Billiga Mountainbikes?

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
Någon som vet vart man hittar billiga mountainbikes (runt 5000).

nätshopping tillåtet...
 

Gagarin

I rymden kan ingen höra dig gråta
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Мир
Hoj
ISR och en 996R
Tjöp en dyr istället... i alla fall om du ska använda den ute i skogen :tummenupp
 

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
Tack för svaren, kom gärna med länkar ni som har några.

Det blir ingen från Biltema och inte någon dyr heller.

Den ska användas till & från jobbet samt lite cykla på grusväg, vill/behöver ej någon heldämpad cykel heller (finns inga bra/skapliga för dessa pengar)...

Fast om inte priset spelade någon roll blev det en Cannondale Super V Raven 900.

//MH
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Varför inte hälsa på hos närmsta cykelhandlare och titta på utgående modeller? De är ju oftast prissänkta en smula.
 

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
Varför inte hälsa på hos närmsta cykelhandlare och titta på utgående modeller? De är ju oftast prissänkta en smula.

Självklart har jag kollat hos de närmaste handlarna men tyckte att det kunde vara bra/intressant att leta lite på nätet förrän jag bestämmer mig för vad jag ska köpa.

Det kanske går att hitta ngt kul för en skaplig penning, men går inte det så blir det av någon av mina lokala handlare.

Tack iaf...
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Tack för svaren, kom gärna med länkar ni som har några.

Det blir ingen från Biltema och inte någon dyr heller.

Den ska användas till & från jobbet samt lite cykla på grusväg, vill/behöver ej någon heldämpad cykel heller (finns inga bra/skapliga för dessa pengar)...

Fast om inte priset spelade någon roll blev det en Cannondale Super V Raven 900.

//MH

För max 5000 kr är det nog Biltema(som du inte vill) eller Cykelringen man får leta, testa annars blocket för kdär kan nog hitta en bra för 5000 kr, dock finns häleririsken. Kliv upp till runt 6500 kr så kan du hitta Cresent och Nishiki enklaste modeller som säkert duger till att åka till jobb...

www.sportson.se kan du även hitta Scottcyklar för runt 5000 kr.
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag köpte en Biltema hoj den har funkat bra i 1 år med en hel del skogskörning, det enda jag märkt av nu är att vevlagrerna börjar sjunga på sista versen.

Skall man bara bajka fram å tebax till jobbet samt lite grus så duger Bilteman gott. (Jag köpte en jettebillig modell 2000:- )

Nu när jag har fått smak på Mountainbiking så vill jag köpa något lite flashigare :nicka

5000:-
 

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
För max 5000 kr är det nog Biltema(som du inte vill) eller Cykelringen man får leta, testa annars blocket för kdär kan nog hitta en bra för 5000 kr, dock finns häleririsken. Kliv upp till runt 6500 kr så kan du hitta Cresent och Nishiki enklaste modeller som säkert duger till att åka till jobb...

www.sportson.se kan du även hitta Scottcyklar för runt 5000 kr.

Tja.

Tack för en bra länk, Sportson kommer jag att kolla närmare på.
5000 är bara ett utgångspris, det kan lika gärna bli 7000 om det finns ngt intressant (sen börjar det bli dyrt) pengarna skall gå till mitt riktiga intresse Mc.

Det blir inte heller blocket p.g.a häleririsken som du skrev. Gillar inte att folk gör pengar på att stjäla saker och sen sälja dessa:mad:
 

Dominator-Rocks

Guest
Tja.

Tack för en bra länk, Sportson kommer jag att kolla närmare på.
5000 är bara ett utgångspris, det kan lika gärna bli 7000 om det finns ngt intressant (sen börjar det bli dyrt) pengarna skall gå till mitt riktiga intresse Mc.

Det blir inte heller blocket p.g.a häleririsken som du skrev. Gillar inte att folk gör pengar på att stjäla saker och sen sälja dessa:mad:

:va Begär kvitto, enkelt!
 

Sick_F

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha thundercat
Köp en cykelcross, lite grövre ram är en racer funkar perfekt efter landsväg och på grusväg.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Det kanske går att hitta ngt kul för en skaplig penning, men går inte det så blir det av någon av mina lokala handlare.


Det gäller bara att vara ihärdig tror jag. Jag letade runt en hel del i både Uppsala och Västerås ifjol, men hittade inget som jag tyckte var prisvärt förrän jag hittade en Scott av utgående modell som var nedsatt 1500 kr. Har för mig att jag gav 3900 kr för denna.

2006_1861.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det undrar jag också! Hur billigt kommer man undan om man vill ha en MTB att leka med i terrängen? Vilka växlar osv tål stryk? Alltså lite hårdare körning än bara grusvägar.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Det undrar jag också! Hur billigt kommer man undan om man vill ha en MTB att leka med i terrängen? Vilka växlar osv tål stryk? Alltså lite hårdare körning än bara grusvägar.

Har en relativt enkel bakväxel (XT deore) på min downhill och den har fått en del stryk, men enda som gnäller är färgen.
 

Dominator-Rocks

Guest
Det undrar jag också! Hur billigt kommer man undan om man vill ha en MTB att leka med i terrängen? Vilka växlar osv tål stryk? Alltså lite hårdare körning än bara grusvägar.

Vad skall du köra för terräng? Det är när man börjar cykla på allvar som det krävs dyrare bajkar....växla med full tramp mitt i bland stenar och rötter å skit som det sliter/kräver bra grejer för att funka..

Men om man ställer frågan vilken cykel man skall ha så kör man inte ut i skogen och maxar i sån terräng.

Som jag redan sagt, det enda som har börjat ge upp på min Biltema 2k hoj är vevlagren. Nu när jag har börjat "ösa" på mer i hårdare terräng så står ju självklart en cykel med bättre bromsar och mer precisa växlar på önskelistan.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad skall du köra för terräng? Det är när man börjar cykla på allvar som det krävs dyrare bajkar....växla med full tramp mitt i bland stenar och rötter å skit som det sliter/kräver bra grejer för att funka..

Men om man ställer frågan vilken cykel man skall ha så kör man inte ut i skogen och maxar i sån terräng.

Som jag redan sagt, det enda som har börjat ge upp på min Biltema 2k hoj är vevlagren. Nu när jag har börjat "ösa" på mer i hårdare terräng så står ju självklart en cykel med bättre bromsar och mer precisa växlar på önskelistan.

Vill kunna köra i brutal terräng, stock och sten och jag tror nog att jag som crossförare kan ge en MTB stryk även om jag inte är rutinerad inom MTB-världen.

Men den ska vara för lek och träning inte tävling så vikten bryr jag mig mindre om, vill bara att den tål stryk.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top