilossläckare och ha en aldeles egen tomteanja skrev:tack för tipset! jag har alltid velat ha en alldeles egen brandsläckare. och nu har jag en.![]()
Anton_Ljunghusen skrev:Äsh kolsyra ska det vara.. Pulver är ett HELVETE att sanera (och folk som har pulversläckare i bilen). Jag säger helst kolsyra, sen skum och sist pulver.
Kolsyra ger inga synliga spår och funkar att släcka allt med. Gör nog pulver också men skum + elektricitet är ajaj
edit: Man ska passa sig lite för kolsyra då det kan ge ganska kraftiga kylskador
anja skrev:Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag tänker i alla fall inte använda min brandsläckare. Då blir det inget pulver att städa upp. Problemet löst.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |