Billiga RC8:or med låga mil

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Så här under semesterns första dagar ägnas mycket tid åt inget direkt vettigt. Så som att söka igenom blocket efter hojar jag skulle vilja ha. Snubblade då in på KTMs sporthoj RC8. En sak som slår mig är att många av dessa är förhållandevis billiga och med låga mil. 2010 med nåt hundra mil på mätaren för 60 tkr. Det tycker jag är relativt billigt.
Varför?
- Sämre än andra SH?
- Dyrare att försäkra än andra SH?
- Håller sämre?
- Jag har blocket-kollat för lite, RC8 ligger precis som andra SH i pris.

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
dom e inte sämmre än andra
lite svårare att hitta beg reservdelar till så jag tror det gör en del
dom första som kom var nog inte dom pålitligaste men dom nyare håller skitbra

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Ligger ju/låg en 12:a här på SH för 80k. Låga mil vill jag minnas.

Hade jag inte haft giftemål och skit att betala för i sommar hade jag köpt den omedelbums! :(

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
jag har en till som jag kör bana med.skulle jag fortsatt o köra gata så hade jag aldrig sålt den.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Så här under semesterns första dagar ägnas mycket tid åt inget direkt vettigt. Så som att söka igenom blocket efter hojar jag skulle vilja ha. Snubblade då in på KTMs sporthoj RC8. En sak som slår mig är att många av dessa är förhållandevis billiga och med låga mil. 2010 med nåt hundra mil på mätaren för 60 tkr. Det tycker jag är relativt billigt.
Varför?
- Sämre än andra SH?
- Dyrare att försäkra än andra SH?
- Håller sämre?
- Jag har blocket-kollat för lite, RC8 ligger precis som andra SH i pris.

Varit inne på RC8 med och de är som de sas tidigare att dom äldre var de en del strul med, men de den föll på för min del var de sjuka försäkringspriserna i jämförelse med BMW S1000RR t.ex.

Får betala bra mycket mer i premie för RC8:n än för BeeMeer, vet inte varför heller då de sett till prestanda borde vara BMW:n som kostar mer. Är 37 och bor i klass 4 zon (förutom i vissa bolags ögon). Men de ja hört om det är att KTM är så populära att stjäla och de är en av anledningarna ?! Men de är ett obekräftat rykte som de kansek finns en viss sanningshalt i... :va

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Sålde min -12 i sent i höstas, var tydligen i rätt tid, nackdelarna med dom är just det som beskrivs, bökiga att försäkra sedan märkesförsäkringen försvann och övriga inte vill ha dom, tänkar göra som andra ha en ban och en gathoj.
Fick en bit över 100 så det börjar nog bli fyndläge på de som är till salu då dom rasat ytterligare

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Lite liknande som rsv4 varit under våren då vissa låg ute för 70 och andra över 90 vilket till viss del kan bero på probikes kampanj som ingen av de övriga handlarna fick vara med på. Dock hade ingen över 1500mil och det är lite pengar för en sån grym hoj precis som rc8.
En del är helt enkelt rädda att gå utanför rad4 ramen tror jag.

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Hoj
RC8R -12
Varit inne på RC8 med och de är som de sas tidigare att dom äldre var de en del strul med, men de den föll på för min del var de sjuka försäkringspriserna i jämförelse med BMW S1000RR t.ex.

Får betala bra mycket mer i premie för RC8:n än för BeeMeer, vet inte varför heller då de sett till prestanda borde vara BMW:n som kostar mer. Är 37 och bor i klass 4 zon (förutom i vissa bolags ögon). Men de ja hört om det är att KTM är så populära att stjäla och de är en av anledningarna ?! Men de är ett obekräftat rykte som de kansek finns en viss sanningshalt i... :va
Angående ktm stöldrisk så kan det säkert ligga något i det. Det stjäls sataniskt mycket motarder, och det kan mycket väl vara därför KTM är svartlistade hos fb. Dom kanske tror att rc8:a är samma.. I övrigt så tror jag min nästa hoj blir en rc8!:yoparty:yoparty

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO