Billiga Spegelvisir till Shoei

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Finns det? Eller måste man köpa original för 900 spänn? Känns ju inge kul alls.

R5+1

Guest
Jag beställde (AGV) härifrån:

http://www.racevisors.co.uk/

Tog ca en vecka så hade jag visiren i handen!
Originalvisir för nästan halva priset mot vad de kostar i Sverige!
Betalade med kort via PayPal. Leverans med Rek-brev.

De har även piratvisir, pinlock, visir förberedda för pinlock m.m.

Titta runt lite, du lär inte bli besviken! :tummenupp

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kan också rekommendera racevisors! Arai Viper med mörkt och spegelvisir, hjälmväska från Oxford och midjeväskor till visiren blev mitt för 4800:-. Blev några tuss billigare än hemma och inget strul med frakten annat än att DHL är som de är...

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Vill man ha annat/"sämre" än originalvisir? När det där feta stenskottet kommer farande så vill iaf jag ha bästa tänkbara skydd framför ögonen...

R5+1

Guest
Vill man ha annat/"sämre" än originalvisir? När det där feta stenskottet kommer farande så vill iaf jag ha bästa tänkbara skydd framför ögonen...

Att det inte är original behöver inte betyda sämre.

Pirat-tillverkarna behöver inte ta betalt för att täcka kostnader för utveckling och framtagning av visiren. De mäter bara upp ett befintligt och börjar sen massproducera, därav det lägre priset.

Men: För att säkerställa att du får bästa möjliga kan du kontrollera materialet hos båda tillverkarna. Ev också tillverkningsprocessen då den kan påverka slutresultatet, även om det ingående materialet skulle vara samma i båda fallen. En tredje aspekt är kvalitetsarbetet hos tillverkaren, är de kvalitetscertifierade kan man lita mer på att alla visir håller rätt kvalitet, om inget cert finns föreligger högre risk för stora variationer i kvalitet mellan batcherna.
Äh, nu blajar ingenjören på. :mattias Ingen som orkar läsa.:glömdet

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Att det inte är original behöver inte betyda sämre.

Pirat-tillverkarna behöver inte ta betalt för att täcka kostnader för utveckling och framtagning av visiren. De mäter bara upp ett befintligt och börjar sen massproducera, därav det lägre priset.

Men: För att säkerställa att du får bästa möjliga kan du kontrollera materialet hos båda tillverkarna. Ev också tillverkningsprocessen då den kan påverka slutresultatet, även om det ingående materialet skulle vara samma i båda fallen. En tredje aspekt är kvalitetsarbetet hos tillverkaren, är de kvalitetscertifierade kan man lita mer på att alla visir håller rätt kvalitet, om inget cert finns föreligger högre risk för stora variationer i kvalitet mellan batcherna.
Äh, nu blajar ingenjören på. :mattias Ingen som orkar läsa.:glömdet

Verkar enklare att hålla sig till original än att hyra in 14 forskare att undersöka tjipp-tjopp-märkets kvalitet... har viss erfarenhet av kinatillverkade prylar (tv-spelsprylar) och har lärt mig att billigt = skräp och/eller obefintlig kvalitetskontroll.

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Har nu beställt från Racevisors. Blev klart billigare. 45 pund för ett iridium med Pinlock inkl. frakt mot 995:- för samma plus kostnaden för pinlocken. Och så fick man en visirpåse med :D

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har nu beställt från Racevisors. Blev klart billigare. 45 pund för ett iridium med Pinlock inkl. frakt mot 995:- för samma plus kostnaden för pinlocken. Och så fick man en visirpåse med :D

Original?

Det var fan inte mycket.. Man kanske skulle slå till på ett nu när dagarna börjar bli mörkare.

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Nej inte original.

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
För er som är oroliga att ett piratvisir skall ge med sig vid stenskott,
så rekomenderar jag silvertejp :tummenupp

BW

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Fick mitt visir idag. Fem dagar från England tycker jag är rätt bra leveranstid. Tyvärr klantade jag mig och råkade beställa ett CX1-V istället för CX1 som jag skulle ha så detta säljes under annonser: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=45672

Tråkigt nog finns inte Iridium till CX1. Ska man ha ett silver, guld eller blåsilver?

Min hjälm med Iridium:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Säger som så många andra i liknande trådar, har man inte råd med hoj så ägna dig åt nått annat:tungan

900 för ett visir är fanemej ett rån.

Men på ebay brukar man hitta grejor till bra pengar:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...