Med en modern större 2t enduro så behöver man absolut inte hetsa på varvet, håller man sig på låga varv så är dom riktigt trevliga att åka på och svåra att köra motorstopp med. Funkar utmärkt på gata också. Tycker som rasorblade att du ska ha en kåtte 300.
Kanske är på det viset, har som sagt inte så stor erfarenhet av dessa maskiner så.
Har bara kört äldre 2-taktare 85-250cc och dessa har allt varit bra slöa på lägre varv o sen sparkar ketchupeffekten in, inget jag tycker är så smidigt om man skulle vara i skogen och fara.
Om jag nu ska kolla på ktm 300, vad för årsmodeller är det som gäller då? något man ska akta sig för eller kolla extra noga på?
Eller likaså gasgas, gur gammal får den vara?
Nu har jag iof inte jättestor koll på KTM 300:an. Skrev mest den för att det är lätt med delar och så, men jag antar att den är bra med tanke på hur populär den är i skogen.Kanske är på det viset, har som sagt inte så stor erfarenhet av dessa maskiner så.
Har bara kört äldre 2-taktare 85-250cc och dessa har allt varit bra slöa på lägre varv o sen sparkar ketchupeffekten in, inget jag tycker är så smidigt om man skulle vara i skogen och fara.
Om jag nu ska kolla på ktm 300, vad för årsmodeller är det som gäller då? något man ska akta sig för eller kolla extra noga på?
Eller likaså gasgas, gur gammal får den vara?
Drz-400.
Skittråkig hoj, men den funkar till nöjeskörning!
Yamahas wr modeller grymmt smidiga i skogen och sköna på gatan.
Jag hade en Wr426 2001 sjukt nöjd med den ända tills jag vart bestulen på den.
Men helt klart en Wr400/426/450, INTE en 250 fyrtakt....sjukt trötta....kanske smidiga i skogen men vafan då funkar en 250 fiddy lika bra....så nee satsa på 400serien....
DRZ är lite klumpig i skogen tycker ja....och ganska trött......
CRF 450 är billiga, men dock bara som cross........och cross är de ända man kan ha den hojjen till......för i skogen är dom hel värdelösa.....stora klumpiga och på tok för hetsiga...
bästa hojjen är självklart en KTM exc modell.....om du hittar en sån billigt.
Lycka till!
Kanske är på det viset, har som sagt inte så stor erfarenhet av dessa maskiner så.
Har bara kört äldre 2-taktare 85-250cc och dessa har allt varit bra slöa på lägre varv o sen sparkar ketchupeffekten in, inget jag tycker är så smidigt om man skulle vara i skogen och fara.
Om jag nu ska kolla på ktm 300, vad för årsmodeller är det som gäller då? något man ska akta sig för eller kolla extra noga på?
Eller likaså gasgas, gur gammal får den vara?
Ska imorgon åka från mariestad till västerås, och på lördag samma resa fast åt andra hållet då givetvis
Är det någon som vet någon bra cykel på den sträckan så är det bara att hojja till här.
Har kärra och pengar med mig för snabb o smidig affär!!
Nja, nu vet jag inte...jag tycker möjligheten med den snälla botten en tvåtaktare ger är överlägsen i skogen, 4-taktarna driver på betydligt mer, lite traktor-tuggande som tröttar ut, och har en stygg tendens att slå stopp i motorn utan förvarning på låga varv (det är direkt svårt att göra det med 2-takt).
Effekten styrs med motorvarvet, det är ju bara att låta bli att varva upp, så är den elakaste crosshoj mjuk och lugn (jag kör en standard CR250R -01 med endurofjädring i skogen, och har betydligt roligare med den, än med tidigare Husa 450, KTM 450).
Titta på stökiga endurotävlingar (erzberg, romaniacs, etc), där är 2-takt extremt vanligt.
Honda CRF450 -02?
Är bara en avstickare på ca 1.5-2mil ifrån E20
17.000:-.
Får helt enkelt se hur det verkar men imorgon så ska jag iaf åka o kolla på en WR400 01:a så får jag se hur den verkar.
Jag ska som sagt bara ha något som stillar mitt leksug, har inga vm-titlar i sikte.
Sen kan jag ju faktiskt erkänna att en liten del av valet mellan 2 och 4-takt är ju givetvis ljudet, och ja behöver väl inte säga vilket av dessa 2 jag föredrar
Nja, söker helst en endurohoj som sagt. Men ifall att, vart utmed E20?
Fick reda på att killen jag köpte XR:en av nu skulle sälja sin RMZ 250 -07:a för en vettig penning, lutar starkt mot den då jag vet precis vad som är gjort med den sedan den var ny.
En 250 cross har ju faktiskt inget av det du letar efter.
Slö, dåligt vrid, tråkig på grusväg och värdelös i skogen.
Det är ju en 4-takt iaf
Nja det kan hända att du har delvis rätt men som sagt så har jag ingen vana av att puttra i skog eller liknande så vad som skulle vara en bra början.
Och denna är det väldigt rätt pris på för tillfället, nästan omöjligt att förlora på affären även om jag har den kvar i 1-2år skulle jag tro.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |