Billiga packningar och dyl till gsxr eller är mjölkpaketet fortfarande bäst?

divez

Letar färdig banhoj!
Gick med
24 May 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsxr 750 -98 kass + 750 gixxer från 02
Jaha så var man igång igen. Att man aldrig ska lära sig.

Började som en helt vanlig dag och skulle bara byta orginal kamspännare och göra en ventilkoll eftersom det var dax och det slutade med att jag har demonterat hela motorn och tagit isär den ner till blocket.

Nu så undrar jag eftersom jag letade delar för att sätta ihop den efter min allt för nogranna kontroll av motorn och det kostar ju brallorna och halva benet för att få tag på alla delar, var kan man hitta billiga packningar, sträckbultar, spännare, skims, tändstift, filter, olja och dyl?

Har återandvänt sträckbultar tidigare på bil och det fungerat men hur är det med mc motorer? lite högre effekt/liter
topplockspackningen är riktigt fin även den packningen mellan block och cylinderfoder och tänkte återanvända dessa. nån som har andra erfarenheter?

Sen så är ventilerna olika i färg endast en av avgasventilerna i varje cylinder är ljusbrun och resten är svarta.
är detta ett normalt fenomen? och har det en bra förklaring?

hojen är en gsxr från 98.

Tack på förhand!!
 
Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
divez skrev:
Jaha så var man igång igen. Att man aldrig ska lära sig.

Började som en helt vanlig dag och skulle bara byta orginal kamspännare och göra en ventilkoll eftersom det var dax och det slutade med att jag har demonterat hela motorn och tagit isär den ner till blocket.

Nu så undrar jag eftersom jag letade delar för att sätta ihop den efter min allt för nogranna kontroll av motorn och det kostar ju brallorna och halva benet för att få tag på alla delar, var kan man hitta billiga packningar, sträckbultar, spännare, skims, tändstift, filter, olja och dyl?

Har återandvänt sträckbultar tidigare på bil och det fungerat men hur är det med mc motorer? lite högre effekt/liter
topplockspackningen är riktigt fin även den packningen mellan block och cylinderfoder och tänkte återanvända dessa. nån som har andra erfarenheter?

hojen är en gsxr från 98.

Tack på förhand!!

Hej! har både racingstift och original (iridium dyra som faan) till ett bra pris kanske lite annat åxå om jag rotar i gömmorna. :tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Gixxrarna har återanvändbara pinnsträckbultar, dvs de ska normalt inte bytas.

Vattenkylda kan vara lite kinkiga att återanvända packningar på, men är du noggrann vid rengöringen funkar det förmodligen.

Är 7 avgasventiler svarta och den 8'e brun/vit så har den brun/vita haft ett för litet spel eller för liten kontaktytan mot sätet. Åtgärdar du det inte kommer avgasventilen att brännas upp vid nästa långlånga fullgasrepa.

Originaldelar köpes billigast från MC-Shopen i Karlstad - om du nu inte har rabatt någon annanstans.

Sträckarpackning? Vad är det för fel på Biltemas svarta silikon/RTV på tub som klarar 250 grader?

divez skrev:
Jaha så var man igång igen. Att man aldrig ska lära sig.

Började som en helt vanlig dag och skulle bara byta orginal kamspännare och göra en ventilkoll eftersom det var dax och det slutade med att jag har demonterat hela motorn och tagit isär den ner till blocket.

Nu så undrar jag eftersom jag letade delar för att sätta ihop den efter min allt för nogranna kontroll av motorn och det kostar ju brallorna och halva benet för att få tag på alla delar, var kan man hitta billiga packningar, sträckbultar, spännare, skims, tändstift, filter, olja och dyl?

Har återandvänt sträckbultar tidigare på bil och det fungerat men hur är det med mc motorer? lite högre effekt/liter
topplockspackningen är riktigt fin även den packningen mellan block och cylinderfoder och tänkte återanvända dessa. nån som har andra erfarenheter?

Sen så är ventilerna olika i färg endast en av avgasventilerna i varje cylinder är ljusbrun och resten är svarta.
är detta ett normalt fenomen? och har det en bra förklaring?

hojen är en gsxr från 98.

Tack på förhand!!
 

divez

Letar färdig banhoj!
Gick med
24 May 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsxr 750 -98 kass + 750 gixxer från 02
Tjenare!
ja det låter intressant vad har du för detaljer till salu, och vad kostar stiften?

Tack på förhand

750-R skrev:
Hej! har både racingstift och original (iridium dyra som faan) till ett bra pris kanske lite annat åxå om jag rotar i gömmorna. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top