Varför inte hälsa på hos närmsta cykelhandlare och titta på utgående modeller? De är ju oftast prissänkta en smula.
Tack för svaren, kom gärna med länkar ni som har några.
Det blir ingen från Biltema och inte någon dyr heller.
Den ska användas till & från jobbet samt lite cykla på grusväg, vill/behöver ej någon heldämpad cykel heller (finns inga bra/skapliga för dessa pengar)...
Fast om inte priset spelade någon roll blev det en Cannondale Super V Raven 900.
//MH
För max 5000 kr är det nog Biltema(som du inte vill) eller Cykelringen man får leta, testa annars blocket för kdär kan nog hitta en bra för 5000 kr, dock finns häleririsken. Kliv upp till runt 6500 kr så kan du hitta Cresent och Nishiki enklaste modeller som säkert duger till att åka till jobb...
www.sportson.se kan du även hitta Scottcyklar för runt 5000 kr.
Tja.
Tack för en bra länk, Sportson kommer jag att kolla närmare på.
5000 är bara ett utgångspris, det kan lika gärna bli 7000 om det finns ngt intressant (sen börjar det bli dyrt) pengarna skall gå till mitt riktiga intresse Mc.
Det blir inte heller blocket p.g.a häleririsken som du skrev. Gillar inte att folk gör pengar på att stjäla saker och sen sälja dessa
Det kanske går att hitta ngt kul för en skaplig penning, men går inte det så blir det av någon av mina lokala handlare.
Det undrar jag också! Hur billigt kommer man undan om man vill ha en MTB att leka med i terrängen? Vilka växlar osv tål stryk? Alltså lite hårdare körning än bara grusvägar.
Det undrar jag också! Hur billigt kommer man undan om man vill ha en MTB att leka med i terrängen? Vilka växlar osv tål stryk? Alltså lite hårdare körning än bara grusvägar.
Vad skall du köra för terräng? Det är när man börjar cykla på allvar som det krävs dyrare bajkar....växla med full tramp mitt i bland stenar och rötter å skit som det sliter/kräver bra grejer för att funka..
Men om man ställer frågan vilken cykel man skall ha så kör man inte ut i skogen och maxar i sån terräng.
Som jag redan sagt, det enda som har börjat ge upp på min Biltema 2k hoj är vevlagren. Nu när jag har börjat "ösa" på mer i hårdare terräng så står ju självklart en cykel med bättre bromsar och mer precisa växlar på önskelistan.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|