Billiga däck!

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
hållundan skrev:
Körde med Roadtec Z6 på min gamla hoj och det fungerar enligt mig jefligt mycket bättre än Z4 samtidigt som det inte riktigt är lika hett som Rennsport, men om din körstil är som du nämner kan även jag varmt rekommendera Roadtec Z6!

Låter bra, slits snabbt eller håller det länge? Kanske dum fråga he he
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
toxicated skrev:
Låter bra, slits snabbt eller håller det länge? Kanske dum fråga he he
Är nog en kompromiss, det är det man ofta söker, så mycket grepp som möjligt utan att det slits för mycket för att det är för mjukt typ..
Antar att hans däck är nåt sånt!
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
toxicated skrev:
Låter bra, slits snabbt eller håller det länge? Kanske dum fråga he he
Jag vet inte riktigt faktiskt... Hann sälja hojen innan det blev för sletet, så jag har inte riktigt koll på slitaget, men det borde väl hålla minst 500 mil iaf.

Mitt nuvarande däck är piss. Tänker inte köpa ett sånt iaf... Kör på Pirelle Dragon PTS eller vafan det heter. Blir rennsport nästa gång.
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Kom precis hem från Posten med en uppsättning Michelin Pilot Sport från Reifenversand. 2395 balubas inkl frakt, beställde på skärtorsdagen. Klockrent.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
måste köpa nytt fram/bakdäck,, någon som vet om man får in ett 180 eller 190 bakdäck på en ducati monster(-97),sitter 170 nu och 5.5" fälg
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Hultan skrev:
Begade rejsdäck tycker jag funkar! Blir väl nöästan samma pris i slut ändan dock kanske med tanke på att dom slits mer.. Men man har fästet när det behövs..

jag tycker det är precis tvärt om. man har inte grepp när man behöver. dvs kallt och blött. eller innan man fått upp 80grader i däcket....
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
yonsson skrev:
Funkade klockrent för mig. Tog mindre än en vecka att få däcken. Osså fick jag två däck för samma pris som ett bakdäck kostade för mig säsången innan :yoparty


Hehe, jag minns det, fast du blev ju så rippad på det bakdäcket att hade det vart jag hade jag grämt mig än :död
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
crashtestdummy skrev:
jag tycker det är precis tvärt om. man har inte grepp när man behöver. dvs kallt och blött. eller innan man fått upp 80grader i däcket....
Jag kör inte när det är kallt eller blött, om jag gör det är det för att ta mig mig för att det börjat regna.. Skulle jag kört under sådana förhållanden skulle jag köpt en africa twin..
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
DwD skrev:
måste köpa nytt fram/bakdäck,, någon som vet om man får in ett 180 eller 190 bakdäck på en ducati monster(-97),sitter 170 nu och 5.5" fälg


170 Däck:
Passar på en 5,5 tums fälg.
Smalt = Snabbstyrt.
Hög profil = brant styrvinkel = snabbstyrt.

180 Däck:
Passar bra på en 5,5 tums fälg.
Bredare = trögare att svänga med.
Lägre profil = får en flackare styrvinkel = trögare att svänga med.

190 Däck:
Passar inte bra på en 5,5 tums fälg.
Brett = ännu trögare att svänga med.
Låg profil = ännu flackare styrvinkel = ännu trögare att svänga med.

Om du vill svänga med Duccen, så väljer du ett smalt bakdäck :tummenupp
Om du vill visa upp dig vid korvkiosken, så väljer du ett brett bakdäck :tungan

Jag tro inte att du får in ett 190 däck på din Monster. 180 är nog helt okej.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Nån som har någon aning om vad skillnaden mellan t.ex. Bridgestone BT012RG och BT012SS är?
Båda är 190/50ZR17 (73 W).

:va
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Pyton skrev:
Kom precis hem från Posten med en uppsättning Michelin Pilot Sport från Reifenversand. 2395 balubas inkl frakt, beställde på skärtorsdagen. Klockrent.

