Billiga koniska luftfilter, (typ: biltema) 55mm. Var hittar jag?

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Ebay ?

Filter

Tror inte du hittar nå billigare

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det är nog svårt att vara så snål att man tycker biltemas prisbild är för hög. Det är sällan man hittar något som är mycket billigare. Gör ett försök på www.aliexpress.com

LMR

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2013
Hoj
Egen på hd1200 -08 + Kawasaki z 750 -82
Det är nog svårt att vara så snål att man tycker biltemas prisbild är för hög. Det är sällan man hittar något som är mycket billigare. Gör ett försök på www.aliexpress.com

Nu missförstod du mig nog. Biltemas filter kostar 12 kr styck. Fast de är för små för min cykel. De andra filter som jag gav pris på är i runda slängar 150 kronor styck på mc-firmor. alltså 600 spänn för en uppsättning filter.

Det tycker jag inte handlar om snålhet, utan snarare dumhet att välja de dyrare. För "lågpris" alternativen hos mcfirmorna tror jag inte är något som helst bättre än biltemas luftfilter.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nu missförstod du mig nog. Biltemas filter kostar 12 kr styck. Fast de är för små för min cykel. De andra filter som jag gav pris på är i runda slängar 150 kronor styck på mc-firmor. alltså 600 spänn för en uppsättning filter.

Det tycker jag inte handlar om snålhet, utan snarare dumhet att välja de dyrare. För "lågpris" alternativen hos mcfirmorna tror jag inte är något som helst bättre än biltemas luftfilter.

Är det till din gamla 750 kommer den säkert att gå dom en påse nötter med originalförgasarna, bara så du vet....

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R

Prova att gå in på Svenska Biltema och inte Danska.
Inte ens materialkostnaden är väl under 20 kr. :rolleyes:

LMR

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2013
Hoj
Egen på hd1200 -08 + Kawasaki z 750 -82
Är det till din gamla 750 kommer den säkert att gå dom en påse nötter med originalförgasarna, bara så du vet....

Fick snabbt gå o läsa på lite. Är det p.g.a. vacuumförgasaren?! hmm.. verkar som att det kan vara ett problem med singelfilter på sådanna... Är det svårt att få det att funka?? Motorn går nämnligen inte bra, och jag har ingen luftburk kvar.. Köpte den utan :D

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Fick snabbt gå o läsa på lite. Är det p.g.a. vacuumförgasaren?! hmm.. verkar som att det kan vara ett problem med singelfilter på sådanna... Är det svårt att få det att funka?? Motorn går nämnligen inte bra, och jag har ingen luftburk kvar.. Köpte den utan :D

Ja det är nästan omöjligt att få den att gå bra utan luftburk. Leta upp en på ebay.

FjordHunter

Adventurer
Gick med
4 Mar 2010
Hoj
XTZ750 -97, RMX250 -99, XS750 -77 Caféracer
Tänk på att dom flesta billiga filtren typ Emgo har en inre läpp som blockerar viktiga passager i CV förgasare så dom funkar inte om man inte lyckas skära bort läppen. Det finns hyffsat billiga filter som är designade som ett KN filter istället som inte har den där störiga läppen. Jag kör t.ex. med dessa och dom är kanon https://www.mikesxs.net/product/15-0035.html

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping