Billig intercom?

Heale

Guest
Som rubriken lyder så söker jag efter en billig enkel intercom. Tjejen åker inte med jättemycket men de gånger hon gör det hade det varit gött att kunna prata lite. Åker alltså på samma mc. Viktiga är väl att hörsnäckan är ok, inte för stor.

Någon som har ett bra tips? Vet att det finns många länkar i ämnet men orkar helt ärligt inte läsa alla:)

Tack för hjälpen

HyyLand

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2010
Hoj
DR600 -88, KTM EXC-F 250
Jag köpte en snorbillig uppsättning trådburen intercom från Lidl för ett par år sen. Använde den ett par gånger med exet bakpå men tröttnade fort på den. Den såg ut som två billiga handsfree-set med två öronsnäckor och en liten mikrofon. Ljudet var uselt så det var svårt att höra vandra och snäckorna skavde i öronen. Men det värsta var surrandet och brusandet när man INTE pratade. Så nej, för billig intercom är inte värt pengarna.

Nu använder jag och polarna Scala Rider 2 vilket funkar sjukt bra! Inget brus och man hör varandra bra även i motorvägsfart.

Jag har inga erfarenheter av Biltemas eller mellansegmentet men passa dig för dom absolut billigaste.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...