Billig o bra laptop, vart?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Tänkte tjacka en laptop imorrn. Ska inte ha den för spel o skit, utan bara som en surf/jobb-dator... Behöver inte vara sjukt lätt eller så, då jag skall ha den i lägenheten ganska stationärt för det mesta. Skall ha trådlöst internet på den, vet ej om det är något speciellt som krävs då. Tips på sajter/affärer med någon vettig specifik dator? INTE celeron bara.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Kay skrev:
Tänkte tjacka en laptop imorrn. Ska inte ha den för spel o skit, utan bara som en surf/jobb-dator... Behöver inte vara sjukt lätt eller så, då jag skall ha den i lägenheten ganska stationärt för det mesta. Skall ha trådlöst internet på den, vet ej om det är något speciellt som krävs då. Tips på sajter/affärer med någon vettig specifik dator? INTE celeron bara.

Tjaa.. Här i stan har vi ju plattan.. Vet inte riktigt hur det är nere i hobby-danmark..

Skämt åsido så skulle jag satsa på en Dell. Konfigurera eftar behag och bra priser!
 

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
såld
Måste den vara ny?

Köp hellre en beg kvalitetsdator än nåt billigt nytt...
Kan rekommendera IBMs Thinkpad T4x
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Ulf W: Begagnad laptop kan vara bland det sämsta köpet man kan göra tror jag, då folk köpte sina kassa ett år gamla laptops för 15 000:- , sen begär de typ 8000:- för en 1800:- utan någonting i... Näe, nytt är nog bäst.
 

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
såld
Kay skrev:
Ulf W: Begagnad laptop kan vara bland det sämsta köpet man kan göra tror jag, då folk köpte sina kassa ett år gamla laptops för 15 000:- , sen begär de typ 8000:- för en 1800:- utan någonting i... Näe, nytt är nog bäst.

Du ska ju inte köpa nåt gammalt, max typ 2 mån el så. Kan röra sig om halva nypriset.

Exempel http://www.blocket.se/view/4397712.htm?caller=dal_s&l=0&c=1&city=0

Då var den lite dyr iofs, finns billigare om man letar skulle jag tro
 

Yozzi

Stödhjul köpes!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Långtbortistan
Hoj
-39, Puck Dakota
Kay skrev:
Mja, vet ej. Letar på lite. Sugen som fan på en Ibook också, 9900.- ink moms för en splaish ny. Fina som fan.

Ska du dra den på ett företag? Leta upp en student annars så har du 10% på Apples utbud. Och det är fina maskiner.

/Y
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
Mitt tips är att köpa en ny laptop. Risken finns ju att grejer går sönder och då är det bra att ha garanti, eftersom det inte alltid är så lätt (eller billigt) att själv laga dem.

Jag har haft en Dell C600 i fyra år. Har haft 3 års på-platsen-service, vilket har räddat mig FLERA gånger. Den har gått sönder lite då och då, men dagen efter har en servicetekniker kommit ut och lagat den!
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Neb Jones skrev:
Jag har haft en Dell C600 i fyra år. Har haft 3 års på-platsen-service, vilket har räddat mig FLERA gånger. Den har gått sönder lite då och då, men dagen efter har en servicetekniker kommit ut och lagat den!


:tummenupp

Skulle också rekommendera Dell, bra priser, bra service.

ska snart lägga vantarna på en av deras bärbara.. (hem-pc erbjudande)
 

boxRoger

Arbetsnarkoman
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
RD350- njä, inte längre.
Tänkte bara nämna HP också, har en hel del trevliga modeller och sjyssta priser.
Ett tips, köp inte med mindre minne än 512Mb om du skall stå ut med prestandan på en bärbar som är väsentligt sämre än en stationär.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
IBM Thinkpads är toppkvalitet och pallar mycket misshandel, jag skulle inte vilja byta min T41:a mot något annat märke, Dells bärbara t.ex är som smäckiga plastleksaker i jämförelse med Thinkpadens titan- och magnesiumkompositskal. Jag har sumpat mina thinkpads i golvet otaliga gånger och de överlever allt (förutom ett dropp från 2.5m, då fick jag byta skärm, men allt annat levde).

Vill du ha plastigt skit för lite stålar så köper du en Dell, vill du ha hållbarhet som funkar i krig så köper du en Thinkpad :). Priset är dock högre på en Thinkpad men som alltid så får man vad man betalar för.
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jag köpte en Acer Aspire 1804 i fredags för 14180 kr här http://www.pcsuperstore.se/tuote.html?product_id=ACER-LX.A2905.119&category_id=1_3
Den har allt man rimligen kan tänkas vilja ha förutom låg vikt och liten storlek men jag behöver en stor skärm (17" wide...) eftersom jag ska ha den bl.a för att demonstrera program på.
Jag har aldrig sett något fetare i laptopväg! :D
Såg att det stod billig i trådrubriken och det kanske den inte är men om man kikar vad man får för pengarna så är den otroligt billig! Enda nackdelen är att fläktarna (3 st) hörs lite för mycket, ska testa speedfanprogrammet vid tillfälle.
Sen kan man få räntefri avbetalning på 12 månader också, det tog jag.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top