Billig intercom - vilken är bäst

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Köpte hem ett kit med två V6 intercom i våras.. för min del är de snudd på oanvändbara då jag får oerhört mycket störningar så fort jag kopplar telefonen till dem (iPhone 7), så fort jag får ett samtal så får man det där ljudet som man fick för längesedan när man höll en telefon för nära en radio.

Enda lösningen jag kommit på var helt sonika att plocka ur antennen ur den, funkar typ som handsfree och för musik från telefonen men ingen intercom mellan enheterna längre.
Fan va tråkit för dig .
Själv har jag använt samsung s6 edge+ och Samsung s7 utan störningar . Har kört med en annan som hade iphone och v6 1200m utan problem så du fick nog ett defekt x så bara lägga in en case så får du nytt eller pengarna åter .
Alldrig haft problem när jag gjort em case på ebay , om säljaren strular så klicka på låt ebay avgöra.
Alltid fått mina pengar åter ..

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Langelus

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2016
Hoj
Su zuuuu kii GSR750
Öppnade faktiskt ett case om det och jag fick välja mellan typ 5-10$ refund och behålla dem eller skicka tillbaka dem till han, orkade inte hålla på så tog pengarna och skrev av det som en dålig affär bara.

Handlar rätt mycket på ebay annars och generellt sett så är säljarna mycket mer tillmötesgående än vad den här tomten var!

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Mött dom oxo men när dom strular så har jag bara tryckt på att låta ebay avgöra , berättar för säljare vad returfrakten kostar och kräver betalt innan så ger dom sig .

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag har exakt samma problem med min v8. Massa konstiga störningsljud när man använder bluetooth.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Som vanligt då: man köper det "billiga" först, blir missnöjd och köper sedan det dyra ändå eftersom det är det som fungerar. Så har man betalt BÅDE för det dyrare och för skräpet. Billigare är att bara köpa det som fungerar direkt.

Buy quality, cry once.

Skickat från min G8231 via Tapatalk

donron

Medlem
Gick med
2 Feb 2017
Hoj
Yamaha XSR900 | Triumph Scrambler 1200 XE
Jag är grymt nöjd med min v6.
Fungerar klockrent med min s7 både för Spotify och att prata i telefon. Jag hör dem jag pratar med tydligt och de hör mig bra. Låg i 80-90km/h häromdagen när min sambo ringde och hon kunde inte höra att jag åkte hoj :tummenupp

Har även prövat ihop med polarens v6 och kommunikationen mellan oss har fungerat utmärkt.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Har provat att köra med V6 1200 ett par timmar i dag parkopplad med annan mc. Kan bara meddela att allt fungerade hur bra som helst. Mycket prisvärt köp, mao.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vi ser fram om en rapport augusti 2022. Någon vecka brukar det mesta fungera...

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Vi ser fram om en rapport augusti 2022. Någon vecka brukar det mesta fungera...
Kört många mil med min detta året , även i regn och så långt funkar den bara bra .
Med tanke på att den kostar 300kr så om jag köper en ny varje år tills 2022 så är det fortfarande billigare än att köpa en som möjligen oxo är gjort i kina men bara ett annat känt märke .
Risken är att det står made in kina på din med :)
Men vi kan väl båda prova komma ihåg denna tråden sommaren 2022 och sen kan vi skriva om vi har kvar samma eller bytt ut dom och jämföra kostnaden .
Såg en begagnat sena g9 idag för bara 1200kr hmmm näää tror inte det när även när min kompis med sin g9x tyckte det var bättre ljud i min :)

Last edited:

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Köpte en V6 när en polare ville övningsköra förra året. Har kört två säsonger med dem nu och de funkar utan några som helst problem.

Har övningskört med fyra pers de senaste två åren som alla kört med V6 också och än så länge rullar de på bra.:tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år