Billig R1 på blocket, vad tror ni?

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Snälla vakna upp, min far lärde mig engång att fordon och pengar bytes samntidigt, dvs inga pengar i förväg. Du har blivit förblindad av köpkåthet, ha lite is i magen, 22 mil är ingenting, åk dit o gör affären på plats eller skippa det hela.:fakta
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Ja, ren okunskap hos säljarna kan ju ligga bakom så det måste ju inte vara något"fuffens".
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Om du handlar denna gör det på plats med kontanter eller ännu bättre gå in på
banken eller gör en överförning via nätet, Inte förskott!

Om du handlar denna, kolla ram/motornummer och att ägaren kan legetimera sig
så du Vet att det är ägaren som säljer och inte någon som tyckte ägaren kunde klara sig
utan sin hoj.

Utöver detta, ta med dig någon/några så du inte är ensam, i synnerhet om det är kontantaffär
och kolla över allt det vanliga när man ska handla hoj.

Denna hade jag aldrig gett mig på, kan ju missa några bra affärer med den inställningen
men även en hel del huvudvärk.......
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Lugn nu! Låter det för bra för att vara sant - så är det alltid det.
Att dessutom inte vilja ge ut regnummer känns konstigt. Vadå stöldrisk - en 12 år gammal R1??
Åk ner ikväll med pengar i handen, 20 mil är väl inget. Ser allt OK ut så handla.
Sen är det ju lite konstigt att den är i nyskick. Efter 5000 mil borde den ju snarare vara snart redå för recycling, eller åtminstonde väl använd... Skulle den vara pedantskött så borde priset vara ett annat. Men visst ser den fin ut på bilderna.
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
så dum är jag ju så klart inte. han får inte se några pengar förrän jag är försäkrad om att hojen finns osv, reg-nr och allt. jag är absolut inte så desperat och har ingen brådska alls. det är bara att släppa skiten annars :) skulle givetvis åkt dit om jag varit hemma, jag pluggar på chalmers är det värsta så är i gbg nu, blir komplicerat att åka dit och som sagt, så desperat är jag inte.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Släpp den... Att du ens måste fråga om det är en bluff borde vara en tillräcklig varningsklocka...

Numret verkar vara ett oreggat kontantkort, hojens regnr är okänt, säljaren jobbar i ett annat land, säljer för sonens räkning, reggad på ett bolag, 5 papp i "handpenning", kryptisk historia om bokföring m.m., olika namn används, pris som är alldeles för lågt osv. Hur många fler varningsklockor behöver du?

Om det ser ut som en anka, låter som en anka och går som en anka. Då är det troligtvis en anka...
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
ja som dom andra skriver verkar skumt. får man en känsla som inte e hundra gör det inte då kommer fler billiga hojar. hade gjort som dom andra, möte direkt med personen och ingen betalning innan, vill han inte det så är det bara att skita i det.

sen hade jag resonerat så här är det på riktigt så verkar dom här filurerna rejält förvirrade och allmänt struliga. det brukar speglas i hur hojen är skött också
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
säljer MIN båge för att GRABBEN tröttnat, ehh okeeej:va
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
skulle inte åkt dit med 19 lax i bakfickan iaf
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ingen som vet vilken logga han har raderat nere i hörnet?
Då kan man ju se vilken sida bilderna kommer ifrån.
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Kan väl inte vara några problem att ta med farsgubben och 19 lök, och åka 22 mil. Försäkra går ju att göra på nätet när/om det blir affär. Sedan köra hem hojen. 22 mil dit i bil och 22 mil hem på en R1:a det klarar man ju lätt på en kväll.
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
jag luskade vidare lite och hittade en med "det andra namnet" han hade som jobbar på ett företag i växjö. haha, men varför har man olika namn? lät nog lite som en stockholmare :p
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Ingen som vet vilken logga han har raderat nere i hörnet?
Då kan man ju se vilken sida bilderna kommer ifrån.

Kan det vara så att han försökt radera ett datum när bilden är tagen?

Som andra säger så dser den lite väl fin ut för att ha gått 5000 mil.
Ska affär genomföras så skulle jag gjort det på plats och gjort upp pengarna inne på en bank.

Givetvis kollat upp hojen så man inte åker på något tråkigt som att det var stulen eller liknande.
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
får väl se om jag får nåt mail ikväll. i så fall får farsan ringa och ställa han mot väggen :tummenupp funkar inte det så är det ju bara att skita i. nån här på sporthoj som vill sälja en R1 för 25000? ;)
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top