Har också planer på att ta hem ett gäng därifrån. Hur mycket låg frakten på??
Står ju på sidan att det är fri frakt om man beställer över ett antal jurosar!? Men sen fattar jag inte riktigt om det var till ett annat land, då tillkom någonting??
 

Micke N

SDK #2173
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Ducati 998
Rat skrev:
Har också planer på att ta hem ett gäng därifrån. Hur mycket låg frakten på??
Står ju på sidan att det är fri frakt om man beställer över ett antal jurosar!? Men sen fattar jag inte riktigt om det var till ett annat land, då tillkom någonting??
Jag fick hem mina däck igår från ReifenVersand.
2550:- kostade Michelin pilot sport (fram och bak) inkl frakt.
Frakten var på 15 euro vilket jag tycker är överkomligt.
Dessutom gick det snabbt. Beställde på måndag e.m. och hade däcken hemma på torsdag f.m.
Om det fortsättningsvis kommer vara sådan här priskillnad så kommer jag nog aldrig köpa däck i Sverige mer.
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Micke N skrev:
Jag fick hem mina däck igår från ReifenVersand.
2550:- kostade Michelin pilot sport (fram och bak) inkl frakt.
Frakten var på 15 euro vilket jag tycker är överkomligt.
Dessutom gick det snabbt. Beställde på måndag e.m. och hade däcken hemma på torsdag f.m.
Om det fortsättningsvis kommer vara sådan här priskillnad så kommer jag nog aldrig köpa däck i Sverige mer.

Blev en beställning för nån timma sen. Blev dock en upps "Continental Force max" :gnissla . Tänkte in i det sista men så blev det... Dom har ju faktiskt fått bra betyg både från tidnings och Sh-expertis!!? Men billigt blev det, 2 lax för allt :tummenupp . Som sagt, aldrig mer lokala "Däck Jonny, konny" eller va det nu kan va för min del iaf!!
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Nu är jag nog jättetrög men jag beställde just ett däck från mcdäckonline och i orderbekräftelsen står

Vi debiterar Ert konto med SEK 1412.50 till konto
dackonline.se
Nordea Bank AB, Drottningatan 4, 10322 Stockholm
Bankgironummer 5314-9217 Postgirot 1508567-3

Swift: NDEASESS IBAN SE 88 95 00 00 99 6034 1508 5673


Men jag har inte angivit mitt kontonummer, menar dom att jag skall betala in angivet belopp till derag PG eller BG ?

Så jag inte betalar in nu o så kommer det som PF ändå så blir det kanske bara en massa klabb :confused:
 

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Surahammar
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
Jaha, då har man varit iväg och hämtat ut ett framdäck från mcdackonline.com. Hade jag varit hemma istället för på jobbet så hade jag fått det hem till dörren, det är service det. :tummenupp
Kan varmt rekomendera mcdackonline.com för er som tvekar.

Nu ska jag bara ha tag på en däckverstad som kan kränga på skiten till en billig penning.

Hur mycket ska man max betala för montering och balansering, om man kommer med ett hjul löst? Vill ju inte betala för mycket.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
SirCastic skrev:
Funderar själv på att köpa bildäck från dackonline.se och det är tydligen samma bolag som mcdackonline.com

Sökte lite på forumet och såg att det var några personer som har fått däck levererade via dackonline.

Vore intressant om det finns fler som kan bekräfta att det fungerar innan man beställer :fakta


Länk:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67119&highlight=d%E4ckonline

Corbalin, såg sedan att det var din tråd som jag länkade till :rolleyes:

Farsan har köpt däck till bilen därifrån. Funka klockis!
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
TL Johan skrev:
Jaha, då har man varit iväg och hämtat ut ett framdäck från mcdackonline.com. Hade jag varit hemma istället för på jobbet så hade jag fått det hem till dörren, det är service det. :tummenupp
Kan varmt rekomendera mcdackonline.com för er som tvekar.

Nu ska jag bara ha tag på en däckverstad som kan kränga på skiten till en billig penning.

Hur mycket ska man max betala för montering och balansering, om man kommer med ett hjul löst? Vill ju inte betala för mycket.
En polare gav 150:- på Däckia.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top