speedhunter skrev:Köpte själv en såndär dunk när jag vart på Louis nu i somras. Billigt kan jag hålla med om. Den uppfyller ju även kraven för våtkoppling. Jämfört med castrols delsyntet så tyckte jag hojen gick lika bra med louis oljan i.
Mickez77 skrev:
Dr.Bike skrev:Kan säkert vara ok, men hur blir priset med frakten osv.
En helsyntet kan du ju få för 70:-/l på Biltema, och frågar du mig verkar den vara ett både enklare och bättre val.
speedhunter skrev:Louis är en tysk butiks-kedja med ett 50-tal butiker, går även att beställa på deras hemsida, ca 180 kr i frakt.
majoon skrev:biltemas olja är inte bra.....
Dr.Bike skrev:Det verkar det vara. En billig olja alltså.
En delsynet dessutom.
Kan säkert vara ok, men hur blir priset med frakten osv.
En helsyntet kan du ju få för 70:-/l på Biltema, och frågar du mig verkar den vara ett både enklare och bättre val.
xyx skrev:Som sagt, läs oljetrådarna.
Sen är väl additiver ingenting man vill ha i oljan?
Utan snarare ett nödvändigt ont för oljor som ska ha rätt viskositet i ett brett temperaturspektrum - alltså inget man normalt sett behöver i en hoj då den sällan körs i stark kyla.
Kör själv på Biltemas Racingolja - inga problem.
Lyssna på Dr. Bike!
a_xc skrev:undrar hur pass är biltemas mc olja om man tar o jämför med castrol eller liknande? går den ens att jämnföra?
Mats757 skrev:Janssons utan anjovis
Bullar utan jäst
Bilar utan hjul
osv...
Tillsattser/additiv är det som gör oljan till vad det är.
OK, naturligtvis, bra råvaror gör produkten ännu bättre.
Men bara för att man har perfekt mjöl i påsen så blir det inga bullar utan jäst.
När det gäller tester av bilar, mc, däck, handskar, hjälmar bla bla bla... Då jämförs det till absurdum. Men när det gäller olja? Sådant verkar vara väldigt hett att ta i.
Är jag blind, eller?
majoon skrev:klart att man kan köra med biltemas oljor....men den totala livslängden på motorn minskar FORTARE med biltemas oljor och detta är inget som märks förrän hojen gått ett par tusen mil....
Dr.Bike skrev:Vad stödjer du det på?
majoon skrev:professorn i maskinelement., Bo O Jacobson på lunds tekniska högskola...
majoon skrev:professorn i maskinelement., Bo O Jacobson på lunds tekniska högskola...
xyx skrev:Ooo! Ska vi få se en riktig catfight mellan Lund och Uppsala i ämnet tribologi!?
:corn
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |